Nordic Choice Hotels panostaa isosti vastuullisiin ruokaelämyksiin

Nordic Choice Hotels panostaa isosti vastuullisiin ruokaelämyksiin

Nordic Choice Hotels on luonut uuden organisaation vastaamaan konsernin ravintolatoimesta. Tavoitteena on kehittää nykyistä ravintolatointa sekä löytää uusia, innovatiivisia tapoja johtaa kehitystä kohti uusia, vastuullisia ja ennen kaikkea hyviä asiakaskokemuksia.

Nordic Choice Hotels tiedotti aiemmin syksyllä pyrkimyksestään uudistaa ravintolatoimensa organisaatiota. Tavoitteena oli löytää alan parhaat ihmiset, ja nyt organisaatioon on hankittu osaamista ja kokemusta.

- Minun yksiselitteisenä tehtävänäni on luoda Pohjoismaiden paras ja innovatiivisin organisaatio, joka tarjoaa vastuullisia ravintolaelämyksiä. Olen etsinyt Pohjoismaiden parhaat ihmiset, joiden kanssa yhdessä toteutamme nämä tavoitteet. Nyt kun organisaatio on toiminnassa, olen iloinen ja tyytyväinen, että voimme yhdessä kääriä hihat ja alkaa tehdä työtämme, sanoo Director of Food & Beverage Fredrik Blomberg.

Ruoka- ja juomakulttuuri kehittyvät jatkuvasti, ja yksi uuden organisaation haasteista on houkutella alalle lisää ihmisiä. Näin taataan osaamisen kehittyminen ja lisäksi kehitetään ruokalistoja, jotta voidaan tarjota asiakkaille sekä herkullisia elämyksiä että viihtyisät ympäristöt niistä nauttimiseen.

- Otamme tehtävän vastaan, ja uskon, että työstä tulee hauskaa ja haastavaa. Ruoalla ja juomalla on ratkaiseva merkitys sille, minkä hotellin asiakkaat valitsevat majoitukseen sekä kokousten ja konferenssien järjestämiseen. Ruokatrendeistä voidaan jo nyt todeta, että kestävä kehitys on menestyksen avain, jonka merkitys vain lisääntyy. Johtavan aseman ylläpitäminen vastuullisuuden ja konseptin kehittämisen aloilla on innostavaa. Se on myös tehtävä, jonka koko tiimi ottaa mielellään mutta nöyrästi vastaan, Fredrik Blomberg toteaa.

Uuden organisaation muodostavat seuraavat henkilöt:

Martin Wiholm, Food & Beverage Development Manager. Ennen Nordic Choice Hotelsille siirtymistään Martin Wiholm työskenteli Food & Beverage Managerina Göteborgin Clarion Hotel Post -hotellissa. Uudessa tehtävässään hän vastaa konsernin kaikkien tuotemerkkien kehitysprojektista, yhtiön tuotemerkkien välisestä koordinoinnista sekä yhteydenpidosta kiinteistöalan yrityksiin ja toimittajiin.

Ståle Thorsen, Head Food & Beverage Manager Quality Hotel. Ståle Thorson vastasi aiemmin Norjan Quality Hotel -ketjun ravintolatoimesta. Uudessa organisaatiossa hän jatkaa työtään Norjan Quality Hotel -ketjussa ravintolatoimen parissa.

André Johansson, Executive Chef Quality Hotel, Norja. André Johansson on työskennellyt Nordic Choice Hotels -ketjun hankinnan ja liiketoiminnan johtamisen parissa. Jatkossa hänen tehtäviinsä kuuluvat yhteistyön kehittäminen ulkopuolisten toimittajien kanssa, yhtiön hankintaportaalista vastaaminen ja ennen kaikkea tuotekehityksen parissa työskentely.

Marika Ternsell, Food & Beverage Manager Quality Hotel, Ruotsi. Marika Ternsell on aiemmin työskennellyt muun muassa Göteborgissa Clarion Hotel Post -hotellin Banquet Managerina. Jatkossa hän vastaa Quality Hotels -ketjun ravintolatoimen kehittämisestä Ruotsissa.

