CURA-dekbed als beste getest

Henrik Møller Wyke werkt met mensen met slaapproblemen, maar hij had zelf ook slaapproblemen. Jarenlang gebruikte hij het gewicht van een vloerkleed op zijn dekbed om beter te kunnen slapen. Totdat hij het verzwaringsdekbed ontdekte.

"Vroeger slikte ik regelmatig kruidengeneesmiddelen voor slapeloosheid, en soms zelfs slaappillen, maar nu heb ik het niet meer nodig", vertelt hij in een interview aan het Zweedse tijdschrift Din hälsa over de test.

Een veel betere nachtrust

Nadat hij meer dan twee maanden met het CURA Premium-dekbed heeft geslapen, kan hij constateren dat het hem een veel betere nachtrust geeft.

"Ik heb geen enkele nacht slecht geslapen sinds ik het dekbed kocht, en ik hoefde geen pillen te slikken om tot rust te komen", zegt Henrik. "Ik ben zeer tevreden met, en onder de indruk van, hoe het CURA-dekbed me omhelst. Het zorgt ervoor dat ik niet urenlang lig te woelen en draaien voordat ik in slaap val."

Meerdere verzwaringsdekbedden getest

Voordat Henrik zijn CURA-dekbed kocht, testte hij meerdere andere dekbedden op de Deense markt. Eerst drie verschillende dekbedden van Protac.

"Als eerste testte ik hun verzwaringsdekbed met ballen en korrels", zegt Henrik. "Ik ervoer geen betere nachtrust, maar ik kon ermee slapen. Het probleem was dat de balletjes te groot waren en het dekbed zich niet gelijkmatig over me heen legde, maar rechtop stond als een boog."

"Daarna testte ik het balletjesdekbed, maar slechts drie uur lang. De oorzaak van de korte testtijd was dat het dekbed te koud was en ik lag te rillen."

"Het derde dekbed was een korreldekbed. Dit was het beste dekbed van Protac, maar het was te licht en veel te stijf. Het vormde zich niet geheel tegen het lichaam en schuurde tegen mijn hals."

Henrik besloot toen om een verzwaringsdekbed van Mountain blanket te proberen.

"Het lag goed tegen het lichaam en gaf een gevoel van een omhelzing, maar het dekbed was veel te koud. Na één uur moest ik noodgedwongen opstaan en onder mijn oude donsdeken gaan liggen om een prettige temperatuur te ervaren."

Het vijfde dekbed dat Henrik testte was van Soo blanket.

"Dat dekbed gaf mij helemaal geen comfortabel gevoel", zegt hij. "Bovendien was het veel te koud en ik moest noodgedwongen onder mijn donsdekbed gaan liggen om warm te blijven", zegt hij.

Het beste verzwaringsdekbed

Het laatste dekbed dat Henrik testte was van Cura of Sweden.

"Ik probeerde CURA Pearl Premium, wat absoluut het beste dekbed is dat ik heb getest. Ik val makkelijk in slaap en slaap lekker. Cura heeft een goede balans gevonden tussen het juiste gewicht en het omhelzende gevoel dat ik van het dekbed krijg. Nu lig ik niet langer 's nachts te draaien en krijg een diepere slaap."

Bron: Tijdschrift Din hälsa

• Ziektes