Gummy Guen taidonnäyte koripallokentällä Italian Alessandriassa. Kuva: Ugo Galassi.

Seinäjoen keskustaan toteutetaan näyttävä abstrakti taideteos

Pian Seinäjoella voidaan ihastella kiehtovaa abstraktia taidetta kaupungin katukuvassa. Abstrakti muraali noudattaa muodollista koodijärjestelmää.

Muodollista koodijärjestelmää hyödyntävä muraali Seinäjoelle

Italialainen Gummy Gue aloittaa keskiviikkona maalaamaan näyttävää muraalia Seinäjoen keskustassa. Gue on tunnettu abstraktista maalaustyylistään. Muraali toteutetaan kahdeksankerroksisen kerrostalon päätyseinään osoitteessa Luomanranta 7. Maalaustyön arvioidaan kestävän noin kymmenen päivää. Teos on osa UPEA18-taidefestivaalia, jonka teokset toteutetaan syyskuussa.

Gummy Guen teokset ovat abstraktia taidetta, jota johdattelee muodollinen koodijärjestelmä. Taiteilijan töissä voi nykyisin havaita alkuaikoja enemmän rajoja, tarkkoja muotoja ja intensiivisyyttä.Yksi sisilialaistaiteilijan mielenkiintoisimmista koodijärjestelmää noudattelevista teoksista on Italian Alessandriassa sijaitsevaan Carlo Carrà puistoon maalattu koripallokenttä.

Guen suurikokoisen ja näyttävän muraalin lisäksi Seinäjoella toteutetaan Silja Selosen taideteos UPEA18-taidefestivaalin aikana. Lintumaalauksistaan tunnettu Selonen tuo taiteellaan hienovaraisia yksityiskohtia eri puolille kaupunkia.

Seinäjoen teosten toteuttamisessa ovat mukana Seinäjoen kaupunki, Sevas Kodit Oy, Tikkurila, Pintaväri ja Dinolift Oy.

UPEA on kolmatta vuotta järjestettävä valtakunnallinen kaupunkitaidefestivaali. Tänä vuonna festivaali tuo 20 pysyvää taideteosta 12 suomalaiskaupunkiin. Julkisen taiteen ja taiteilijoiden tunnettuuden parantamista tavoittelevan tapahtuman järjestää Upeart.

Kuvia median käyttöön Seinäjoen teoksen edistymisestä täältä.
Kuvia median käyttöön kaikista UPEA18-teoksista täältä.
Taiteilijoiden referenssikuvia täältä.

Lisätietoa UPEA18-taidefestivaalista:

Nettisivu: http://www.upeart.com
Twitter:http://www.twitter.com/upeartfinland
Newsdesk: https://www.mynewsdesk.com/fi/upeart

Lisätiedot ja taiteilijoiden haastattelupyynnöt:

Hanne Heinonen
pr (at) upeart com

Upeart, Viestintä

Lehdistön yhteyshenkilö +358 50 468 6521 Upeart (Verkkosivu) @upeart (Instagram)