Trend Micro suojaa pilvipohjaiset sovellukset

Trend Micro suojaa pilvipohjaiset sovellukset

Pilvinatiivi tietoturvaratkaisu suojaa moderneja sovelluksia ja API-rajapintoja kyberuhkilta

Trend Micro julkaisi tänään Trend Micro Cloud One - Application Security -palvelun, joka on pilvipohjainen tietoturvaratkaisu nykyaikaisille sovelluksille ja API-rajapinnoille. Application Security -palvelu laajentaa alan johtavan Trend Micro Cloud One tietoturva-alustan ominaisuuksia pilvisovellusten suojauksessa kooditason näkyvyydellä ja suojauksella kehittyneitä kyberuhkia vastaan.

Tuoreen Gartnerin tutkimuksen mukaan ”yli 50 % monikansallisista yrityksistä on ottanut käyttöön serverless function Platform as a Service (fPaaS) -palveluita vuoteen 2025 mennessä, kun nykyisin sellaisia on käytössä alle 20 prosentilla.[1] Tätä markkinoilla tapahtuvaa muutosta ennakoiden, Cloud One - Application Security tarjoaa sovellustasolle sulautetun ajonaikaisen suojauksen, jonka avulla yritykset voivat varmistaa tietojensa suojauksen myös uusissa ympäristöissä.

– Sovellukset suojaava Application Security on tärkeä osa Cloud One -alustaa, tarjoten asiakkaillemme ensiluokkaisen tietoturvaratkaisun suojaaman uusia sovelluksia, siellä missä se on kaikkein järkevintä, kertoo Trend Micron kyberturva-asiantuntija Kalle Salminen. Tietoturvatyökalut eivät saa häiritä ohjelmistokehitystyötä riippumatta siitä tapahtuuko se paikallisesti, pilvessä sijaitsevassa kontissa tai serverless-ympäristössä. Application Securityn avulla yritykset voivat hyödyntää kehittyneitä kyberturvallisuusjärjestelmiämme sekä vanhoissa että moderneissa sovelluskehyksissä ja ohjelmointikielissä.

Pilvisovellusten suojaamisen tärkeys korostuu Trend Micro Researchin tuoreessa tutkimuksessa. Siinä avataan serverless-sovelluksiin kohdistuvia uhkia, joista vaarallisimpiin lukeutuvat muun muassa tunnistetietojen, arkaluontoisten tietojen sekä ohjelmakoodin varkaudet. Nämä ja kaikki muut sovellustason hyökkäykset ovat yleisiä verkkohyökkäyksiä, joilla isketään ensimmäisenä uusia, vasta käyttöön otettuja ohjelmistoja ja palveluja vastaan, ja testataan niiden potentiaalia uusina hyökkäyspintoina.

Cloud One - Application Security ei vain pysäytä ajonaikaisia hyökkäyksiä lähtökuoppiinsa, vaan myös auttaa kehittäjiä tunnistamaan koodissaan heikkoudet, joita verkkorikolliset voivat hyödyntää hyökkäyksissään. Koodin analysointi ja ongelmakohtien tunnistaminen auttaa kehittäjiä priorisoimaan toimensa ja toimimaan tehokkaasti tietoturvaongelmien ratkaisemiseksi riippumatta siitä, kehitetäänkö sovelluksia yrityksen sisällä vai kolmansien osapuolten toimesta.

Trend Micron Cloud One -alustan avulla työryhmät voivat käyttää useita erilaisia tietoturvapalveluja ja vaatimustenmukaisuuden tarkistuksia Application Security -palvelun rinnalla ilman, että nämä häiritsisivät ketterää pilvikehitystä ja uusien sovellusten käyttöönottoa.

Lisätietoja Trend Micro Cloud One – Application Security -ratkaisusta täällä.

[1]Gartner, A CIO’s Guide to Serverless Computing, Arun Chandrasekaran, Craig Lowery, 28 April 2020