Ohita
Uusi STIHL-monitoimityökalu: akkukäyttöinen kombimoottori voidaan varustaa kahdellatoista erilaisella STIHL-kombityökalulla pikaliitännän avulla. Täydellinen erilaisia pihatöitä tekeville.

Uusi STIHL KMA 80 R: Akkukäyttöinen kombimoottori puutarhanomistajalle

STIHL esittelee uuden KMA 80 R -monitoimilaitteen puutarhanhoitoon. Akkukäyttöinen kombimoottori on suunniteltu erilaisten puutarhanhoitotöiden suorittamiseen ja se on yhteensopiva kahdentoista erilaisen kombityökalun kanssa. Sillä voit siistiä kävelytiet ja viheralueet, ilmata maata, trimmata nurmikkoa ja leikata pensasaitoja ja oksia nopeasti, hiljaisesti ja kätevästi.

KMA 80 R -monitoimikone on ihanteellinen työkalu, jonka avulla puutarhaharrastaja voi hoitaa monia eri puutarhanhoitotöitä. STIHL KMA 80 R -kombimoottoriin voi yhdistää 12 erilaista kombityökalua, jolloin sitä voi käyttää esimerkiksi ruohotrimmerinä, oksasahana tai pitkänä pensasleikkurina. Optimoitu suojatanko voidaan kiinnittää ja irrottaa ilman, että koko kahva irrotetaan, joten käyttäjä voi nopeasti vaihtaa työkaluja tarpeiden mukaan.

– KMA 80 R:ssä yhdistävät teho, monipuolisuus ja käyttäjäystävällinen suunnittelu. Se on joustava ratkaisu erilaisiin puutarhatöihin. KMA 80 R voi korvata monia koneita, joten se vapauttaa säilytystilaa. Lisäksi varasto tai autotalli pysyy helpommin siistinä, STIHL Nordenin Product Launch Manager Mats Gustafsson kertoo.

Akkukäyttöisyyden ansiosta käyttäjä voi liikkua vapaasti ja hoitaa pihan kaikki nurkat. Laite on akkunsa ansiosta niin hiljainen, että kuulosuojaimia ei tarvita useimmissa tehtävissä. Matalampi äänitaso parantaa käyttömukavuutta ja vähentää melua, joten se on ihanteellinen valinta asuinalueille.

Kevyt, nopeus valittavissa
KMA 80 R -kombimoottori painaa vain 4,7 kh akku mukaan lukien. Ergonominen rengaskahva on valmistettu pehmeästä ja luistamattomasta materiaalista, josta saa hyvän otteen. Sitä voi säätää ilman työkaluja. Kombimoottorissa on tehokas 36 V:n litiumioniakku, joka on osa STIHL AK -akkujärjestelmää. Akkua voi käyttää myös kaikkien muiden AK-järjestelmän puutarhatyökalujen kanssa. KMA 80 R -kombimoottorille suositellaan AK 30 -akkua.

Enimmäisnopeutta voi säätää kahdella tasolla työkalujen tarpeen mukaan: Taso 1, eli ECO-tila, sopii yksinkertaisiin puutarhatöihin. Nopeus on pienempi, joten käyttöaika on pidempi. Taso 2 tarkoittaa suurinta mahdollista nopeutta, joka takaa maksimaalisen suorituskyvyn. Nopeutta voi säätää milloin vain esiasetettuun rajaan asti. Tällä tasolla varmistetaan tehokkuus, tarkkuus ja erinomainen leikkausteho tehtävästä riippumatta.

Tärkeimmät ominaisuudet

• Runsaasti käyttökohteita: STIHL KMA 80 R -monitoimilaitteeseen voi yhdistää kaksitoista erilaista STIHL-kombityökalua käytännöllisen pikaliitännän avulla.
  • Käytännöllinen akkujärjestelmä: toimii 36 V:n akulla, joka on osa STIHL AK -akkujärjestelmää. Järjestelmä on erittäin käytännöllinen, jos omistat enemmän kuin yhden laitteen, koska voit käyttää akkua ja laturia niissä kaikissa.
  • Kevyt ja hiljainen: työkalu on kevyt ja äänitasoltaan hiljainen akkukäyttöisyyden ansiosta, joten se sopii erinomaisesti asuinalueille.

STIHL KMA 80 R on saatavilla valtuutetuilta jälleenmyyjiltä marraskuusta 2023 alkaen.

Tekniset tiedot

Akku: Litiumioni
Moottori / jännite: Harjaton (EC) / 36 V
Yhteensopivat kombityökalut:

• FS-KM-ruohotrimmeri, jossa AutoCut C 25-2 -leikkuupää tai GSB 230-2 -ruohoterä

• RG-KM-rikkaruohotrimmeri

• FCB-KM-reunaleikkuri

• BG-KM-puhallin

• KW-KM-kumiharjatela

• KB-KM-harjatela

• HT-KM-oksasaha

• HL-KM 0° -pensasaitaleikkuri

• HL-KM 145° -pensasaitaleikkuri

• FH-KM 145° -vesakkoleikkuri

• BF-KM-jyrsin

Tärinätaso vasen/oikea (m/s²): * ≤ 5.0 / ≤ 3.2
Paino: 3,4 kg (ilman akkua)
Teränopeus: 3 000 rpm

* K-kerroin direktiivin 2006/42/EY mukaisesti = 2 m/s² (enimmäisarvo soveltuville yhdistelmäkoneille)

Kategoriat

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 550 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,49 miljardia euroa vuonna 2022. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy

Koivupuistontie 10