Strawberryn hotelliportfolio Suomessa laajenee Helsingin entisen vankilan myötä

Strawberryn hotelliportfolio Suomessa laajenee Helsingin entisen vankilan myötä

Helsingin historiaa henkivä entinen Katajanokan vankila liittyy osaksi hotellikonserni Strawberryn portfoliota. Meren rannalla Kauppatorin ja Helsingin keskustan tuntumassa sijaitseva entinen Katajanokan vankila on Suomen 15. Strawberry-hotelli.

Vuonna 2002 Helsingin tunnettu Katajanokan vankila suljettiin ja sen viimeinen vanki vapautettiin. Viisi vuotta myöhemmin, laajan remontin jälkeen, kiinteistö oli muutettu hotelliksi ja se oli jälleen täynnä ihmisiä. Vankiasut, vesi sekä leipä vaihtuivat hotellivieraisiin ja ruokalistat a’la carte annoksiin. Primehotelsin alunperin käynnistämä ja toteuttama rakennuksen ja tontin muutos on sen hotelliksi avaamisen jälkeen palkittu lukuisilla palkinnoilla sen suunnittelusta, palvelusta ja elämyksistä. Nyt viestikapula luovutetaan 2.5. alkaen Strawberrylle, joka jatkaa hotellin liiketoiminnan ja vieraskokemuksen kehittämistä.

- Rakastamme paikkoja, joilla on ainutlaatuinen historia ja jotka ovat täynnä tarinoita. Katajanokka on juuri sellainen paikka ja olen erittäin iloinen, että voimme jatkaa alueen ja hotellin kehittämistä historian sekä muistojen luomiseksi. Hotelli tulee olemaan mukava lisä hotellivalikoimaamme Helsingissä, ja se sijaitsee erinomaisella paikalla lähellä merta lautta- ja laivaliikenteineen, silti kävelyetäisyydellä Helsingin parhaasta tarjonnasta. Tämä on erittäin hyvä päivä, jonka tiedän miellyttävän myös hotellivieraitamme, sanoo Strawberry-hotellikonsernin omistaja Petter Stordalen.

106-huoneiselle hotellille tunnusomaista on sen alkuperäinen toiminta vankilana vuodelta 1837. Pääsali, ulkoseinät ja hotellia ympäröivät muurit ovat Museoviraston suojeluksessa. Nyt Hotelli Katajanokka on moderni lifestyle-hotelli, jossa on viiden kokoushuoneen ja juhlasalin lisäksi sauna, kuntosali sekä ravintola ainutlaatuisessa historiallisessa ympäristössä. Kiinteistön ylpeä omistaja on S-Pankin Kiinteistösijoitusrahasto.

- Saamme nyt suuren ja pitkäjänteisen toimijan, joka vastaa hotellin ja sen liiketoiminnan johtamisesta ja kehittämisestä. Katajanokan kaltainen hotelli vaatii paitsi hotellijohtamisen osaamista myös kiinnostusta, sitoutumista ja ymmärrystä paikallisesta historiasta ja sen tuomista mahdollisuuksista. Strawberryn laaja kokemus ja asiantuntemus historiallisten kiinteistöjen operoinnissa tekee siitä ihanteellisen toimijan Katajanokan hotellille", kertoo Tiia Vuolle, S-Pankki Rahastoyhtiön rahastopäällikkö.

Hotelli Katajanokka tulee osaksi Strawberryn Clarion Collection -hotelliketjua, jossa on yli 50 hotellia Ruotsissa, Norjassa ja toukokuusta alkaen myös Suomessa. Tämä on Clarion Collectionin ensimmäinen hotelli Suomessa.

- Clarion Collection -brändimme on todellinen suosikki vakituisten vieraidemme keskuudessa. Vuodesta toiseen ketju saa palkintoja vuoden hotelliketjuna niin Ruotsissa kuin Norjassa, ja iso osa arvostuksesta liittyy siihen että hotelliketju on erikoistunut kiinteistöihin, joilla on hyvin ainutlaatuinen historia. Meillä on vieraita, joita viettäessään aikaansa poissa kotoa kiehtovat paikat jotka ennen olivat pankkikonttoreita, konepajoja, leipomoita tai huonekalutehtaita. Hotellit jotka tihkuvat historiaa, eikä kokemusta huononna sekään että iltapäiväkahvit sekä iltapala sisältyvät hotellimajoitukseen, sanoo Erika Ehrnrooth, Strawberry Finlandin COO.

Clarion Collection -hotelliketjun tunnusomaiset palvelut, kuten iltapäiväkahvit ja iltapalat, otetaan käyttöön lähitulevaisuudessa asteittain. Koko Hotelli Katajanokan henkilöstö siirtyy kokonaisuudessaan vanhoina työntekijöinä Strawberrylle. Samoin hotellin varaukset siirtyvät automaattisesti uudelle omistajalle.

Tietoa hotellista:
Hotellin operaattori: Strawberry
Hotelliketju: Clarion Collection
Kanta-asiakasohjelma: Strawberry
Hotellihuoneiden lukumäärä: 106
Ravintola, jossa illallinen ja iltapäivän välipala sekä aamiainen sisältyvät hotellin yöpyville asiakkaille.
Kokoukset: 5 kokoushuonetta 2-24 hengen ryhmille ja suuri juhlasali jopa 130 hengelle.
Kuntosali
Sauna
Kiinteistön omistaja: S-Pankki Kiinteistöt ei-UCITS -rahasto, S-Pankki Rahastoyhtiö Oy:n hallinnoima vaihtoehtoinen sijoitusrahasto.

Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä:
Daniel Stenbäck, Kehitysjohtaja, +46 70 1616806
Erika Ehrnrooth, COO Strawberry Finland, +358 50 465 93 45

Aiheet

Strawberry koostuu laajasta hotellivalikoimasta, kokous- ja konferenssitiloista, ravintoloista ja kylpylöistä sekä tietenkin ainutlaatuisista jäseneduista. Yhteensä yli 225 hotellimme joukosta löydät tutut ketjumme Comfort Hotel®, Quality Hotel, Clarion Hotel® ja Clarion Collection® Hotel sekä yli 40 itsenäistä hotellia. Sovelluksemme, sivustomme ja jäsenyytesi kanssa hyppäät mukaan seikkailuun ja me lupaamme, että elämästäsi tulee entistäkin hauskempaa matkassamme! More to explore at strawberry.fi

Press enquiries Strawberry

Lehdistön yhteyshenkilö +46 76 108 01 32

Pohjoismaiden johtava hotelliryhmä

Strawberry koostuu laajasta hotellivalikoimasta, kokous- ja konferenssitiloista, ravintoloista ja kylpylöistä sekä tietenkin ainutlaatuisista jäseneduista. Yhteensä yli 240 hotellimme joukosta löydät tutut ketjumme Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® ja Clarion Collection® Hotel sekä yli 40 itsenäistä hotellia. Sovelluksemme, sivustomme ja jäsenyytesi kanssa hyppäät mukaan seikkailuun ja me lupaamme, että elämästäsi tulee entistäkin hauskempaa matkassamme!