Een verzwaringsdekbed verbetert uw slaap

De meeste mensen kunnen tijdens verschillende periodes in het leven en door verschillende oorzaken last krijgen van slaapproblemen. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft een volwassen persoon tussen de zeven en acht uur slaap per nacht nodig, zodat het lichaam optimaal kan functioneren. Men denkt dat maar liefst één op de drie Nederlanders slaapproblemen heeft en dat dit meestal komt door stress, angst, onregelmatige werktijden, een burn-out, middelenmisbruik of depressie. Als u niet voldoende slaap krijgt gedurende een langere periode, kan dit ernstige consequenties hebben voor uw gezondheid.

Een slaperig effect

Meerdere onderzoeken tonen aan dat gewicht of druk tegen het lichaam een rustgevend, kalmerend en slaperig effect heeft. U valt sneller in slaap, slaapt langer en wordt niet meer zo vaak wakker gedurende de nacht. De afgelopen 15 jaar hebben artsen die met kwetsbare patiëntengroepen werken, verzwaringsdekbedden voorgeschreven als medisch hulpmiddel. De dekbedden mogen dan enige tijd geleend worden van het ziekenhuis. Tot voor kort was het als individuele consument voor de meesten onrealistisch om in een eigen verzwaringsdekbed te investeren, omdat de prijs voor de dekbedden zo hoog was.

Drie jaar geleden werd de nieuwe generatie verzwaringsdekbedden gelanceerd, het CURA-dekbed, dat in vele grote aantallen geproduceerd wordt. Daarom heeft het dekbed een consumentenprijs die het mogelijk maakt voor iedereen om een effectief hulpmiddel te gebruiken voor een betere nachtrust en meer energie gedurende de dag.

Het principe van het verzwaringsdekbed

Een verzwaringsdekbed is als een gewoon dekbed, maar dan met gewicht dat gelijkmatig is verdeeld in het dekbed. Het gewicht, de druk en het omsluitende effect is vergelijkbaar met een omhelzing, zorgt ervoor dat het lichaam een aantal lichaameigen hormonen aanmaakt die een rustgevend, angstonderdrukkend en kalmerend effect hebben. Het belangrijkste hormoon dat vrijkomt is oxytocine - het kalmerende hormoon van het lichaam dat ons welzijn verhoogt.

Een betere nachtrust voor iedereen

Oxytocine speelt een grote rol bij het opwekken van geestelijk welzijn en lichamelijke ontspanning. Door elke nacht een verzwaringsdekbed te gebruiken, krijgt u een herhaalde afgifte van oxytocine, wat het stressregulatiesysteem van het lichaam versterkt, de bloeddruk verlaagt, de pijngevoeligheid vermindert en het welzijn verhoogt. Daarom is het verzwaringsdekbed geschikt voor iedereen, niet alleen degenen die een slechte nachtrust hebben door medische oorzaken of diagnoses als dementie, anorexia, boulimie, autisme, het Asperger-syndroom, ADHD, psychose, verworven hersenschade en neurologische aandoeningen.

Het verzwaringsdekbed van de nieuwe generatie

De eerste generatie verzwaringsdekbedden, de zogenaamde kettingdekens, hebben metalen kettingen als gewichten en bij de tweede generatie bestaat het gewicht uit kiezelstenen, ballen of kogels.

Het verzwaringsdekbed van de nieuwe generatie, CURA Pearl, heeft kleine glasparels die gelijkmatig zijn verdeeld en ingenaaid zijn in een raster. Het is een hoogkwalitatief verzwaringsdekbed dat uit zeven lagen bestaat die allemaal een functie hebben om de beste kwaliteit en comfort te bieden. In meerdere wetenschappelijke onderzoeken is aangetoond dat het CURA-dekbed de inslaaptijd verbetert, de diepe slaap verlengt en gedurende de dag meer energie geeft.

De dekbedden zijn CE-gemarkeerd, vuurvast en kunnen in de wasmachine gewassen worden op40-60°C, afhankelijk van het model

• Ziektes