Joulupukin Pajakylä on auki ja Joulupukki on tavattavissa Joulupukin Kammarilla.

Rovaniemi on Joulupukin virallinen kotikaupunki ja joulun lähestyessä Joulupukki saa paljon kysymyksiä liittyen vierailuihin Joulupukin Pajakylässä Napapiirillä. Vaikka maailma olisi kuinka mullin mallin, niin ”Joulupukki viettää aikaa Joulupukin Pajakylässä vuoden jokaisena päivänä hoitamassa elämäntehtäväänsä; lasten ja aikuisten kiltteyden vaalimista sekä joulun henkeen kuuluvan rakkauden ja hyvän tahdon sanoman levittämistä”, Joulupukki toteaa Pajakylän sivuilla.

Joulupukin Pajakylä on kuin oikea kylä tarjoten ohjelmaa ja aktiviteetteja koko perheelle

Joulupukin voi tavata napapiirillä vuoden jokaisena päivänä, ihan ilmaiseksi. Joulupukin tapaamisen lisäksi Pajakylä tarjoaa hurjan määrän erilaista tekemistä ja näkemistä koko perheelle. Kylämäisyyttä lisää hurmaava keskusaukio jossa voit ylittää napapiirin linjan!

Suloisten eläinten ystäville Pajakylä tarjoaa Tallitontun Piha kotieläinpihan, jossa asustaa suloisia kilttejä kotieläimiä kuten alpakoita, poroja, lampaita, vuohi, kaneja, kanoja ja kukko. Kotieläinpihan nuotiolla voit valmistaa myös omia eväitä! Husky Park on puolestaan koti lähes sadalle ihastuttavalle, siperianhuskylle, perinteisessä, luonnonläheisessä miljöössä. Santa Claus Reindeerillä tapaat puolestaan hurmaavat Joulupukin porot ympäri vuoden. Pajakylä tarjoaa useita aktiviteetteja tarjoavia yrityksiä Arctic Circle Snowmobile Park, Santa’s Adventures, Villi Pohjola ja Sunny Safari.

Joulupukin Pajakylässä voit majoittua, kokea kulinaristisia elämyksiä ja nauttia jouluntaiasta sekä pohjoisen elämyksistä ympäri vuoden. Napapiirillä sijaitsevassa kylässä on hotelleja, mökkejä, igluja, paikallisia herkkuja tarjoavia ravintoloita ja kahviloita, sekä putiikkeja, joista voi ostaa suomalaista designia ja käsitöitä. Pajakylä on mahtava paikka shoppailla käsitöitä sekä suomalaista designia pelkästään jo siitä syystä että Pajakylän alueella sijaitsee useampi tehtaanmyymälä. Täältä löydätkin kauniita neuleita, Marimekkoa ja Iittalaa, puisia, poronnahkaisia sekä poronluisia käsitöitä. Pajakylässä sijaitsee myös ihana Valley Shop joka myy Muumi-tuotteita, sekä Balmuir jonka Lifestyle-brändin tuotteet on valmistettu korkealaatuisista luonnonmateriaaleista. Lue täältä lisää Pajakylän ihanista putiikeista sekä verkkokaupoista!

Joulupukin pääposti on nähtävyys jo itsessään ja sieltä voit lähettää postia läheisillesi Napapiirin erikoisleimalla ja Pajakylässä tapaat Joulupukin lisäksi suloiset porot ja huskyt sekä muita suloisia eläimiä Tallitontun pihassa. Lumiseen aikaan pajakylän parhaat leikit ja jääliukumäet löytyvät Lumiukkomaailmasta, jossa leikkeihin osallistuvat oikeat lumiukkohahmot.

Lue lisää Joulupukin Pajakylästä ja sen ihmeistä täältä!

• Culture

• joulupukin pajakylä