Patrick Tribo, Executive Chef Quality Hotel, Ruotsi. Patrick Tribolla on pitkä kokin ja keittiömestarin kokemus. Viime vuosina hän on vastannut kaikkien Ruotsin Scandic-hotellien ravintolayksiköistä. Uudessa tehtävässään Nordic Choice Hotels -ketjussa hän vastaa Ruotsin Quality Hotel -ketjun keittiötoiminnasta.

Johan Mata, Head Food & Beverage Clarion Hotels. Johan Mata on työskennellyt Downtown Camper by Scandic -hotellin ravintolatoimen kehittämisen parissa. Clarion Hotel -ketjussa hän kantaa päävastuun ketjun ravintolatoimen strategiasta ja innovaatioista.

Magnus Jansson, Executive Chef, Ruotsi ja Suomi. Magnus Jansson on vastannut Clarion Hotel -ketjun ravintolatoimesta Ruotsissa. Nyt vastuu laajenee kattamaan myös ketjun ravintolatoimen Suomessa. Hänen kokemuksensa kokin ja luovan ruoanlaittajan työstä tulee hyvään käyttöön, kun hän pääsee tekemään pioneerityötä hotellin ruokatarjoilussa.

Tore Carlsson, Food & Beverage Manager Clarion Hotels, Norja ja Tanska. Tore Carlsson on aiemmin työskennellyt Food & Beverage Managerin Oslon lentokentän Quality Hotelissa. Jatkossa hän vastaa muun muassa hotelliketjun uusien hotelliprojektien ja ketjussa harjoitettavan ravintolatoimen keskitetystä tuesta.

Maria Reisö, Food & Beverage Manager ByMarcus. Maria Reisö jatkaa Clarion Hotelin ja Marcus Samuelssonin välisestä yhteistyöstä vastaamisesta. Tehtävään kuuluu olemassa olevien ja uusien konseptien kehittäminen yhteistyön tiimoilta.

Joakim Thomsson, Executive Chef ByMarcus. Myös Joakim Thomsson työskentelee tällä hetkellä ByMarcus-konseptin parissa ja jatkaa työtään ravintoloiden ruokakonseptien ja osaamisen kehittämisen parissa.

Daniel Karlsson, Food & Beverage Manager Clarion Collection. Daniel Karlsson on aiemmin työskennellyt Clarion Collection Hotel Victoriassa Jönköpingissä ravintolatoimen kehittämisen parissa. Nyt hän kehittää koko Clarion Collection -ketjun ravintolatointa.

Lisätietoja antaa:
Fredrik Blomberg, Director Food & Beverage Nordic Choice Hotels, +46 72 205 10 22

Aiheet

Nordic Choice Hotels on yksi Pohjoismaiden ja Baltian suurimmista hotellitoimijoista 194 hotellin ja 16 000 työntekijän kokonaisuudellaan. Nordic Choice Hotels muodostuu Comfort, Quality ja Clarion Hotel -tuotemerkeistä sekä 20 itsenäisestä hotellista. Kaikilla ketjun hotelleilla on ISO 14001 -ympäristösertifikaatti.

Press enquiries Strawberry

Lehdistön yhteyshenkilö +46 76 108 01 32
Press enquiries Kämp Collection Hotels

Lehdistön yhteyshenkilö
Press enquiries Clarion Hotel Helsinki

Lehdistön yhteyshenkilö +358405539678

Pohjoismaiden johtava hotelliryhmä

Strawberry koostuu laajasta hotellivalikoimasta, kokous- ja konferenssitiloista, ravintoloista ja kylpylöistä sekä tietenkin ainutlaatuisista jäseneduista. Yhteensä yli 240 hotellimme joukosta löydät tutut ketjumme Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® ja Clarion Collection® Hotel sekä yli 40 itsenäistä hotellia. Sovelluksemme, sivustomme ja jäsenyytesi kanssa hyppäät mukaan seikkailuun ja me lupaamme, että elämästäsi tulee entistäkin hauskempaa matkassamme!