Comfort Hotel saapuu Suomeen

Comfort Hotel saapuu Suomeen

Comfort Hotel -ketju saapuu Suomeen vuonna 2023, kun Comfort Hotel Helsinki Airport avataan. Tavoitteet ovat selkeät ja kovat: ketju aikoo kasvaa Pohjoismaissa ja Suomessa vahvasti.

Nordic Choice Hotels -ketjun omistaja Petter A Stordalen ja LAK Real Estate ilmoittivat syyskuun puolivälissä Suomen kaikkien aikojen suurimmasta hotelliprojektista: 718 huonetta käsittävästä kahden hotellin hotellikompleksista Helsinki-Vantaan lentokentällä. Toisesta näistä hotelleista tulee osa Comfort Hotel -ketjua. Sen myötä Suomen markkinoille rantautuu aivan uusi hotelliketju, joka tarjoaa ainutlaatuisen Selected Service -konseptin.

- Tämä on jännittävä uutinen. Emme pääse kovinkaan usein tuomaan uutta hotelliketjua maahan, kuten nyt Comfort Hotel -ketjun saapuessa Helsinki-Vantaan lentoasemalle. Siitä hyötyvät sekä lentokenttä, jonka hotellitarjonta monipuolistuu, ja matkustajat, joille jää enemmän käyttörahaa hotellista ulos kirjautuessaan, toteaa Nordic Choice Hotelsin Chief Operating Officer Katalin Paldeak.

Comfort Hotel -ketjulla on tällä hetkellä 34 hotellia Pohjoismaissa ja Baltiassa, ja ketju kasvaa vahvasti erityisesti lentokentillä. Tukholmaan Arlandan lentokentälle avataan 503 huonetta käsittävä Comfort Hotel Arlanda Airport tammikuun lopulla, ja syksyllä 2020 on vuorossa 604 huonetta käsittävä Comfort Hotel Copenhagen Airport Kastrupin lentokentällä Kööpenhaminassa.

- Kasvamme kohisten, ja olen valtavan iloinen siitä, että saamme avata erinomaisen hotellin myös Helsinki-Vantaan lentoasemalle. Lentokenttähotelleja on perinteisesti pidetty tylsinä ja kalliina, mutta me osoitamme, että niin ei tarvitse olla. Me teemme matkustamisesta edullisempaa ja tarjoamme samalla parhaan mahdollisen alun matkalle. Helsinki-Vantaan lentoasemalle avattava hotelli sijaitsee terminaalirakennuksessa, joten sieltä on hyvin lyhyt matka portille, toteaa hotelliketjun Pohjoismaiden johtaja, senior vice president Anna Spjuth.

Hotellin avaaminen Helsinki-Vantaalle on kuitenkin vasta alkua.

- Comfort Hotel -ketjulla on erittäin kunnianhimoiset tavoitteet. Hotellikonsepti on asiakkaiden mieleen, sillä se tarjoaa edullista majoitusta kaupunkien keskustoissa ja lentokentillä. Nyt avattava hotelli on ensimmäisemme Suomessa, mutta se ei jää viimeiseksi. Kiinnostavia kaupunkeja Suomessa ovat erityisesti Helsinki, Tampere, Turku ja Oulu, Katalin Paldeak toteaa.

Comfort Hotel Helsinki Airportin lisäksi hotellikompleksiin tulee täyden palvelun Clarion-hotelli. Yhteensä hotellikompleksiin tulee 718 huonetta, ravintoloita, neuvottelutiloja, kuntosali ja baareja. Rakennustyöt käynnistyvät vuonna 2020, ja hotellin on tarkoitus valmistua vuonna 2023. Projektin budjetti on 120 miljoonaa euroa.

Nordic Choice Hotelsilla on jo entuudestaan Helsinki-Vantaan lentokenttäalueella Clarion Hotel Helsinki Airport- ja GLO Hotel Airport -hotellit. Kun uusi hotellikompleksi valmistuu, yhtiöllä on lentokentän alueella neljä hotellia, joissa on yhteensä 1045 huonetta.

Tietoa hotelliprojektista:
Yksi rakennus, johon tulee kaksi hotellia.
Comfort Hotel Helsinki Airport: 211 huonetta.
Clarion Hotel: 507 huonetta.
Huoneita yhteensä: 718.
Kerroksia: 13.
Monipuoliset konferenssitilat, joista suurin on 800 neliömetriä (1000 hengelle).
Saunatilat.
Sky Bar.
Ravintoloita.

Lisätietoja antaa
Anna Spjuth, senior vice president Comfort Hotel, +46 72 201 24 84

Aiheet

Comfort Hotel on ympäristötietoinen hotelliketju matkailijoille, jotka arvostavat fiksua majoitusta keskeisillä paikoilla ja kohtuullista hintatasoa. Comfort Hotels on osa Nordic Choice Hotels -konsernia, joka on yksi Pohjoismaiden johtavista hotelliketjuista. Nordic Choice Hotelsilla on 200 hotellia yli sadalla paikkakunnalla Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Nordic Choice Hotels on yksi Pohjoismaiden ja Baltian suurimmista hotellitoimijoista 200 hotellin ja 17 000 työntekijän kokonaisuudellaan. Nordic Choice Hotels muodostuu Comfort, Quality ja Clarion Hotel -tuotemerkeistä sekä 20 itsenäisestä hotellista. Kaikilla ketjun hotelleilla on ISO 14001 -ympäristösertifikaatti.

Press enquiries Strawberry

Lehdistön yhteyshenkilö +46 76 108 01 32
Press enquiries Kämp Collection Hotels

Lehdistön yhteyshenkilö
Press enquiries Clarion Hotel Helsinki

Lehdistön yhteyshenkilö +358405539678

Pohjoismaiden johtava hotelliryhmä

Strawberry koostuu laajasta hotellivalikoimasta, kokous- ja konferenssitiloista, ravintoloista ja kylpylöistä sekä tietenkin ainutlaatuisista jäseneduista. Yhteensä yli 240 hotellimme joukosta löydät tutut ketjumme Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® ja Clarion Collection® Hotel sekä yli 40 itsenäistä hotellia. Sovelluksemme, sivustomme ja jäsenyytesi kanssa hyppäät mukaan seikkailuun ja me lupaamme, että elämästäsi tulee entistäkin hauskempaa matkassamme!