STIHL vaihtaa keskusvarastoaan ja valmistautuu suurempaan kasvuun

STIHL vaihtaa keskusvarastoaan ja valmistautuu suurempaan kasvuun

Kansainvälinen perheyritys STIHL raivaa tietä laajentumiselle hankkimalla uuden 58 000 m2keskusvaraston Saksan Völklingenistä. Uudessa keskusvarastossa STIHL varastoi ja jakelee akkukäyttöisiä tuotteita sekä laitteita, jotka valmistetaan yhtiön tehtaalla Itävallan Tirolissa.

Puutarha- ja metsäkonevalmistaja STIHL valmistautuu kasvuun ennen kaikkea akkukäyttöisten tuotteiden markkinoilla vastikään Saksan Völklingeniin rakennetun varastokiinteistön myötä. Pitkällä aikavälillä keskusvarasto toimittaa tuotteet kaikille tytäryhtiöille sekä jälleenmyyjille ennen kaikkea Benelux-maihin. Uuden logistiikka- ja jakelulaitoksen odotetaan olevan valmis vuoden 2022 puolivälissä ja täydessä toiminnassa 1. tammikuuta 2023.
– Uusi keskusvarasto lisää kapasiteettiämme merkittävästi ja varmistaa, että asiakkaamme ja markkinamme ovat edelleen hyvin varusteltuja, samalla kun ylläpidämme kilpailukykyisiä logistiikkapalveluita. Tämä antaa meille ihanteellisen aseman jatkaa kasvua STIHL konsernissa, sanoo Norbert Pick, Executive Board Member, Marketing and Sales, STIHL.

Strateginen sijainti ja ultramoderni varustus
Uudesta keskusvarastosta tulee STIHL konsernin suurin, kun varaston kokonaispinta-ala on 58 000 m2. Völklingenin keskeinen sijainti suhteessa alueen jälleenmyyjiin mahdollistaa suoratoimitukset. Keskusvaraston lähellä on myös Saksan ja Ranskan moottoriteitä, ennen kaikkea A620, joka mahdollistaa tehokkaan ja joustavan toimitusketjun.
– Uusi keskusvarasto auttaa meitä optimoimaan prosessimme siitä hetkestä, kun tilaus on tehty aina siihen asti, kun se on toimitettu asiakkaalle. Uusi korkeateknologinen ja joustava keskusvarastomme mahdollistaa sen, että täytämme asiakkaiden vaatimukset parhaalla mahdollisella tavalla, sanoo Dr. Georg Miehler, Head of Distribution Logistics, STIHL.

STIHL Tirol, konsernin itävaltalainen tehdas on vahvasti mukana projektissa ja vastaa uuden keskusvaraston toiminnasta.
– Tämä on suuri, strateginen askel, jonka avulla voimme vastata edelleen STIHL tuotteiden suureen kysyntään ja palvella asiakkaitamme sekä nopeammin että paremmin, sanoo Dr. Clemens Schaller, General Manager, STIHL Tirol.

Uusi keskusvarasto varustetaan muun muassa innovatiivisella ja automatisoidulla tilaustenkeräilyjärjestelmällä sekä varastosaldon näyttävillä älykelloilla, jotka korvaavat käsikäyttöiset skannerit. Teknologia edistää ergonomista ja joustavaa työtä. Keskusvarasto rakennetaan 120 000 m2 tontille, mikä antaa STIHL konsernille mahdollisuuden lisäkasvuun ja laajenemiseen. Keskusvaraston rakentaa Dietz AG, ja sen sijoittajana toimii Bensheim. Toiminnasta vastaa Hellmann Worldwide Logistics, jonka kanssa on solmittu kymmenvuotinen sopimus.

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
Mari Kilpiö, lehdistökontakti STIHL Finland,
09 7596 9304, mari.kilpio@stihl.fi

Kategoriat

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä digitaalisia ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 000 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,06 miljardia euroa vuonna 2021. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy

Koivupuistontie 10