Tjäreborgin suurin tuotemerkkiuudistus kautta aikojen

Tjäreborgin suurin tuotemerkkiuudistus kautta aikojen

Tjäreborgin ilme uudistuu täysin 19. joulukuuta, jolloin Tjäreborg toteuttaa kautta aikojen suurimman tuotemerkkiuudistuksensa. Tjäreborgin uudeksi symboliksi tulee sydän, ”The Sunny Heart”. Uudistus koskee koko Thomas Cook Northern Europea, joka on Pohjoismaiden suurin matkanjärjestäjä ja johon Tjäreborgin lisäksi kuuluu Ruotsin ja Norjan suurin matkanjärjestäjä Ving sekä Spies Tanskassa. Uusi ilme tullaan näkemään myös omissa hotelliketjuissa Sunwing Family Resorteissa sekä Sunprime-hotelleissa. Matkanjärjestäjien nimet pysyvät ennallaan.

- Tämän muutoksen kautta asiakkaidemme on helpompi tunnistaa meidät ja näymme nyt paremmin koko matkaketjussa, sanoo Tjäreborgin toimitusjohtaja Christian Grönli. Tämän lisäksi erotumme paremmin kilpailijoistamme, sillä ainutlaatuiset hotellikonseptimme Sunwing Family Resorts ja Sunprime Hotels saavat myös sydämen symbolikseen.

Uuden ilmeen ja symbolin lisäksi uudistus merkitsee myös entistä tiiviimpää yhteistyötä pohjoismaisten sisaryritysten kanssa. Tjäreborgin, Vingin ja Spiesin yhteenlaskettu matkustajamäärä on vuosittain noin 1,5 miljoonaa.

- Lomamatka on asiakkaille iso investointi ja tarkoituksemme on tarjota asiakkaillemme vuoden parhaat viikot. Menestystekijämme on aina ollut se, että meillä on sydän mukana kaikessa minkä teemme, jatkaa Christian Grönli.

Uutta symbolia kutsutaan nimellä ”The Sunny Heart”.

- Mielestämme se kuvaa hyvällä tavalla kaikkea sitä, mikä meille on tärkeää – huolenpito, laatu, turvallisuus ja uusiutuminen. Ja se on myös opas lomaan ja aurinkoon. Tämän takia symbolimme on saanut kullan ja oranssin vivahteiset auringon värit, jatkaa Christian Grönli.

Viime vuosien aikana on Thomas Cook Northern Europessa toteutettu monia rohkeita uudistuksia. Monen tavaramerkin sijasta on siirrytty kolmeen päätavaramerkkiin, Tjäreborg, Ving ja Spies. Monien eri tuotteiden sijaan myydään nykyään samoja konsepteja ja lomakohteita. Thomas Cook Northern Europen 100 matkamyymälästä on enää jäljellä kymmenen ja tänään konsernin matkoista myydään 70 % netin kautta. Tyytyväisten asiakkaiden määrä on kasvanut joka vuosi.

Thomas Cookin pohjoismaisille asiakkaille ei ole ollut selvää, että konsernin eri tuotemerkit kuuluvat samaan perheeseen. 19. joulukuuta otetaan historiallinen askel eteenpäin yhteisellä identiteetillä, jota voidaan pitää luonnollisena seurauksena viime vuosien rakennemuutoksista.

- Sydän on takuu siitä että teemme kaikkemme, jotta asiakkaamme saavat onnistuneen loman. He tulevat näkemään, että huolehdimme heistä siitä lähtien kun he varaavat matkan, lentävät kanssamme lomakohteeseen, tapaavat henkilökuntamme lomakohteessa ja asuvat hotelleissamme, kertoo Christian Grönli.

Jokin aika sitten julkistettiin Tjäreborgin ja Thomas Cook Northern Europen viime tilikauden tulos, joka oli 121 miljoonaa euroa voitollinen ollen kaikkien aikojen toiseksi paras tulos. Hyvä tulos perustuu siihen, että Tjäreborg ja Thomas Cook Northern Europe ovat usean vuoden ajan panostaneet sellaisiin lomakohteisiin, joihin monet haluavat matkustaa, sekä sellaisiin tuotteisiin, joita muilla ei ole kuten omat konseptihotellit Sunwing Family Resorts ja Sunprime Hotels.

- Kun lentoliikenne vapautui kilpailulle 1990-luvulla ja halpalentoyhtiöt tekivät tuloaan, moni luuli että matkustaminen tilauslennoilla tulisi tyrehtymään. Mutta päinvastoin onkin Thomas Cook Northern Europesta tullut Pohjoismaiden johtava ja kannattavin matkanjärjestäjä, lopettaa Christian Grönli.

Katso osoitteessa www.tjareborg.fi/sydan miltä Tjäreborgin uusi ilme näyttää Suomessa, ilmassa ja lomakohteissa.

Christian Grönli, toimitusjohtaja, Tjäreborg, puh. +47 976 457 50
Arja Pucilowski, tiedotuspäällikkö, Tjäreborg, puh. 040 587 8605, arja.pucilowski@tjareborg.fi

Tjäreborg kuuluu Pohjoismaiden suurimpaan matkanjärjestäjäkonserniin, Thomas Cook Northern Europeen (1,5 miljoonaa matkustajaa/vuosi). Tjäreborgin vuosittainen matkustajamäärä on n. 195.000. Thomas Cook Northern Europeen kuuluu matkanjärjestäjätoimintaa Suomessa (Tjäreborg), Ruotsissa (Ving ja Globetrotter), Norjassa (Ving) ja Tanskassa (Spies) sekä hotelliketjut Sunwing Resort ja Sunprime Resorts ja tilauslentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Northern Europe on osa kansainvälistä matkailualan konsernia Thomas Cook Group plc:tä, joka on noteerattu Lontoon pörssissä. Thomas Cook Group plc:n vuosittainen matkustajamäärä on n. 19 miljoonaa.