Koeaja uudistunut Subaru XV

Koeaja uudistunut Subaru XV

Arvoisa autotoimittaja. Uudistunut Subaru XV 2.0 on 21. huhtikuuta lähtien lehdistölle varattavissa ja koeajettavissa.

Olethan yhteydessä Subaru Suomi/Anton Kortman, gsm 0400 416 536 tai anton.kortman@subaru.fi.

Uudistunut XV -mallisto sisältää kolme varustetasoa, Active, Ridge ja Summit, joista lehdistöautomme on varustettu vaalean harmaalla nahkasisustuksella ja korkeatasoisella Summit -varustetasolla. Auton ulkoväri on mallin uusi lanseerausväri Lagoon Blue Pearl.

Uudessa Subaru XV:ssä on 16,7 lisähevosvoimaa ja 66 Nm lisävääntöä tuottava sähkömoottori, joka on integroitu Lineartronic-vaihteiston sisälle. Uudet Subaru XV-mallit myydään jatkossa ainoastaan polttoaineen suoraruiskutuksella varustetun 16-venttiilisen ja 2,0-litraisen bensiinikäyttöisen bokserimoottorin sekä sähkömoottorin yhdistelmällä. Bensiini- ja sähkömoottoriyhdistelmän huipputeho on 122 kW (166,7 hv)/5600-6000 r/min. ja sen maksimivääntö 260 Nm/4000 r/min.

Subaru XV -malliston autoverolliset hinnat alkavat Active-mallin 40 966 eurosta ja päättyvät Summit-mallin 46 811 euroon.

Aiheet

Subarun emoyhtiö on Subaru Corporation. Yhtiön ensimmäisen sarjatuotantomallin Subaru 360:n valmistus käynnistyi reilut 60 vuotta sitten vuonna 1958. Subaru Corporationin tuotantolaitokset sijaitsevat Gunmassa Japanissa sekä Lafayettessä Yhdysvalloissa. Subaru valmistaa reilut miljoonan henkilöautoa vuodessa. Subaru-malleja ovat Impreza, XV, Outback, Forester, STI, BRZ ja Levorg. Subaru otti symmetrisen nelivedon käyttöön vuonna 1972 ja on valmistanut vuoden 1966 jälkeen jo yli 16 miljoonaa Boxer-moottoria.

Lehdistön yhteyshenkilö 040-618 49 21

Nelivetoinen Subaru vetoaa suomalaisiin

SUBARU Nordic Ab on Subaru-henkilöautojen maahantuoja Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yhtiön toimialueilla myydään vuosittain noin 9 000 autoa, joista Suomen osuus on noin 1 400 autoa. Nelivetoisen Subarun myyntiä vauhdittavat Outback-, XV- ja Levorg -mallit sekä kestosuosikki Forester.

Subaru Suomi

Lautamiehentie 3