Terveysturvallisuudesta huolehtiminen on nyt kaikkien yhteinen asia, kun Rovaniemi saa ensimmäisen kerran järjestettäväkseen rallin MM-osakilpailun

Rallimaailman tämän talven ykköstapahtuma järjestetään Rovaniemellä koronaturvallisesti. Ilman yleisöä käytävän kisan terveysturvallisuuden eteen on valjastettu MM-rallin vastuullisen järjestäjän, AKK-Motorsport ry:n ja ralliorganisaation lisäksi paikalliset terveysviranomaiset, Rovaniemen kaupunki sekä Visit Rovaniemi, joka toimii linkkinä paikallisiin matkailuyrityksiin ja palveluntuottajiin.

Tapahtuma järjestetään vallitsevien kansallisten sääntöjen puitteissa ja terveysturvallisuutta korostaen. Kokemusta kilpailijoiden ja toimitsijoiden turvallisesta liikkumisesta tapahtumakaupunkiin ja täältä pois meillä jo on. Tammikuussa järjestetty Arctic Lapland Rally vietiin läpi ilman ongelmia, eikä tietoomme ole myöskään tullut jälkiseuraamuksia, kertoo MM-rallin koronavastuulääkäri Risto Kinnunen.

Kinnusen mukaan MM-ralleja on järjestetty kuplakilpailuina koronaturvallisesti jo useamman kerran.

• Tällaisessa tapahtumassa kilpailuun osallistuva tai muu rallitoimija saapuu tapahtumakaupunkiin eli nyt Rovaniemelle vasta negatiivisen koronatestin jälkeen, suorittaa uuden testin paikkakunnalle tultuaan ja oleskeltuaan tietyn ajan alueella käy suorittamassa vielä kolmannen testin. Ralliorganisaatio vastaa osallistujien ohella kaikista testaamiskustannuksista, Kinnunen selventää.

Myös katsojien liikkuminen kilpailualueelle estetään turvallisuussuunnitelman mukaisesti.

• Yleisöä kannustamme seuraamaan rallia muilla tavoin. Eri viestimiä seuraamalla kaikki pääsevät takuulla rallitunnelmaan. Vetoan kaikkia pitämään jo aiemmin oppimiamme reiluja turvavälejä sekä kilpailijoihin että toimitsijoihin huikean hienon kilpailun sujuvuuden varmistamiseksi, Risto Kinnunen kannustaa.
Visit Rovaniemi WRC Arctic Rally Finland

Luminen Lapin pääkaupunki Rovaniemi toimii helmikuun lopulla kisakaupunkina

“Paikalliset matkailuyritykset tehneet huolellista työtä terveysturvallisuuden eteen”

Kaikki tulijat majoitetaan omiin, erillisiin kohorttimajoituksiin eli majoitukset järjestetään kohortoiduissa hotelleissa tai muussa majoituksessa, joissa on määritetty omat kerrokset, mökit tai huoneistot eri asiakasryhmille. Samaa periaatetta noudatetaan näiden majoittajien ravintolapalvelujen suhteen. Ohjeistuksella painotetaan oman ryhmän kuplassa pysymistä ja vapaa-ajan vastuullista käyttäytymistä ruokailujen ja muun julkisilla paikoilla liikkumisen suhteen.

Informoimme alueen matkailutoimijoita tapahtuman terveysturvallisuuteen liittyvistä asioista, ohjeista, tilannetiedoista sekä tapahtuman järjestämisen edellytyksistä. Tapahtuman onnistunut terveysturvallinen toteuttaminen on meille äärimmäisen tärkeää ja kunnia-asia, sanoo Visit Rovaniemen toimitusjohtaja Sanna Kärkkäinen.

Kärkkäinen haluaa kiittää vielä Rovaniemen matkailuyrittäjiä, jotka ovat tehneet erinomaista ja pitkäjänteistä työtä terveysturvallisuuden eteen sekä yhteistyötä Lapin sairaanhoitopiirin kanssa, joka toimii loistavasti.

Lisätietoja:

• joulupukin virallinen kotikaupunki
  • terveysturvallisuus
  • find your inner finn

Rovaniemi operators joining forces in COVID-19 measures is crucial for a safe WRC Arctic Rally Finland

Undoubtedly the number one event of rallying is hosted by the city of Rovaniemi with appropriate safety measures. To ensure the safety of the championship being raced without any audience, the organiser AKK-Motorsports registered association and the rally organisation is cooperating with the local health authority and the city of Rovaniemi and the local tourist board Visit Rovaniemi linked with lo

MM-Ralliviikko starttaa Rovaniemellä – Tunturirallin konkari Tomi Tuominen ”tulossa on kaikkien aikojen kaunein MM-ralli”

Rallimaailman tämän talven ykköstapahtuma ja kaikkien aikojen ensimmäinen Arctic Rally Finland Powered by CapitalBox ajetaan Rovaniemellä tänä viikonloppuna! Haastattelimme Tunturirallin suomalaiskonkaria Ylen rallitoimittaja Tomi Tuomista. Tuominen on kisannut 17 kertaa Tunturirallissa Rovaniemen ja Kemijärven ympäristöissä, joten halusimme kuulla mitä tunturissa lähes kaiken nähneellä miehellä o