Harald Bjugstad-Holmin

Nordic Choice Hotels saa uuden kestävän kehityksen johtajan

Nordic Choice Hotels on rekrytoinut Harald Bjugstad-Holmin uudeksi kestävän kehityksen johtajakseen. Bjugstad-Holm työskenteli viimeksi norjalaisessa rahoitus- ja vakuutusyhtiössä Storebrandissa, jossa hänen tehtävänsä liittyivät kestävyyskysymyksiin taloudellisen kannattavuuden ja liiketoiminnan kehittämisen näkökulmista.

– Hotelliala on erittäin mielenkiintoinen, ja 16 000 työntekijällään ja lähes 200 hotellillaan Nordic Choice Hotelsilla on valtavat vaikutusmahdollisuudet. Kestävä matkustaminen on yhä tärkeämpää, ja ihmiset ovat asiasta entistä tietoisempia. Minusta on hienoa päästä mukaan yritykseen, joka on jo pitkällä kestävyystyössään. Odotan innolla, että pääsemme kehittämään Nordic Choice Hotelsin kestävän kehityksen strategiaa eteenpäin yrityksen kilpailukyvyn parantamiseksi entisestään, Harald Bjugstad-Holm kertoo.

Nordic Choice Hotels ponnistelee jatkuvasti toiminnan ympäristövaikutusten pienentämiseksi. Harald Bjugstad-Holmin rekrytointi auttaa yritystä jatkamaan aktiivista työtä aiheen parissa ja asettamaan uusia tavoitteita hotellikonsernin kestävyystyölle.

– Haraldilla on erittäin mielenkiintoinen tausta ja kattava kokemus siitä, kuinka yritys voi vastata omasta ympäristövaikutuksestaan. Vielä tärkeämpää on hänen henkilökohtainen sitoumuksensa näihin elintärkeisiin kysymyksiin. Nämä ominaisuudet tuovat Nordic Choicelle arvokasta osaamista, joka auttaa meitä lunastamaan lupauksemme tarjota kestävimpiä mahdollisia asiakaskokemuksia, sanoo Nordic Choice Hotelsin toimitusjohtaja Torgeir Silseth.

Nordic Choice Hotels on valinnut kestävyystyölleen kuusi painopistealuetta: monimuotoisuus; eettiset ja kestävät toimitusketjut; maailmanlaajuinen sosiaalinen vastuu ihmiskauppaa torjumalla; hyvä, terveellinen ja kestävästi tuotettu ruoka; paikallinen sosiaalinen vastuu naapurustossa sekä ympäristötietoinen toiminta hotelleissa. Kaikki hotellit pyrkivät määrätietoisesti vähentämään veden- ja energiankulutusta, ruokajätettä, tuotekuljetuksia ja kemikaalien käyttöä. Toiminnalla on ISO 14001 -sertifiointi.

– Nordic Choice Hotelsissa tähän mennessä tehty työ osoittaa, että yritys uskaltaa toimia uranuurtajana ja ottaa kantaa tärkeissä kysymyksissä. Tästä lähtökohdasta on hyvä katsoa eteenpäin vuoteen 2030, mihin mennessä YK:n kestävän kehityksen tavoitteet pitäisi saavuttaa. Nordic Choice Hotelsilla on kaikki edellytykset olla työssä maailmanlaajuinen johtaja. Odotankin, että pääsen käärimään hihat ja käymään töihin, Bjugstad-Holm toteaa.

Aiheet

Nordic Choice Hotels on yksi Pohjoismaiden ja Baltian suurimmista hotellitoimijoista 190 hotellin ja 16 000 työntekijän kokonaisuudellaan. Nordic Choice Hotels muodostuu Comfort, Quality ja Clarion Hotel -tuotemerkeistä sekä 20 itsenäisestä hotellista. Kaikilla ketjun hotelleilla on ISO 14001 -ympäristösertifikaatti.

Press enquiries Strawberry

Lehdistön yhteyshenkilö +46 76 108 01 32
Press enquiries Kämp Collection Hotels

Lehdistön yhteyshenkilö
Press enquiries Clarion Hotel Helsinki

Lehdistön yhteyshenkilö +358405539678

Pohjoismaiden johtava hotelliryhmä

Strawberry koostuu laajasta hotellivalikoimasta, kokous- ja konferenssitiloista, ravintoloista ja kylpylöistä sekä tietenkin ainutlaatuisista jäseneduista. Yhteensä yli 240 hotellimme joukosta löydät tutut ketjumme Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® ja Clarion Collection® Hotel sekä yli 40 itsenäistä hotellia. Sovelluksemme, sivustomme ja jäsenyytesi kanssa hyppäät mukaan seikkailuun ja me lupaamme, että elämästäsi tulee entistäkin hauskempaa matkassamme!