Ohita
FS 411 C-EM sisältää ruohoterän (kuvassa) ja raivausterän. Terät tekevät ammattilaisten raivaussahasta entistä tehokkaamman.

Tehokasta raivausta uusilla STIHL laitteilla

STIHL päivittää valikoimaansa useilla uusilla ammattilaisten raivaussahoilla. Uudet toiminnot tekevät laitteista tehokkaampia ja työskentelystä mukavampaa. Raivaussahoissa on uusi suojus, joka mahdollistaa suuremman leikkuualan ja tehostaa siten työskentelyä maa- ja viheralueilla. Myös laitteiden kulmavaihde on uusittu ja kahvan muotoilu tekee työstä ergonomisempaa.

Uudet toiminnot löytyvät malleista FS 261, FS 361 C-EM, FS 411 C-EM ja FS 461 C-EM. Raivaussahat on suunnattu erityisesti ammattilaisille, jotka työskentelevät suurten maa- ja viheralueiden kanssa. Päivitetyn leikkuuleveyden ansiosta sahat ovat entistä tehokkaampia.
– Salaisuus on uusi sektorisuoja, jonka ansiosta laitteen leikkuuala on aikaisempaa suurempi. Tuottavuus kasvaa merkittävästi ja käyttäjä voi työskennellä tehokkaammin, sanoo tuotepäällikkö Mats Gustafsson, STIHL Norden.

FS 261 C-E- ja FS 411 C-EM –raivaussahojen mukana toimitetaan myös ruoho- ja raivausterät (raivausterän halkaisija 225 mm). Terät voi ostaa myös muihin malleihin. Raivaussahat ovat saaneet lisäksi uuden optimoidun ja voideltavan kulmavaihteen. Lisäksi kahvan uusi muotoilu mahdollistaa entistä ergonomisemman työskentelyasennon.

– Näennäisesti pienet muutokset, kuten kahvan kulma, voivat olla erittäin merkittäviä ja helpottaa käyttäjän työskentelyä oikealla tavalla. Nämä ovat ammattilaisten raivaussahoja, jotka on kehitetty tehokkaaseen kasvuston raivaukseen. Ergonomia on tärkeää ja mukava kahva parantaa koko työskentelykokemusta, sanoo Mats Gustafsson.

Kaikissa malleissa on vakiona STIHL ErgoStart -järjestelmä, joka helpottaa käynnistämistä ja vähentää laitteen käynnistämisessä tarvittavaa voimaa. Lisäuutuutena on FS 361 C-EM-, FS 411 C-EM- ja FS 461 C-EM -raivaussahoihin päivitetty uusimman sukupolven STIHL M-Tronic 3.0, joka on elektroninen moottorinohjausjärjestelmä. Järjestelmä säätää jokaisessa käyttötilassa sytytyshetken ja polttoaineen annostelun varmistaen parhaimman mahdollisen moottoritehon.

Uudet mallit ovat saatavilla STIHL jälleenmyyjiltä keväästä 2022 alkaen.

Lisätiedot:
Mats Gustafsson, tuotepäällikkö STIHL Norden,
mats.gustafsson@stihl.se, +46 030 224 8 00
Mari Kilpiö, lehdistökontakti STIHL Suomi,
mari.kilpio@stihl.fi, +358 9 7596 9304

Kategoriat

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä digitaalisia ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 18 200 työntekijää, ja liikevaihto oli 4,58 miljardia euroa vuonna 2020. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy

Koivupuistontie 10