Suomen kokkieliitistä kahvispesialisteja

Suomen kokkieliitistä kahvispesialisteja

Kiinnostus hyvää ruokaa kohtaan kasvaa. Ateriasta on tullut kokonaiselämys, jossa kahvi saa yhä merkittävämmän roolin. Tämä asettaa uusia vaatimuksia myös Suomen kokkimaajoukkueen kokeille, jotka saivat hiljattain perehtyä kahviin heille räätälöidyssä koulutuksessa.

Kahvikoulun järjesti Löfbergs, joka on Suomen kokkimaajoukkueen yhteistyökumppani. Anna Nordström, Löfbergsin erikoiskahviasiantuntija ja Ruotsin baristamaajoukkueen jäsen, opasti kokkileijonia sekä teoriassa että käytännössä.

- Oli todella kiinnostavaa oppia kahvin alkuperästä, laadusta ja trendeistä sekä siitä, miten voimme käyttää kahvia vahvistamaan elämyksiä aterialla, Suomen kokkimaajoukkueen johtaja Tapio Laine toteaa.

Rakkaus kilpailemiseen
Kahvikoulutus päättyi kilpailuun, jossa kokit loivat oman kahvisekoituksen. Eero Suhonen ja Mikko Pakola palkittiin tasapainoisen, täyteläisen kahvikupillisen luojina sekä parhaasta esityksestä.

- Me Suomen kokkimaajoukkueen jäsenet rakastamme kilpailemista, ja tuntui hyvältä voittaa kisa. Oli sekä kivaa että opettavaista sekoittaa oma kahvi ammattimaisessa ohjauksessa, sanoo Eero Suhonen, helsinkiläisen Radisson Blue Plazan keittiömestari.

Suomen kokkimaajoukkueen tavoitteena on olla maailman paras
Suomen kokkimaajoukkue koostuu 14 jäsenestä. Joukkue sijoittui vuoden 2012 kokkiolympialaisissa sijalle 7. Sijoitus parani merkittävästi edelliskerrasta, jolloin Suomen sijoitus oli 15. Tavoitteena on olla maailman paras kokkimaajoukkue.

- Meistä on upeaa olla mukana Suomen kokkimaajoukkueen matkalla kohti maailman huippua. Toivomme, että voimme myötävaikuttaa suomalaisen ruokakulttuurin kehittymiseen. Samalla toivomme tietysti, että yhä useammat suomalaiset löytävät meidän hyvän, tummapaahtoisen kahvimme, Löfbergsin markkinointijohtaja Leif Sjöblom sanoo.

Lisätietoja:
Leif Sjöblom, markkinointijohtaja, Löfbergs, +46 54 14 01 42
Nils-Gustav Höglund, toiminnanjohtaja, Suomen kokkimaajoukkue, +358 40 350 90 44

Topics

Löfbergs is one of the largest family-owned coffee roasters in the Nordic countries. The company has 280 employees and a turnover of SEK 1.5 billion. The head office is situated in Karlstad, Sweden and the company has its own roasting-houses in Sweden, Norway, Denmark and Latvia. The company was founded in 1906 and is today one of the world's largest importers of ecological and Fairtrade labelled coffee. Löfbergs also owns the tea brand Kobbs.

Press contact Head of Corporate Communications +46 703 55 64 22

Welcome to Löfbergs!

The Swedish based coffee group Löfbergs is a Family Business founded in 1906. We are more than 300 coffee lovers operating in ten core markets in Europe, sharing the passion for taste, trends and sustainability. We produce 12 million cups of coffee per day and is one of the world's largest purchasers of organic and Fairtrade-labeled coffee. The group includes the brands Löfbergs, Peter Larsen Kaffe and Kobbs.

SE-652 21 Karlstad