Photo: Erik Krafft

Petter Stordalenin hotelliyhtiö Nordic Choice Hotels vaihtaa nimeä

Kämp Collection Hotelsin ja Clarion Hotelin omistaja Petter Stordalen vaihtaa hotelliyrityksensä nimen Nordic Choice Hotelsista Strawberryksi. Nimenmuutoksella halutaan korostaa yhtiön sitoutumista hotellien palvelutasoon. Seuraavien kymmenen vuoden aikana yhtiö aikoo kaksinkertaistaa hotelliensa määrän ja laajentaa kanta-asiakasohjelmaan sisältyviä etuja ja palveluita. Tavoitteena on luoda omista brändeistä ja ulkoisista kumppaneista koostuva ekosysteemi, joka tarjoaa kokemuksia Pohjoismaiden alueella.

- Olemme yhdessä osaavien työntekijöiden kanssa rakentaneet Pohjoismaiden suurimpiin kuuluvan hotellikonsernin, joka tarjoaa niin edullista kuin ylellistäkin majoitusta. Tavoitteemme on tulla koko Pohjoismaiden alueen kiinnostavimmaksi matkailualan toimijaksi. Uskomme, että sen saavuttaminen vaatii yrityksen kehittämistä ja kantaasiakasohjelman ja hotellikonsernin tarjoamien tuotteiden ja palveluiden laajentamista. Muutoksen myötä yhtiö vaihtaa nimensä Strawberryksi. Odotamme jo innokkaasti tulevaa matkaa, sanoo Strawberryn omistaja ja Nordic Choice Hotelsin perustaja Petter A Stordalen.

Nordic Choice Hotels perustettiin 1990-luvulla, minkä jälkeen yhtiö on kasvanut kiivasta tahtia. Vuosina 1997–2000 hotellikonserniin tuli uusi hotelli joka toinen viikko ja 50 uutta työntekijää joka 10. päivä. Nykyään Nordic Choice Hotels on Norjan ja Ruotsin suurin hotellikonserni. Yrityksellä on Pohjoismaissa yhteensä 214 hotellia viidessä maassa, mukaan lukien Baltian maat, 3 000 Strawberry Living -huoneistoa ja lähes 15 000 työntekijää.

Vuonna 2016 Nordic Choice Hotels perusti Clarion Hotelin Suomeen, ja vuonna 2019 se hankki suomalaisen Kämp Collection Hotels -hotelliketjun. Samana vuonna yhtiö voitti Helsinki-Vantaan lentoaseman kaksi uutta hotellia käsittävän kilpailutuksen, johon sisältyy yhteensä 718 hotellihuonetta.

- Kasvu on osa yrityksen DNA:ta, ja muutos on välttämätöntä, jotta voimme jatkaa samanlaista upeaa kasvua kuin 25 viime vuoden aikana. Enää pelkkä sopeutuminen ei riitä. Meidän on otettava ohjat omiin käsiimme. Haluamme tarjota luokkansa parhaan hotellikokemuksen. Haastamme asemamme matkailualan toimijana ja pyrimme tulemaan entistäkin houkuttelevammaksi yhä useammille asiakkaille ja yhä toistuvammin. Strawberry merkitseekin meille uutta ja jännittävää aikakautta, Petter A Stordalen toteaa.

Nimenmuutoksesta ilmoitti Stordalen itse puheessaan Vinterkonferens-tapahtumassa Tukholman Friends Arenalla. Vuotuinen tapahtuma tuo yhteen 2 500 työntekijää ja kumppania. Yleensä se järjestetään tammikuun puolivälissä, mutta tänä vuonna se siirrettiin pandemian vuoksi kesäkuulle. Yrityksen nimi muuttuu virallisesti vuoden 2023 aikana, ja hotellikonserni jatkaa usean brändin strategiallaan, jossa eri hotelliketjut sovitetaan eri kohderyhmien tarpeisiin.

- Menestyksemme perustuu siihen, että meillä on hotellialan parhaat työntekijät, jotka osaavat loihtia asiakkaillemme maailmanluokan kokemuksia. Tunnettujen hotelliketjujen ja itsenäisten brändien lisäksi meillä täytyy jatkossa olla houkuttelevia tuotteita ja tarjouksia, jotka yhdessä luovat parhaan kokemuksen ja kanta-asiakasohjelman Pohjoismaissa. Lisäksi meidän täytyy vaalia sitä, mitä Nordic Choice pohjimmiltaan edustaa: vastuullisuutta, monimuotoisuutta ja inkluusiota, että annamme ihmisille mahdollisuuden ja taistelemme syrjintää vastaan, sanoo Nordic Choice Hotelsin toimitusjohtaja Torgeir Silseth.

Kategoriat

Nordic Choice Hotels on yksi Pohjoismaiden ja Baltian suurimmista hotellitoimijoista 213 hotellin ja 16 000 työntekijän kokonaisuudellaan. Nordic Choice Hotels muodostuu Comfort, Quality ja Clarion Hotel -tuotemerkeistä sekä 39 itsenäisestä hotellista. Kaikilla ketjun hotelleilla on ISO 14001 -ympäristösertifikaatti.

Press enquiries Strawberry

Lehdistön yhteyshenkilö +46 76 108 01 32

Pohjoismaiden johtava hotelliryhmä

Strawberry koostuu laajasta hotellivalikoimasta, kokous- ja konferenssitiloista, ravintoloista ja kylpylöistä sekä tietenkin ainutlaatuisista jäseneduista. Yhteensä yli 240 hotellimme joukosta löydät tutut ketjumme Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® ja Clarion Collection® Hotel sekä yli 40 itsenäistä hotellia. Sovelluksemme, sivustomme ja jäsenyytesi kanssa hyppäät mukaan seikkailuun ja me lupaamme, että elämästäsi tulee entistäkin hauskempaa matkassamme!