Yksityiskohta Silja Selosen maalauksesta “Feel-the-origo” (2017).

Seinäjoella toteutetaan ympäri kaupunkia levittyvä taideteos

Seinäjoella voidaan pian nauttia ympäri kaupunkia levittyvästä taideteoksesta, kun sarja hienovaraisia lintumaalauksia ikuistuu kiinteistöjen julkisivuihin.

Hienovaraisia yksityiskohtia Seinäjoen kaupunkikuvassa

Seinäjoella aletaan tänään toteuttaa ainutlaatuista taideteosta, kun kuvataiteilija Silja Selonen maalaa sarjan lintuja lukuisiin kohteisiin eri puolille kaupunkia. Lintumuraalit sijoittuvat kiinteistöjen julkisivuihin. Utuisesta maalaustyylistään tunnettu Selonen maalaa teosta noin kymmenen päivän ajan. Teos on osa UPEA18-taidefestivaalia.

Turun Taide-Akatemiasta valmistunut Selonen yhdistää tieteellisen pohdinnan taiteen tekemiseen. Taiteilija pyrkii kuvaamaan maailmaa fysiikan silmin. Selosen tunnistettava tyyli syntyy ylikorostuneista yksityiskohdista ja paikoin epätarkasta maalausjäljestä. Selonen on osallistunut aktiivisesti yksityis- ja yhteisnäyttelyihin.

Seinäjoella valmistuu parhaillaan UPEA18-taidefestivaalin myötä myös Gummy Guen vaikuttava abstrakti muraali kahdeksankerroksisen kerrostalon julkisivuun osoitteessa Luomanranta 7.

Seinäjoen teoksissa ovat mukana Seinäjoen kaupunki, Sevas Kodit Oy, Tikkurila, Pintaväri ja Dinolift Oy.

Suomen suurin julkisen tilan taidetapahtuma UPEA tuo tänä vuonna julkista taidetta 20 kohteeseen 12 suomalaiskaupungissa. Kolmatta vuotta järjestettävä tapahtuma kannustaa tutustumaan julkiseen taiteeseen ja osallistumaan siitä käytävään keskusteluun. UPEA18-taidefestivaalin teokset toteutetaan 1.‒30.9. Tapahtuman järjestää Upeart-taidekollektiivi.

Kuvia median käyttöön Selosen teoksen etenemisestä täältä.
Kuvia median käyttöön Gummy Guen teoksen etenemisestä täältä.
Kuvia median käyttöön kaikista UPEA18-teoksista täältä.

UPEA18-taiteilijoiden referenssikuvia täältä.

Lisätietoa UPEA18-taidefestivaalista:

Nettisivu: http://www.upeart.com
Twitter: http://www.twitter.com/upeartfinland
Newsdesk: https://www.mynewsdesk.com/fi/upeart

Lisätiedot ja taiteilijoiden haastattelupyynnöt:

Hanne Heinonen
pr (at) upeart com

Upeart, Viestintä

Lehdistön yhteyshenkilö +358 50 468 6521 Upeart (Verkkosivu) @upeart (Instagram)