Trend Micro on jälleen hybridipilven tietoturvan globaali ykkönen

Trend Micro on jälleen hybridipilven tietoturvan globaali ykkönen

Trend Micron markkinaosuus on kolminkertainen lähimpään kilpailijaansa verrattuna

Trend Micro, tietoturvaratkaisujen globaali markkinajohtaja, kertoo tänään sijoittuneensa maailmanlaajuiselle ensimmäiselle sijalle tutkimusyhtiö IDC:n Hybrid Cloud Workload Security –markkinoita koskevassa raportissa. Tieto pohjautuu IDC:n Worldwide Hybrid Cloud Workload Security Market Shares, 2019-raporttiin.

Trend Micron viimevuotinen 29,5 prosentin markkinaosuus oli kolminkertainen toiseksi suurimman tietoturvayhtiön markkinaosuuteen verrattuna. Trend Microa kuvailtiin IDC:n raportissa markkinoiden 500-kiloiseksi gorillaksi, jolla on johtava asema työkuormien suojaamisessa.

"Kuten IDC raportissaan mainitsee, johtava asemamme tässä markkinasegmentissä ei ole suinkaan sattumaa. Huomasimme jo yli vuosikymmen sitten, että virtuaalikoneiden prosessien ja työkuormien suojaaminen ja turvallisuus ovat tulevaisuudessa erittäin tärkeitä. Niinpä olemme siitä lähtien kehittäneet osaamistamme tällä alueella", kertoo Trend Micron kyberturva-asiantuntija, Kalle Salminen.

”Vaikka kilpailijamme pitävät ääntä väitetystä johtoasemastaan, niin IDC:n havainnot maalavat markkinoista erilaisen kuvan. Trend Micro jatkaa markkina-asemansa kivijalan rakentamista uusilla tuotteilla ja ominaisuuksilla, jotka on suunniteltu tukemaan asiakkaidemme hybridipilvi- ja pilviympäristöjen kasvutavoitteita."

IDC:n määrittelyn mukaan hybridipilven työkuormien suojaus kattaa SDC-ympäristössä ajettavat virtuaalikoneet ja kontit. Trend Micro aloitti toimintansa tällä alueella jo vuonna 2009 investoimalla merkittävästi uusiin host-kohtaisiin tunkeutumisenestojärjestelmiin (HIPS), samoin kuin pilvipohjaisille ja virtualisoiduille konesaleille tarkoitettuihin palomuuriohjelmistoihin.

Raportissa mainitaan edelleen, että Trend Micron menestys pohjautuu myös merkittäviin innovaatioihin pilviteknologian alalla sekä Cloud Conformity -yritysoston jälkeiseen panostukseen asiakkaiden virheellisesti konfiguroitujen pilvipalvelujen tunnistamiseen ja korjaamiseen. Yhteistyö avoimen lähdekoodin ohjelmistojen tietoturvaan erikoistuneen Snyk-yhtiön kanssa puolestaan auttaa löytämään ja poistamaan haavoittuvuuksia, jotka syntyvät DevOps-tiimien käyttäessä avoimen lähdekoodin ohjelmistoja.

Vuoden 2019 Amazon Web Services (AWS) -teknologiakumppaniksi valitun Cloud Conformityn hankinnan jälkeen Trend Micro on jatkanut myös muiden kuin AWS-pohjaisten pilvipalveluidensa kehittämistä. Sen myötä palvelut kattavat myös virtuaalikoneet Google Cloud Platformissa (GCP), Kubernetes alustan suojaamisen sekä integraation kontti-image skannaukselle Google Kubernetes Engine (GKE) -ympäristöihin.

Trend Micro kehitti myös GCP Connectorin, jonka avulla voidaan automaattisesti löytää sekä suojata virtuaalikoneet GCP:ssä. Sen ansiosta yhtiölle myönnettiin vuonna 2019 Google Cloud Technology Partner of the Year for Security -tunnustus.

IDC:n mukaan "Trend Micro ei ole jäänyt jumittamaan paikoilleen, vaan kehittyy ja innovoi edelleen." Tästä on todisteena Trend Micron vuoden 2019 lopulla julkaisema Cloud One -sovellus. Kysesssä on yhdenmukainen SaaS-alusta, joka ratkaisee kokonaisvaltaisesti asiakkaiden pilviturvallisuushaasteet useilla avainalueilla, joita ovat muun muassa konesalien palvelimet ja virtualisoidut ympäristöt; IaaS-työkuormat; kontit ja konttipalvelut; pilviturvallisuuden vaatimusten mukaisuuden noudattaminen ja hallinta sekä tiedostojen ja objektien pilvitallennuspalvelut pilveen ja serverless-ympäristöt.

IDC:n markkinaosuusraportti on samoilla linjoilla kuin Trend Micron aiemmin saama tunnustus Forrester Wave™: Cloud Workload Security, Q4 2019 -raportissa, jossa yhtiö sai korkeimmat pisteet tuotevalikoimastaan ja strategiakategoriastaan.

Lataa maksuton versio IDC Worldwide Hybrid Cloud Workload Security Market Shares-raportista täältä.