Stephen Martin, founder and CEO of Hub Planner, together with Erik Syrén, Managing Director of Monterro

SaaS-bolaget Hub Planner accelererar tillväxten globalt i samarbete med Monterro.

Monterro, Nordens ledande B2B-mjukvaruinvesterare, har förvärvat en majoritet i det svenska SaaS-bolaget Hub Planner, en global aktör inom resursplanering. ”Hub Planner är ett mycket intressant bolag, med en innovativ produkt, som med begränsade resurser lyckats få starkt fotfäste internationellt. Vi ser mycket fram emot att tillsammans få vara med och vidareutveckla bolaget”, säger Erik Syrén, Managing Director på Monterro och blivande styrelseordförande i Hub Planner.

Svenska mjukvarubolaget Hub Planner, som erbjuder en plattform för resursplanering, schemaläggning och tidrapportering, har nöjda kunder världen över och en stadig tillväxt med hög lönsamhet. Målsättningen är att skala upp och accelerera den internationella expansionen ytterligare.

– ”Monterro är precis den typ av investerare jag sökt efter,” säger Stephen Martin, grundare och VD på Hub Planner. ”De erbjuder inte bara kapital, utan har den branschkunskap och kompetens vi behöver för att kunna skala upp vår verksamhet. Jag är väldigt nöjd med valet av Monterro och att vi tillsammans ska ta nästa steg i vår tillväxtresa.”

Hub Planner effektiviserar verksamheters resursplanering med hög ROI

Hub Planner har en användarvänlig och innovativ produkt i en marknad där många fortfarande använder Excel för att hålla ordning på sina resurser och scheman. Med hjälp av Hub Planner kan verksamheter få en effektivare resursplanering och en bättre översikt, vilket sparar både tid och pengar. Det är skälet till att många välkända kunder världen över redan använder Hub Planner, såsom Pfizer, Mercedes, Publicis och Motorola.

-”Hub Planner är lite av en doldis i Sverige, men vi är väldigt imponerade av deras produkt, och att de, trots begränsade resurser, har lyckats få så många stora, globala kunder.” säger Erik Syrén på Monterro. ”Det finns en fantastisk potential här, och nu ska vi tillsammans skala upp och fortsätta expansionen internationellt.”

Monterro stöttar med affärsutveckling

Monterro är en aktiv ägare som stöttar med både strategisk och operativ support i de mjukvarubolag de investerar i.

– ”Vi har lång erfarenhet av att själva ha byggt och utvecklat B2B-mjukvarubolag och vet vilka utmaningar man brukar stöta på i tillväxtresan,” säger Erik Syrén. ”Det kan vara allt ifrån produktutveckling, leadgenering, säljeffektivisering och customer success till prissättning och internationalisering. Vi har en verktygslåda och ett fokus som är unikt. Vi arbetar också alltid tätt ihop med våra portföljbolag. Det är ett partnerskap. Hub Planner passar oss perfekt och vi ser fram emot att få vara med och stötta dem i deras resa framåt,” fortsätter Erik.

Monterro blir med förvärvet majoritetsägare, men Hub Planners grundare och VD Stephen Martin fortsätter att ha ett betydande ägande i bolaget.

Erik Syrén, Managing Director på Monterro och blivande styrelseordförande i Hub Planner, mobil: +46 70 738 50 72, mail: erik.syren@monterro.com

Stephen Martin, grundare och VD på Hub Planner, mobil: +46 705 550 961, mail: stephen.martin@hubplanner.com

Om Hub Planner
Hub Planner är en SaaS-baserad lösning för resursplanering med särskilt fokus på schemaläggning av resurser, semester- och frånvarohantering, samt tidrapportering. Hub Planner hjälper verksamheter att få en bättre överblick av sin resursallokering och utnyttjandegraden av medarbetarna och teamen, vilket möjliggör en effektivare resursplanering. Hubplanner.com

Monterro is the leading B2B software investor in the Nordics, with a mission to turn Nordic software companies into market leaders and global players within their niches. Our team has successfully developed and led companies such as Pointsec, Episerver, Lime Technologies and Outpost24 – and we bring this operational experience to the Monterro portfolio, supporting the companies in all aspects of growth. We also bring significant financial commitment to our partnerships, with 25% of capital coming from our founders and employees.

Erik Syrén

Managing Director +46 70 738 5072

Monterro förvärvar finska SaaS-bolaget M-Brain

Mjukvaruinvesteraren Monterro stärker sin position i Norden. Förvärvar finska SaaS-bolaget M-Brain.

Mjukvaruinvesteraren Monterro förvärvar en majoritet i finska SaaS-bolaget M-Brain, som erbjuder en unik lösning för konkurrent- och marknadsanalys. Monterro tillför dessutom expansionskapital för att förstärka utvecklingstakten av M-Brains produkt samt expandera organisationen och därmed accelerera bolagets tillväxt. M-Brain är Monterros första plattformsinvestering i Finland vilket ytterligare s

Monterro förvärvar restaurant tech bolaget Caspeco

SaaS-bolaget Caspeco accelererar digitaliseringen av restaurangbranschen tillsammans med investeraren Monterro.

Monterro har förvärvat en majoritet i svenska restaurant tech-bolaget Caspeco som erbjuder en komplett molnbaserad plattform för restaurang- och upplevelseindustrin. Samarbetet gör att Caspeco ytterligare kan förädla sina tjänster, med målet att hjälpa ännu fler krögare att få bättre koll på sin ekonomi och ta smartare beslut. Bolaget kan även öka tillväxten, både i Sverige och internationellt.