Ohita
Koeajettavissa olevan Forester e-BOXERin väri on mallin lanseerausväri Jasper Green metallic.

Koeajettavissa uusi Subaru Forester e-BOXER

Arvoisa autotoimittaja. Subarun uusi Japanissa valmistettu ja Suomen varusteilla varustettu Subaru Forester e-​BOXER on 15. tammikuuta lähtien varattavissa ja koeajettavissa. Olethan yhteydessä: Subaru Suomi/Anton Kortman 0400 416 536/anton.kortman@subaru.fi.

Koeajoautomme on varustettu mustalla sisustuksella ja Summit -varustetasolla. Auton väri on mallin lanseerausväri Jasper Green metallic.

Subaru Forester e-BOXER on varustettu e-Boxer -voimanlinjalla, jossa polttoaineen suorasuihkutuksella varustetun bokserimoottorin ja sähkömoottorin yhdistävä tekniikka nähdään ensimmäisenä uudessa Forester-mallistossa.

Subarun ratkaisussa 16,7 hevosvoimaa tuottava sähkömoottori on integroitu Lineartronic-vaihteiston sisälle. Uudet Subaru Foresterit myydään jatkossa ainoastaan polttoaineen suoraruiskutuksella varustetun 16-venttiilisen ja 2,0-litraisen bensiinikäyttöisen bokserimoottorin sekä sähkömoottorin yhdistelmällä. Bensiinimoottorin huipputeho on 150 hv/5600-6000 r/min. ja sen vääntö 194 Nm/4000 r/min.

Aiheet

Subarun emoyhtiö on Subaru Corporation. Yhtiön ensimmäisen sarjatuotantomallin Subaru 360:n valmistus käynnistyi reilut 60 vuotta sitten vuonna 1958. Subaru Corporationin tuotantolaitokset sijaitsevat Gunmassa Japanissa sekä Lafayettessä Yhdysvalloissa. Subaru valmistaa reilut miljoonan henkilöautoa vuodessa. Subaru-malleja ovat Impreza, XV, Outback, Forester, STI, BRZ ja Levorg. Subaru otti symmetrisen nelivedon käyttöön vuonna 1972 ja on valmistanut vuoden 1966 jälkeen jo yli 16 miljoonaa Boxer-moottoria.

Lehdistön yhteyshenkilö 040-618 49 21

Nelivetoinen Subaru vetoaa suomalaisiin

SUBARU Nordic Ab on Subaru-henkilöautojen maahantuoja Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yhtiön toimialueilla myydään vuosittain noin 9 000 autoa, joista Suomen osuus on noin 1 400 autoa. Nelivetoisen Subarun myyntiä vauhdittavat Outback-, XV- ja Levorg -mallit sekä kestosuosikki Forester.

Subaru Suomi

Lautamiehentie 3