Blog post -

Revontulten metsästäjät 1/2 – Tarina siitä kuinka revontulikuvaamisesta tuli ammatti

Suomen Lappi on maailman parhaita paikkoja ihailla revontulia, ja ihmisille, jotka yrittävät niitä ikuistaa, tarjoaa Rovaniemi hyviä lokaatioita, maisemia sekä palveluita revontulien kuvaamiseen. Tämä blogisarja on tarina siitä, kuinka Juho Uutela, Juho Uurtamo ja Annika Uurtamo päätyivät revontulten metsästäjiksi, ja kuinka valokuvausretki- ja seikkailuyritys Beyond Arctic sai alkunsa.

Elettiin vuotta 2013, kun ajatus Beyond Arcticista syntyi, mutta vaadittiin vielä useamman vuoden työ ennen kuin unelmasta tuli totta. Maailman eri kolkissa matkanneet ja asuneet Juho Uutela ja Annika Uurtamo, olivat molemmat ehtineet työskennellä matkailualalla jo lähes vuosikymmenen, kun idea uudenlaisesta aktiviteettiyrityksestä näki päivänvalon. Maailman kiertely sai riittää, kun yhteistä unelmaa alettiin rakentaa lopulta Suomen Lappiin, josta Annika on alkujaan lähtöisin. Mukaan liittyi vielä Annikan veli Juho Uurtamo ja uudenlaisen aktiviteettiyrityksen, Beyond Arcticin kodiksi valikoitui Rovaniemi ja ovet avattiin kesäkuussa 2016.

Täydellisen revontulikuvan jäljillä

Lapin luonto ja taianomaiset ilmiöt piti saada toiminnan keskiöön ja pääpaino valokuvausretkiin sekä pienille ryhmille järjestettäviin seikkailuihin. ”Oma intohimoni valokuvaus sekä seikkailijan luonteeni muotoilivat Beyond Arcticin yhteisiä arvoja” Juho Uutela toteaa, ja jatkaa kuinka tiimityöskentely ja aitous olivat toiminnan kulmakiviä alusta asti.

Beyond Arctic Revontulten metsastajat blogisarja Revontulikuvaus Visit Rovaniemi

Tänä päivänä se yhdessä ilmaan kuiskattu unelma on kasvanut yhdeksi Rovaniemen johtavista revontuliretkiä tarjoavista yrityksistä. ”Monen vuoden kokemus luontoelämyksistä, maisema- ja revontulikuvauksesta on opettanut mitä asiakas haluaa oikeasti retkellään kokea, ja kuinka suuri arvo asiakkaan kokeman tähtihetken ikuistamisella on” Uutela kertoo. Beyond Arctic metsästää asiakkaansa kanssa aina sitä täydellistä hetkeä, jonka asiakas saa ikuistaa opastetusti omalla kamerallaan. Olipa sitten kyse hiihtoretkestä Lapin lumisiin metsiin tai päiväretkestä erämaahan, saati pidemmistä revontulten metsästysretkestä, paras saalis on aina se täydellinen ikuistettu hetki, joka jättää jäljen paitsi asiakkaan sydämeen, niin myös upean valokuvan muistoksi matkasta Lapin ihmeiden äärelle.

Tulossa Revontulten metsästäjien seuraavassa osassa…

”ehdottomat vinkit, jotka sinun tulee tietää ennen Revontulten metsästystä”

• Outdoor activities

• matkailu