Krister Blomgren, directeur van Engcon Group

Persbericht -

Draaikantelstukken worden al meer dan 30 jaar gebruikt – nu neemt het de wereld over

Hoewel het fenomeen draaikantelstuk al meer dan 30 jaar bestaat, werkt meer dan 97 procent van alle graafmachines ter wereld nog steeds zonder. Dit ondanks het feit dat graafmachines met een draaikantelstuk veel effectiever werken en als het ware in een multi-tool veranderen. In de Scandinavische landen is het draaikantelstuk al jaren gemeengoed. Nu begint ook de rest van de wereld de voordelen van een flexibelere en efficiëntere werkmethode aan te nemen, voor verbeterde rentabiliteit, veiligheid en voor een beter milieu.

Het draaikantelstuk is wereldwijd heel lang onbekend gebleven. Maar dankzij Engcons gerichte communicatiestroom, met informatie via websites, beurzen, reclame, persberichten, columns en gebruik van sociale media in samenwerking met influencers, wint het concept steeds meer terrein. Tijdens de grootste machinebeurs Conexpo in Las Vegas werd duidelijk dat velen inmiddels over het fenomeen hebben gelezen, of in video‘s hebben gezien hoe je op een slimmere manier met een graafmachine kunt werken.

“Waar graafmachines ooit slechts een gat konden graven, hebben nieuwe accessoires de graafmachine omgetoverd in een machine die kan graven, tillen, comprimeren, vegen en sorteren. De meeste aannemers willen zoveel mogelijk opdrachten verwerven en deze sneller en slimmer uitvoeren om meer geld te verdienen. Het draaikantelstuk helpt hen in deze ambitie“, zegt Krister Blomgren, directeur van Engcon Group.

“Change the world of digging”
Engcon werkt al jaren met de slogan „Change the world of digging“ en besloot in 2020 dit als centrale visie te gebruiken.

“Dit is namelijk precies datgene wat wij op lange termijn willen doen! Als wij ervoor kunnen zorgen dat meer graafmachines met een draaikantelstuk worden uitgerust, worden graafwerkzaamheden winstgevender, efficiënter, flexibeler, milieuvriendelijker en vooral ook veiliger. Wij veranderen als het ware de wereld van het graven“, zegt Krister Blomgren.

Slechts 2-3 procent van alle graafmachines ter wereld maakt momenteel gebruik van een draaikantelstuk. Er is dus een enorm ontwikkelingspotentieel om de branche effectiever te maken. En milieuvriendelijker, door minder materiaal, brandstof en tijd te verbruiken.

“De investering in een draaikantelstuk is een investering voor de toekomst. Wij gaan ervan uit dat het slechts een kwestie van tijd is dat dit op de grote markten gaat gebeuren. Het is gewoonweg niet mogelijk om de voordelen van het draaikantelstuk te negeren“, aldus Krister Blomgren.

Perscontacten

Press contact Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

Over engcon

engcon is een wereldmarktleider op het gebied van draaikantelstukken en bijbehorende uitrustingsstukken die de efficiëntie, flexibiliteit, winstgevendheid, veiligheid en duurzaamheid van graafmachines verhogen. We bieden onder ons eigen merk een uniek draaikantelstuksysteem dat de graafmachine omtovert tot een werktuigdrager die andere machines kan vervangen. We staan in contact met de markt via onze lokale verkoopbedrijven en een gevestigd netwerk met dealers over de hele wereld.