Ohita
Uusi HSA 50 -pensasleikkuri on kehitetty helpottamaan sekä suuria että pieniä puutarhaprojekteja, kuten pensasaitojen ja pensaiden leikkaamista.

Uusi akkukäyttöinen STIHL pensasleikkuri pitää puutarhan huippukunnossa

Uusi akkukäyttöinen STIHL HSA 50 -pensasleikkuri takaa vaivattoman lopputuloksen. HSA 50 on suunniteltu ergonomiseen ja tehokkaaseen puutarhanhoitoon, ja patentoitu terä antaa tarkan leikkuutuloksen. Akkukäyttöinen pensasleikkuri edistää hiljaisen ja pakokaasuttoman puutarhaympäristön luomista.

Uusi akkukäyttöinen HSA 50 -pensasleikkuri korvaa nykyisen HSA 56 -mallin antaen nopean ja helpon lopputuloksen pienellä vaivalla korkean leikkuutehonsa ja innovatiivisen muotoilunsa ansiosta. Käyttäjäystävällinen HSA 50 pitää puutarhan siistinä ja on niin hiljainen, että käytön aikana ei tarvita kuulonsuojaimia.

HSA 50 -pensasleikkuri on kehitetty helpottamaan sekä suuria että pieniä puutarhaprojekteja, kuten pensasaitojen ja pensaiden leikkaamista. Pensasleikkurissa on patentoitu pisaranmuotoinen terä, joka on edelliseen malliin verrattuna pidempi ja antaa tehokkaamman ja tarkemman lopputuloksen.

– Meille on tärkeää, että työskentely on nopeaa, sujuvaa ja turvallista. Pensasleikkurissa on esimerkiksi kärkisuoja maanpinnan tai seinien läheltä leikkaamista varten, ja turvakytkin on sijoitettu rengaskahvaan.

Pehmeä kahva on ergonomisesti suunniteltu, ja akku on sijoitettu keskelle laitetta optimaalisen tasapainon saavuttamiseksi. 2,9 kg:n painon ja alhaisen tärinätason ansiosta käytön aiheuttama rasitus on minimoitu, mikä sekä tehostaa että helpottaa puutarhanhoitoa. HSA 50 -pensasleikkurilla on pitkä käyttöikä ja varaosia on saatavilla jopa 10 vuotta laitteen valmistuksen jälkeen, joten laitteen ostaminen on turvallista.

– Pensasaidan tai muun pensaan leikkaamisen ei tule olla työlästä ja aikaa vievää. Haluamme sen olevan nopeaa ja helppoa, ja että saat taidoistasi huolimatta hyvän lopputuloksen. Keveyden ja pitkän akunkeston ansiosta käyttäjän ei tarvitse kuluttaa aikaa ja energiaa yksinkertaisiin asioihin, sanoo Mats Gustafsson.

Tekniset tiedot

Paino*

2,9 kg

Moottori / jännite

DC / 36 V

Terän pituus

50 cm

Hammasväli

30 mm

Käyttöaika AK 10 -akulla

*Ilman akkua

HSA 50 on saatavana STIHL jälleenmyyjiltä syksystä 2022 alkaen.

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
Mari Kilpiö, lehdistökontakti STIHL Finland, 09 7596 9304, mari.kilpio@stihl.fi

STIHL yrityksenä
STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä digitaalisia ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 000 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,06 miljardia euroa vuonna 2021. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii myös Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy

Koivupuistontie 10