Ohita
Pietarsaareen on kaivattu laajempaa optikkopalveluiden tarjontaa – Synsam Jakob Center vastaa toiveeseen

Uutinen -

Pietarsaaren palvelut paranevat, kun Synsam avaa uuden optikkoliikkeen kaupungin keskustaan. Alueen kovaan kysyntään vastaava myymälä ilahduttaa muun muassa laajalla kehysmallistollaan. Järjestyksessään Suomen 63. Synsam avautuu perjantaina 6. syyskuuta.

Uuteen Seppälän kortteliin avattava Synsam Jakob Center -liike vastaa toiveeseen laajentaa optikkopalvelujen tarjontaa Pohjanmaan alueella. Pietarsaaren seutukuntaan kuuluu useita paikkakuntia, joista vastaavaa palvelua ei löydy. Lähimmät Synsam-myymälät sijaitsevat ajomatkan päässä Kokkolassa, Vaasassa ja Seinäjoella. Myymälän valtti on sen keskeinen sijainti, johon on helppo saapua myös autolla.

“Uusi liike sijaitsee Pietarsaaren keskustassa kävelykadun varrella. Sijainti on näkyvä ja rakennus uusi. Auton parkkeeraaminen on helppoa lähikaduille tai toriparkkiin, josta pääsee sujuvasti kauppakeskus Jakob Centeriin”, liikevastaava Katja Suvantokertoo.

Suvanto uskookin uuden liikkeen vetävän asiakkaita pietarsaarelaisten lisäksi Luodon, Pedersören ja Uudenkaarlepyyn alueilta.

“Asiakaskunta on laaja ja kaikenikäistä. Siksi on hyvä, että Synsamilla on monipuolinen kehystarjonta eri tarpeisiin”, Suvanto toteaa.

Laaja second hand -kehysten mallisto kruunaa monipuolisen valikoiman

Pietarsaaren liikkeeseen tulee tarjolle laaja second hand -kehysten mallisto, joten se täydentää siltä osin lähialueen Synsam-myymälöiden tarjontaa. Nämä kehykset ovat aiemmin olleet käytössä Synsam Lifestyle™ -sopimusasiakkailla, jonka jälkeen ne on puhdistettu ja huollettu. Kokonaisuudessaan kehysvalikoima kattaa lähes 3 000 erilaista kehysmallia, mukaan lukien aurinkolasit, urheilulasit sekä kierrätysmalliston.

Synsam Lifestyle™ -sopimus on huoleton ja helppo tapa hankkia silmälasit ostamisen sijasta vuokraamalla. Palvelu sisältää muun muassa ilmaiset linssit aina näön muuttuessa. Lifestyle-sopimus kattaa kaikki näkemisen tarpeet ilman erillisiä kuluja, sillä kaikki tarvittava sisältyy kuukausimaksuun.

“Suositusta second hand -mallistosta pystyy tekemään todellisia löytöjä edulliseen hintaan maailman johtavilta tuotemerkeiltä. Lisäksi mielestäni on todella hieno asia, että pidämme huolta ympäristöstämme. Liikkeessä on myös kierrätysmallisto, jossa uusien lasien valmistusmateriaalina on käytetty vanhoja kierrätettyjä silmälaseja. Huikea on myös Fellepini x Sea2sea-kehysmallisto, joka on tehty Välimerestä kerätystä muovijätteestä”, Suvanto hehkuttaa.

Pietarsaaressa ja sen ympäryskunnissa on paljon urheiluseuroja ja urheilutoimintaa, minkä vuoksi Suvanto uskoo etenkin urheilulasivalikoiman olevan kysytty. Synsamilta löytyy urheilulasit kaikkiin lajeihin, myös vahvuuksilla. Silmä- ja aurinkolasien lisäksi valikoimaan kuuluvat piilolinssit tarvikkeineen. Lähitulevaisuudessa liikkeeseen saadaan myös alueelle kovasti kaivatut silmälääkäripalvelut.

Pietarsaaressa 30 vuotta asunut Suvanto on uusi synsamilainen, mutta toiminut optisella alalla jo yhdeksän vuotta. Synsamille vetivät ensisijaisesti yhtäläiset arvot: “Synsamin arvot ja työ ympäristön hyväksi vastaavat omia arvojani. Synsamilaiset suosittelivat yritystä työnantajana ja työpaikkaa sopivana minulle. Liikevastaavan työ on monipuolista ja tuntui luonnolliselta etenemiseltä urapolullani. Lämpimästi tervetuloa Synsamille.”

Vesa Mars

Lehdistön yhteyshenkilö Toimitusjohtaja +358 50 4477 681
Sami Verno

Lehdistön yhteyshenkilö Brand Manager Viestintä +358 40 831 9497

Synsam on Pohjoismaiden johtava optisen vähittäiskaupan ketju

Synsam Group on yksi Euroopan johtavia optisen vähittäiskaupan ketjuja, joka tarjoaa laajan valikoiman ainutlaatuisia silmänterveyden ja silmälasimuodin ratkaisuja asiakkaiden erilaisiin elämäntapoihin ja tarpeisiin.