Ohita
Uudet MSA 60 C-B- ja MSA 70 C-B -moottorisahat sopivat täydellisesti tavalliseen puutarhanhoitoon.

Uudet STIHL moottorisahat – kätevät akkukäyttöiset laitteet puutarhaan

STIHL lanseeraa keväällä 2023 uudet akkukäyttöiset MSA 60 C-B- ja MSA 70 C-B -moottorisahat, jotka on sopeutettu yksityisille kuluttajille. Kevyissä moottorisahoissa on ergonominen muotoilu sekä kaasuliipaisimen lukitsin takakahvassa, läpinäkyvä öljysäiliö ja teräketjun kiristys ilman työkaluja. Akkukäyttöisen moottorisahan käyttö parantaa ääni- ja ilmaympäristöä.

STIHL lanseeraa uudet akkukäyttöiset MSA 60 C-B- ja MSA 70 C-B -moottorisahat juuri sopivasti kevätsesongin alkuun. Uudet moottorisahat tarjoavat puutarhanomistajalle joustavuutta puutarhanhoitoon, ja niitä voidaan käyttää muun muassa pienten puiden kaatoon ja karsimiseen sekä polttopuiden tekoon ja paksuoksaisten pensaiden kaatamiseen. Lisäksi akku voidaan siirtää helposti samaan akkujärjestelmään kuuluvaan toiseen laitteeseen puutarhanhoitotehtävän mukaan.

– Uudet MSA 60 C-B - ja MSA 70 C-B -moottorisahat sopivat täydellisesti tavalliseen puutarhanhoitoon. Kevyet ja helppokäyttöiset moottorisahat ovat myös hiljaisia, mikä on miellyttävää sekä käyttäjälle että ympäristölle, sanoo Mats Gustafsson, tuotepäällikkö, STIHL Norden.

Innovaatio vaivattomaan käyttöön
MSA 60 C-B- ja MSA 70 C-B -moottorisahojen optimaalinen tasapaino tekee laitteista ergonomisia ja työskentelystä miellyttävää.

Tehokkaamman MSA 70 C-B -mallin maksimiteho on 1,1 kW ja MSA 60 C-B -mallin 0,85 kW. Molemmissa moottorisahoissa on kaasuliipaisimen lukitsin ja portaaton nopeudensäätö tarkkaa työskentelyä varten. Läpinäkyvän öljysäiliön ansiosta käyttäjän on helppo nähdä, milloin tulee lisätä teräketjuöljyä. Hyvä nyrkkisääntö on tarkistaa öljytaso ja ketjun kireys akkua ladattaessa.

– Uusien akkukäyttöisten moottorisahojen teräketju on optimoitu moottorin tehon mukaan, ja sillä on alhaisempi takapotku ylimääräisten syvyydensäätöhampaiden ansiosta. Teräketju voidaan myös kiristää ilman työkaluja, sanoo Mats Gustafsson.

STIHL MSA 60 C-B- ja MSA 70 C-B -moottorisahat lanseerataan STIHL jälleenmyyjille keväällä 2023, ja ne voidaan ostaa settinä akun ja laturin kanssa tai sellaisenaan. Maksimaalisen suorituskyvyn ja käyttöajan saavuttamiseksi suositellaan AK 20- tai AK 30-akkua.

Tekniset tiedot: MSA 60 C-B | MSA 70 C-B

4,3 / 4,8 m/s2

Terälevyn pituus

30 cm

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager, emma.birgersson@stihl.se, +46 73 736 23 14

STIHL yrityksenä
STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä digitaalisia ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 000 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,06 miljardia euroa vuonna 2021. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii myös Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy

Koivupuistontie 10