Graafmachines worden milieubewust en efficiënt: – Engcon introduceert ”Do More. Earn More”

Persbericht -

Het milieu staat steeds vaker centraal bij productverbetering, vooral omdat iedereen van deze ontwikkelingen profiteert. Graafmachines die in minder bedrijfstijd meer werk verrichten hebben minder negatieve invloed op het milieu. Tegelijkertijd kunnen graafmachinisten meer opdrachten voltooien, wat bijdraagt aan een betere winstgevendheid. Engcon introduceert de campagne ”Do More. Earn More” om de ontwikkeling van efficiënte, milieubewuste graafmachines te stimuleren.

De milieuaspecten van graaf- en bouwwerkzaamheden worden regelmatig over het hoofd gezien. Echter, als machines beter en efficiënter werken, is dit direct en indirect van positieve invloed op de voetafdruk van uitgevoerde opdrachten. De slimme draaikantelstukken van Engcon, met een draaiende en kantelende snelwissel, geven een nieuwe dimensie aan de graafmachine. De machine kan met het draaikantelstuk bewegingen maken die voorheen niet mogelijk waren. Met het aanvullende slimme Engcon assortiment wordt de efficiëntie nog groter. Een grote stap op weg naar een efficiënte graafmachine is de combinatie van het draaikantelstuk met het automatische snelwisselsysteem EC-Oil.

"EC-Oil is een handig snelwisselsysteem voor automatische aansluiting van de hydrauliek, stroomvoorziening en centrale smering tussen de snelwissel op de machine en onder het draaikantelstuk. Alle hydraulische uitrustingsstukken van Engcon (grijpers, trilplaten, vorkhouders en veegwalsen) hebben standaard een aansluiting voor automatische olieaansluiting. Eigenlijk betekent de combinatie van een draaikantelstuk en EC-Oil dat de hele graafmachinesector aan verandering onderhevig is“, zegt Stig Engström, oprichter van Engcon. Hij vervolgt:

"Graven, egaliseren, greppels graven, dijken en taluds aanleggen, slopen, grijpen, tillen, vegen, comprimeren - de mogelijkheden zijn oneindig met een graafmachine die is uitgerust met ons draaikantelstuk en de door ons aangeboden uitrustingsstukken“.

Met het automatische snelwisselsysteem EC-Oil kan de machinist gewoon in de cabine blijven zitten om van uitrustingsstuk op de machine te wisselen - zowel hydraulisch als mechanisch. Dit maakt het werk veel veiliger. Door de snelle en handige manier om van uitrustingsstuk te wisselen kunnen er in minder tijd meer verschillende soorten bewerkingen worden uitgevoerd. De producten van Engcon zorgen ervoor dat de bak ook op moeilijke werkplekken kan worden gebruikt. De machine hoeft minder vaak verplaatst te worden, aangezien de machinist de bak kan draaien in plaats van de graafmachine zelf.

"De graafmachine wordt als het ware een drager van uitrustingsstukken, een tool carrier met een automatisch snelwisselsysteem. In combinatie met een draaikantelstuk neemt de efficiëntie van de graafmachine toe. De campagne "Do More. Earn More” moet het graven wereldwijd een steun in de rug geven. Wij zouden graag zien dat zowel Europa, Noord-Amerika, Australië en Azië in de effectieve voetsporen van de Scandinavische regio treden. Als alle graafmachines ter wereld op onze moderne technieken overstappen is dit een enorme winst voor het milieu. En de zelfstandige graafmachinist winstgevender werken“, eindigt Stig Engström.

Engcon zal tijdens de herfst van 2020 doelgericht met de actie ”Do More. Earn More” naar buiten treden.

VIDEO:

Perscontacten

Press contact Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

Over engcon

engcon is een wereldmarktleider op het gebied van draaikantelstukken en bijbehorende uitrustingsstukken die de efficiëntie, flexibiliteit, winstgevendheid, veiligheid en duurzaamheid van graafmachines verhogen. We bieden onder ons eigen merk een uniek draaikantelstuksysteem dat de graafmachine omtovert tot een werktuigdrager die andere machines kan vervangen. We staan in contact met de markt via onze lokale verkoopbedrijven en een gevestigd netwerk met dealers over de hele wereld.