Nordic Choice Hotels valittiin Suomen suurimman hotelliprojektin operaattoriksi

Nordic Choice Hotels valittiin Suomen suurimman hotelliprojektin operaattoriksi

Ensi vuonna käynnistyvät Suomen kaikkien aikojen suurimman hotellikompleksin rakennustyöt. Helsinki-Vantaan lentoasemalle vuonna 2023 valmistuviin kahteen hotelliin tulee 711 hotellihuonetta. Rakennuttaja LAK Real Estate Oy ilmoitti tänään, että hotellioperaattoriksi on valittu Nordic Choice Hotels.

Uudesta hotellikompleksista tulee Suomen suurin. Kolmetoistakerroksiseen hotellirakennukseen tulee yli 700 huonetta ja kaksi hotellikonseptia. Rakennukseen tulee suuret konferenssitilat, jollaisia lentokentän alueelle on kaivattu. Ylimmän kerroksen Sky Bar on avoinna sekä hotellivieraille että suurelle yleisölle. Hotellikompleksista on suora yhteys lentoterminaaliin ja rautatieasemalle.

– Lentokentälle rakennetaan kokonaan uusi kaupunki toimistotiloineen ja asuntoineen. Tärkeä osa projektia ovat terminaaliin tulevat kaksi uutta hotellia, jotka palvelevat lentomatkustajia ja konferenssivieraita sekä tukevat voimakkaasti koko lentokenttäalueen kehitystä, kertoo LAK Real Estate Oy:n toimitusjohtaja Tommi Vaisalo.

Nordic Choice Hotelsilla on monipuolinen kokemus lentokenttähotellitoiminnan harjoittamisesta Pohjoismaissa, joten yhtiö odottaa innokkaasti hotellien valmistumista Helsinki-Vantaalle.

– Suomi on upea maa ja Helsinki upea kaupunki. Uuden hotellikompleksin myötä pyrimme houkuttelemaan yhä useampia matkailijoita tutustumaan niihin. Rakennamme kaksi hotellia, joiden tavoitteena on paitsi ylittää ihmisten odotukset myös tarjota markkinoille jotakin uutta. Odotan tämän kiehtovan matkan käynnistymistä innokkaasti, sanoo Nordic Choice Hotels -yhtiön perustaja Petter Stordalen.

Hotelliprojektin suunnittelu käynnistyi vuonna 2018. Neuvotteluja käytiin useiden hotelliyhtiöiden kanssa, mutta Nordic Choice Hotelsin vahva tavaramerkki ja osaaminen vakuuttivat tilaajan.

– Jo alkuvaiheessa tiesimme, että halusimme luoda kaksi erilaista hotellikonseptia, jotta pystymme tarjoamaan eri asiakasryhmille mahdollisimman monipuolisia palveluja. Nordic Choice Hotelsilla on paljon kokemusta juuri tällaisesta toiminnasta. Ketju on muun muassa luonut menestyksekästä konferenssitoimintaa Tukholman Arlandan lentokentälle, Tommi Vaisalo toteaa.

Alue kehittyy nopeaan tahtiin, ja uusi projekti on tärkeä.

– Projekti on merkittävä valtakunnallisestikin. Lentokentän ympäristössä sijaitseva Aviapoliksen alue on yksi Suomen nopeimmin kasvavia yrityskeskuksia, ja uusien hotellien tarjoamat laadukkaat kansainvälisen tason majoitus- ja konferenssipalvelut edistävät alueen kehitystä, toteaa LAK Real Estaten hallituksen puheenjohtaja Mikko Räsänen.

– On hyvä, että Helsinki-Vantaalle saadaan maailmanluokan hotelli, joka täydentää lentokentän palveluvalikoimaa ja tukee sen kehitystä merkittäväksi eurooppalaiseksi lentoliikenteen solmukohdaksi, sanoo Finavian toimitusjohtaja Kimmo Mäki.

Vuokrasopimus allekirjoitettiin 16 syyskuuta 2019, ja rakennustyöt käynnistyvät ensi vuonna. Kokonaisrakennusbudjetti on arvioiden mukaan yli 120 miljoonaa euroa, tavoitteena avata hotellit vuonna 2023.

Tietoa:
Yksi rakennus, johon tulee kaksi hotellia.
Hotellihuoneita: yhteensä 711 huonetta (täyden palvelun hotellissa 502 ja pienemmässä hotellissa 209).
Kerroksia: 13.
Monipuoliset konferenssitilat, joista suurin on 800 neliömetriä (1000 hengelle).
Saunatilat.
Sky Bar.
Ravintoloita.

Lisätietoja antaa
Tommi Vaisalo, LAK Oy, +358 50 366 9352
Daniel Stenbäck, Nordic Choice Hotels, +46 70 161 6806

Projektiin liittyviä kuvia: www.lak.fi/medialle

Aiheet

Nordic Choice Hotels on yksi Pohjoismaiden ja Baltian suurimmista hotellitoimijoista 200 hotellin ja 17 000 työntekijän kokonaisuudellaan. Nordic Choice Hotels muodostuu Comfort, Quality ja Clarion Hotel -tuotemerkeistä sekä 38 itsenäisestä hotellista. Kaikilla ketjun hotelleilla on ISO 14001 -ympäristösertifikaatti.

LAK Real Estate on lentoasemaympäristössä toimiva kiinteistökehitysyhtiö, joka omistaa, hallinnoi ja vuokraa Helsinki-Vantaan lentokenttäalueella sijaitsevia toimi- ja logistiikkatiloja yritysten erilaisiin tarpeisiin.

Press enquiries Strawberry

Lehdistön yhteyshenkilö +46 76 108 01 32
Press enquiries Kämp Collection Hotels

Lehdistön yhteyshenkilö
Press enquiries Clarion Hotel Helsinki

Lehdistön yhteyshenkilö +358405539678

Pohjoismaiden johtava hotelliryhmä

Strawberry koostuu laajasta hotellivalikoimasta, kokous- ja konferenssitiloista, ravintoloista ja kylpylöistä sekä tietenkin ainutlaatuisista jäseneduista. Yhteensä yli 240 hotellimme joukosta löydät tutut ketjumme Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® ja Clarion Collection® Hotel sekä yli 40 itsenäistä hotellia. Sovelluksemme, sivustomme ja jäsenyytesi kanssa hyppäät mukaan seikkailuun ja me lupaamme, että elämästäsi tulee entistäkin hauskempaa matkassamme!