TUIn vastuullisuusraportti palkittiin

TUIn vastuullisuusraportti palkittiin

TUI palkittiin viime viikon World Responsible Tourism Awards -tilaisuudessa avoimesta kestävän matkailun raportoinnistaan. Palkintolautakunta palkitsee matkailualan yrityksiä tai organisaatioita, jotka viestivät esimerkillisesti pyrkimyksistään matkailun kielteisten vaikutusten vähentämiseksi ja onnistuvat kertomaan työstään, jolla pyritään lisäämään matkailun myönteisiä vaikutuksia.

TUI on yksi ensimmäisiä matkailualan yrityksiä, joka on laatinut kestävään kehitykseen keskittyviä raportteja. Vuonna 1996 TUIn ensimmäinen kestävän matkailun strategia esiteltiin Angela Merkelille, joka toimi tuolloin Saksan ympäristöministerinä.

Vuodesta 2015 alkaen, "Better Holiday, Better World" strategiansa käynnistämisen jälkeen, on TUI järjestänyt yli 20 miljoonaa "vihreämpää ja vastuullisempaa" lomaa ja vähentänyt hiilidioksidipäästöjään 11,7 %. Lisäksi TUI Airways on valittu Atmosfair Airline Indexin listauksessa maailman kestävimmäksi lentoyhtiöksi hiilidioksidipäästöissä mitattuna vuosina 2017 ja 2018.

TUI on myös sitoutunut vähentämään 250 miljoonaa kertakäyttöistä muovituotetta koko liiketoiminnastaan vuoteen 2020 mennessä. Muovin vähentämisen aloitteisiin kuuluu muun muassa 112 miljoonan kertakäyttöisen muovituotteen poistaminen hotelleista ja toimintaohjeet miten hotelleissa voidaan vähentää kertakäyttömuovin kulutusta.

Jane Ashton, Director of Sustainable Development,oikealla Kylie Bowen, Sustainability Planning and Communications Manager, TUI Group

Tervetuloa TUI Finland !

Konepajankuja 3