Comfort Solna, the chains first zero energy hotel

Nordic Choice Hotels lanseeraa ilmastorahaston kestävyystyönsä vauhdittamiseksi

Huhtikuussa lanseerattavan rahaston tarkoituksena on rahoittaa hotelleissa käytettävien ilmastoystävällisten ratkaisujen kehitystyötä ja saada aikaan vihreämpi tulevaisuus. Rahaston lanseerauksen yhteydessä Nordic Choice Hotels tarjoaa vierailleen mahdollisuuden osallistua kieltäytymällä huoneen siivouksesta vierailun aikana. Konseptin nimi on Green Stay, ”vihreä vierailu”.

Siivouksesta kieltäytymisen positiiviset vaikutukset ovat kaksinkertaiset. Osittain siksi, että tällöin vieras lahjoittaa rahaa ilmastorahastoon, ja osittain siksi, että itse siivoamisella on ympäristövaikutuksensa. Nordic Choicen hotelleissa kunkin huoneen siivoukseen käytetään keskimäärin 23 litraa vettä, kulutetaan 1 kWh energiaa ja käytetään 6 ml kemikaaleja, lakanoiden ja pyyhkeiden kuivapesun ympäristövaikutuksista puhumattakaan. Kun vieraat jättävät siivouksen väliin, he auttavat luomaan kestävämmän maailman kahdella eri tavalla.

- Vieraamme haluavat matkustella ja tavata toisiaan myös tulevaisuudessa. Siksi meidän tavoitteenamme onkin varmistaa, että tämä on mahdollista mahdollisimman ilmastoystävällisellä tavalla. Haluamme olla mukana edistämässä ilmastoneutraalin matkailualan syntyä paitsi tekemällä omasta yhtiöstämme vihreämmän myös sijoittamalla alan vihreisiin ratkaisuihin. Kun nyt lanseeraamme oman ilmastorahastomme, pystymme edistämään matkailu- ja majoitusalan kestävyyttä entisestään, kertoo Nordic Choice Hotelsin kestävyysjohtaja Harald Bjugstad-Holm.

Green Stay -konsepti lanseerataan ketjun Clarion Hotel-, Quality Hotel- ja Clarion Collection Hotel -brändien hotelleissa huhtikuun aikana. Quality- ja Clarion Collection -hotelleissa vieraiden tulee ilmoittaa vastaanottoon, mikäli haluavat huoneensa siivottavan. Clarionissa huoneen oveen tulee halutessaan ripustaa kyltti, jossa kieltäydytään siivouksesta. Tämän seurauksena Nordic Choice Hotels lahjoittaa rahasumman rahastolle, joka osaltaan muodostaa pohjan Nordic Choice Hotelsin tuleville ilmastoprojekteille. Lisäksi rahastosta tehdään sijoituksia yrityksiin, jotka kehittävät matkailualalle kestäviä ratkaisuja.

- Haluamme auttaa vieraitamme tekemään fiksuja ja kestäviä valintoja ympäristön ja kestävyyden suhteen. Haluamme näyttää tietä, olla kapinallisia ja haastaa alaa. Emme halua odotella, että EU keksii uusia ilmastotoimia, vaan haluamme olla mukana kehittämässä niitä itse. Ilmastorahaston lanseeraus ja kestävyyteen keskittyminen ovat meille oikeita ratkaisuja, sanoo Nordic Choice Hotelsin operatiivinen johtaja Katalin Paldeak.

Pandemian jälkeen alalla on vallinnut selkeä trendi ja standardi, jossa vieraat voivat valita itse, kuinka usein haluavat huoneensa siivottavan. Nordic Choice Hotels haluaa vastata vieraiden tarpeisiin ja samalla tehdä hyvää ja kehittyä ilmastoystävällisemmäksi yhtiöksi.

Nordic Choice Hotels on osana kestävyystyötään esimerkiksi vähentänyt CO2-päästöjään yli 1 750 tonnia alkuvuoden aikana päivittämällä kaikki tietokoneensa Windowsista Googlen käyttöjärjestelmään pidentäen näin tietokoneiden käyttöikää.

Aiheet

Nordic Choice Hotels on yksi Pohjoismaiden ja Baltian suurimmista hotellitoimijoista 213 hotellin ja 16 000 työntekijän kokonaisuudellaan. Nordic Choice Hotels muodostuu Comfort, Quality ja Clarion Hotel -tuotemerkeistä sekä 39 itsenäisestä hotellista. Kaikilla ketjun hotelleilla on ISO 14001 -ympäristösertifikaatti.

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Advisor +46 76 108 01 32

Pohjoismaiden johtava hotelliryhmä

Strawberry koostuu laajasta hotellivalikoimasta, kokous- ja konferenssitiloista, ravintoloista ja kylpylöistä sekä tietenkin ainutlaatuisista jäseneduista. Yhteensä yli 240 hotellimme joukosta löydät tutut ketjumme Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® ja Clarion Collection® Hotel sekä yli 40 itsenäistä hotellia. Sovelluksemme, sivustomme ja jäsenyytesi kanssa hyppäät mukaan seikkailuun ja me lupaamme, että elämästäsi tulee entistäkin hauskempaa matkassamme!