Ohita
Teleskooppivarren ansiosta STIHL HTA 160 -akkuoksasahalla yltää korkealle maasta käsin. Varren kokonaispituutta voi säätää ilman työkaluja välillä 285–405 cm.

Uusi STIHL HTA 160: ammattimaista puunhoitoa jalat maassa

STIHL lanseeraa ammattimaiseen puunhoitoon suunnitellun akkukäyttöisen STIHL HTA 160 -oksasahan. Oksasaha on STIHLin tehokkain akkutyökalu, ja se mahdollistaa tehokkaan ja tarkan leikkauksen korkealla. Suorituskyvyn lisäksi HTA 160 erottuu myös ergonomiallaan. Vähäinen tärinä, hiljainen käyntiääni ja LED-näytöllä varustettu kädensija tekevät työstä miellyttävämpää.

Uusi akkukäyttöinen oksasaha STIHL HTA 160 helpottaa ammattimaista puunhoitoa. Valikoiman tehokkaimmassa akkuoksasahassa on erityinen pikasäädettävä teleskooppivarsi, joten käyttäjä voi helposti säätää pituuden 285 ja 405 senttimetrin välillä. Työkalu on varustettu STIHL Rollomatic E Mini -terällä ja STIHL 1/4" PM 3 -teräketjulla. Sen avulla metsien, hedelmätarhojen ja puisto- ja viheralueiden hoitajat yltävät helposti oksiin ja kuolleisiin oksiin korkealla maanpinnasta.

– Ketjupyörän kotelon mittaustangon ansiosta leikkuu onnistuu juuri oikealta korkeudelta, ja oksakoukku helpottaa irtonaisten oksien poistamista puusta, STIHL Nordenin Product Launch Manager Mats Gustafsson kertoo.

Tehokas ergonomiasta tinkimättä
    STIHL HTA 160 -oksasahaa käytetään miellyttävästi ergonomisella kahvalla. Laite on kevyt vain vähän painavan magnesiumvaihteiston ansiosta. Tehokas EC-moottori on hiljainen ja sen tärinätaso on alhainen, joten laitetta voi käyttää ilman kuulosuojaimia. Tällöin ympäristölle ei myöskään aiheudu meluhaittaa, ja laitetta on miellyttävä käyttää myös pidempiä aikoja. Sen lisäksi helposti puhdistettava ilmansuodatin viilentää moottoria tehokkaasti ja takaa sen pitkän käyttöiän.

– Tehokkain oksasahamme on hyvä valinta myös käyttäjälle. Tehokkuuden ohella HTA 160 on suunniteltu vähentämään kuormitusta. Sen käyttö on kätevää ja vaivatonta myös pitempiä aikoja, Mats Gustafsson kertoo ja jatkaa:
    – Kahvassa on LED-näyttö, josta ohjaaminen onnistuu kätevästi. Teräketjua voi kiristää helposti sivulta, ja tukeva oksakoukku vähentää tukkeutumisen riskiä. Käyttäjä voi tarkastaa öljytason milloin tahansa puoliksi läpinäkyvästä säiliöstä.

HTA 160 saa virtansa 36 V:n litiumioniakusta, joka on osa STIHL AP -akkujärjestelmää. Akku on sijoitettu siten, että laite on erittäin tasapainoinen. Suositeltu AP 300 S -akku tarjoaa oksasahalle virtaa jopa 70 minuutin käyttöön yhdellä latauksella. HTA 160 -oksasahaa voi käyttää myös sateessa ja märissä olosuhteissa.

STIHL HTA 160 tulee saataville valtuutetuille STIHL-jälleenmyyjille kesällä 2024.

Tärkeimmät ominaisuudet:

• Tehokas ja hiljainen: HTA 160 on STIHLin tehokkain akkuoksasaha. Sen erittäin suorituskykyinen EC-moottori aiheuttaa vain vähän tärinää. HTA 160 on kevyt ja kaiken lisäksi sen käyntiääni on hiljainen.

• Tarkkuutta korkeuksissa: HTA 160 -oksasahassa on teleskooppivarsi, jonka pituutta voi säätää helposti ilman työkaluja välillä 285–405 cm. Ulottuvuus maasta käsin on erinomainen.
      • Tehokas leikkaus: HTA 160 on varustettu STIHL Rollomatic E Mini- tai STIHL Light 01 -terällä, joiden pituus on 30 cm, ja pienellä STIHL 1/4" Picco Micro 3 (PM3) -teräketjulla. Tämä varmistaa hyvän leikkaustehon ja siistin leikkausjäljen. STIHL 3/8" Picco Micro Mini 3 (PMM3) -teräketjua voi myös käyttää.

• Kehittynyt ja miellyttävä: HTA 160 -oksasahaa hallitaan kätevästi ergonomisella kahvalla, jossa on LED-näyttö. Teräketjua voi kiristää helposti sivulta, ja tukeva oksakoukku vähentää tukkeutumisen riskiä. Öljytason voi tarkistaa helposti puoliksi läpinäkyvästä säiliöstä.
      • Modulaarinen akkujärjestelmä ammattilaisille: HTA 160 saa virtansa 36 V:n litiumioniakusta, joka on osa ammattilaisille suunniteltua STIHL AP -akkujärjestelmää. Kaikki AP-järjestelmän akut ovat yhteensopivia HTA 160 -oksasahan kanssa, mutta AP 300 S -mallia suositellaan, sillä se takaa jopa 70 minuutin käyttöajan.
      • STIHL Connected -valmius: STIHL HTA 160 -työkaluun on konfiguroitu STIHL Smart Connector 2 A, joten se voidaan helposti yhdistää pilvipohjaiseen STIHL-järjestelmään.

Tekniset tiedot

Akku

Litiumioni

Moottori/jännite

Harjaton (EC) / 36 V

Pituus

285–405 cm

Paino (ilman akkua ja leikkaustarvikkeita)

6,9 kg

Leikkuuterän pituus

30 cm

Terävarustus
      - Teräketju
      - Terä

- 1/4“ Picco Micro 3 (PM3)
      - STIHL Rollomatic E Mini / Light 01

Äänenpaine

< 85 dB(A)

Ääniteho

97 dB(A)

Tärinätaso vasen/oikea:

4,1 / 5,6 (m/s2)

Käyttöaika (AP 300 S -akku)

70 minuuttia

Kategoriat

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Johanna Hedström

Lehdistökontakti +46706221708