Engcon investeert miljoenen in Strömsund – extra capaciteit door nieuw kantoorgebouw

Persbericht -

Engcon investeert miljoenen in een compleet nieuw kantoorgebouw met een totaal oppervlak van 400 vierkante meter verdeeld over twee verdiepingen. Het nieuwe kantoor staat naast de huidige productiefaciliteiten in de Zweedse plaats Strömsund. Deze investering is een deel van de strategie om nieuwe voorwaarden voor een verdere groei van het bedrijf te realiseren.

Vorig jaar opende een volautomatische fabriek in Strömsund voor verwerking en het harden van frames voor het hoofdproduct van het bedrijf: het draaikantelstuk. Nu bereidt Engcon zich voor op de toekomst, en versterkt gelijktijdig de Zweedse basis.

“Het hart van Engcon is Strömsund en dat zal zo blijven. Onze internationale uitbreiding heeft een toenemende behoefte aan kantoorruimte tot gevolg, en als voorbereiding op de aanhoudende groei hebben we nu flink uitgebreid“, zegt Krister Blomgren, directeur van Engcon Group.

30 jaar geleden is Engcon opgericht door Stig Engström in de Zweedse plaats Strömsund in de provincie Jämtland. Het bedrijf is nu de toonaangevende fabrikant van draaikantelstukken voor graafmachines. In het begin van de jaren 2000, begon het bedrijf aan de internationale uitbreiding en is sindsdien uitgegroeid tot een internationaal concern met bedrijven over de hele wereld.

Op dit ogenblik beschikt Engcon over verkoopbedrijven in Zweden, Finland, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, de Benelux, Frankrijk, Duitsland, Noord-Amerika, Australië, Korea, Japan en een fabriek in Polen. Zowel het hoofdkantoor van het concern en de hoofdproductie liggen nog steeds in Strömsund en zo ook alle financiële- en administratieve diensten voor de verschillende Engcon-ondernemingen. Dit alles vormde het startschot voor een uitbreiding van de kantoorruimte.

“We zijn bijzonder tevreden met twee nieuwe, moderne kantoorverdiepingen van 204 vierkante meter hier in Strömsund. Op de benedenverdieping liggen kantoren en vergaderruimtes en op de bovenverdieping hebben we gastwerkplekken en een grotere conferentieruimte. Alles om goed voorbereid te zijn op de toekomst“, vertelt Mikael Persson, directeur van het vastgoedbedrijf Engcon Real Estate, onderdeel van Engcon Group.

Krister Blomgren voegt hier ter afsluiting aan toe:

“In het nieuwe pand zullen de afdelingen Design en Constructie dicht bij elkaar zitten. Ook zitten ze dicht op de productie, wat de kern van de onderneming is. Dankzij deze investering realiseren we nog betere voorwaarden voor ons streven om het draaikantelstuk over de hele wereld bekend te maken.”

De bouwwerkzaamheden worden verricht door het plaatselijke bedrijf Abrahamsson Bygg AB. De kosten voor de uitbreiding bedragen ongeveer 8,5 miljoen Zweedse kronen.

engcon is de toonaangevende wereldwijde leverancier van draaikantelstukken en bijbehorende uitrustingsstukken die de efficiëntie, flexibiliteit, winstgevendheid, veiligheid en duurzaamheid van graafmachines verhogen. Met kennis, betrokkenheid en een hoog serviceniveau creëren de meer dan 400 medewerkers van engcon succes voor hun klanten. engcon werd opgericht in 1990 en heeft zijn hoofdkantoor in Strömsund in Zweden. Via 14 lokale verkoopkantoren en een betrouwbaar netwerk van dealers worden klanten overal te wereld bediend. De netto-omzet bedroeg in 2022 ongeveer SEK 1,9 miljard. het B-aandeel van engcon is genoteerd aan Nasdaq Stockholm.

Bezoek www.engcon.com voor meer informatie

Perscontacten

Press contact Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

Over engcon

engcon is een wereldmarktleider op het gebied van draaikantelstukken en bijbehorende uitrustingsstukken die de efficiëntie, flexibiliteit, winstgevendheid, veiligheid en duurzaamheid van graafmachines verhogen. We bieden onder ons eigen merk een uniek draaikantelstuksysteem dat de graafmachine omtovert tot een werktuigdrager die andere machines kan vervangen. We staan in contact met de markt via onze lokale verkoopbedrijven en een gevestigd netwerk met dealers over de hele wereld.