STIHL MS 400 C-M magnesiummännällä

STIHLin ainutlaatuinen moottorisaha ja tekninen kehitys palkittiin

STIHL MS 400 C-M on maailman ensimmäinen moottorisaha, jossa on magnesiummäntä. Ainutlaatuinen moottorisaha lanseerattiin Pohjoismaissa vuodenvaihteessa. Sille on hiljattain myönnetty arvostettu teknisen innovaation Award of Excellence 2020 -palkinto.

MS 400 C-M on STIHLin tehokkain saha 60 kuution luokassa, ja maailman ensimmäinen moottorisaha, jossa on magnesiummäntä. Ainutlaatuiset komponentit ja nimenomaisesti MS 400 C-M -sahaa varten kehitetty valmistusprosessi toivat huomiota International Magnesium Association -yhdistykseltä, joka myönsi STIHLille arvostetun Award of Excellence 2020 -palkinnon ja ensimmäisen sijan kaupallisten valutuotteiden luokassa. Kansainvälinen asiantuntijapaneeli kehui magnesiumin ainutlaatuista, uutta ja luovaa käyttöä sekä menettelyjen kehittämistyötä.

–STIHL on käyttänyt magnesiumia jo oli 60 vuotta ja asetamme ainutlaatuisen magnesiummännän myötä uudet standardit sekä kehitykselle että tuotannolle. Olemme erittäin ylpeitä saamastamme tunnustuksesta. MS 400 C-M vahvistaakin entisestään STIHLin asemaa teknisenä innovaattorina, STIHL Nordenin toimitusjohtaja Kjell Svensson toteaa.

Meneillään olevan pandemian vuoksi palkintoseremonia järjestettiin digitaalisesti. Tammikuussa innovatiivinen tekniikka palkittiin lisäksi Euroguss 2020 -messuilla.

STIHL MS 400 C-M – kevyt ja tehokas
MS 400 C-M on ammattikäyttöön suunniteltu erittäin suorituskykyinen ja kevyt moottorisaha. Magnesiummännän ja kevyen rakenteen ansiosta laite painaa vain 5,8 kg ja sen teho-painosuhde on vaikuttavat 1,5 kg/kilowatti. Magnesiummäntätekniikka mahdollistaa moottorin erittäin nopean kiihtyvyyden jopa 14000 rpm:ään.

Yksi Euroopan suurimmista valimoista
STIHL perusti magnesiumin valamiseen keskittyvän laitoksen Saksaan vuonna 1971, ja se on yhä nykyään yksi Europan suurimmista ja nykyaikaisimmista. Valmistamme siellä korkealaatuisia magnesiumkomponentteja moottorisahoihin ja sähkötyökaluihin myös muille aloille, esimerkiksi ajoneuvoihin, elektroniikkaan ja lääketekniikkaan. Noin 25 % tuotannosta tulee ulkoisten asiakkaiden tilauksista.

Lisätiedot:
Mari Kilpiö, lehdistökontakti STIHL Finland, 09 7596 9304, mari.kilpio@stihl.fi

International Magnesium Association
International Magnesium Association edistää magnesiumin käyttöä ja kannustaa monipuolisen metallin innovatiiviseen käyttöön. Lisätietoa on sivustolla www.intlmag.org.

Aiheet

STIHL kehittää ja valmistaa työkaluja puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Tuotteita myydään vain valtuutettujen jälleenmyyjien kautta yli 1000 erikoisliikkeessä pohjoismaissa. Suomen pääkonttori sijaitsee Vantaalla. Vuonna 2019 konsernin liikevaihto oli 3,93 miljardia euroa. Konsernilla on lähes 17 000 työntekijää noin 160 maassa. Lue lisää www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy

Koivupuistontie 10