Ohita

Tiedote -

STIHL lanseeraa nyt uuden moottorisahan: MS 400 -moottorisaha tarjoaa uraauurtavaa suorituskykyä 60-kuutioisten luokassa

STIHL vahvistaa asemaansa globaalina markkinajohtajana ja metsä-, puutarha- ja viheralan laitteiden ja tuotteiden valmistajana lanseeraamalla MS 400 -moottorisahan. Uusi moottorisaha on kehitetty erityisesti metsätöiden ammattilaisille. MS 400 vie metsätyöt uudelle tasolle erinomaisella tehokkuudellaan ja helppokäyttöisyydellään.

Uraauurtava MS 400 tarjoaa parhaan teho-painosuhteen 60 cc -luokassa, joten se on erinomainen moottorisaha puunkaatoon, karsimiseen ja oksien katkaisemiseen. Vaikuttavasta 3,9 kW:n tehostaan huolimatta MS 400 painaa vain 5,5 kg, minkä ansiosta moottorisahaa on erittäin helppo käsitellä ja käyttää.

– STIHL odottaa innolla STIHL MS 400 -moottorisahan lanseeraamista markkinoille ja uuden tehokkaan moottorisahan lisäämistä tuotesegmenttiinsä. Saha on täydellinen valinta metsätöiden ammattilaisille. He tarvitsevat tehokkaan, luotettavan ja monipuolisen moottorisahan vastatakseen metsänhoidon vaativiin haasteisiin, sanoo Mats Gustafsson, Product Launch Manager, STIHL Norden.

MS 400 lyhentää merkittävästi työaikaa ja mahdollistaa tehokkaamman metsätyön korkean 4,3 Nm:n vääntömomentin ja vaikuttavan kiihtyvyyden ansiosta. Koneen pohjassa on suoralinjainen säleikkö, joka takaa sujuvan liikuteltavuuden tukkia pitkin. Säleikkö minimoi myös lian kertymisen, jolloin puhdistamiseen menee vähemmän aikaa.

Uudessa HD2-ilmansuodattimessa on paranneltu muotoilu, mikä pidentää huoltovälejä. Sähkölämmitteiset kahvat (VW) tarjoavat mukavuutta ja suorituskykyä myös kylmissä olosuhteissa. MS 400 -moottorisahassa on myös uusi muotoilu ja pehmeämmät ja pyöreämmät linjat, mikä parantaa ergonomiaa.

Tärkeimmät ominaisuudet:

• Erinomainen suorituskyky ja kevyt laite: STIHL MS 400 tarjoaa parhaan teho-painosuhteen 60 cc -luokassa 3,9 kW:n tehollaan ja vain 5,5 kg:n painollaan.
  • Tehokkaampaa työskentelyä: STIHL MS 400 -moottorisahassa on korkea vääntömomentti ja vaikuttava kiihtyvyys – lyhentää merkittävästi työaikaa ja mahdollistaa tehokkaamman metsätyön.

• Paranneltu muotoilu: Uusi HD2-ilmansuodatin pidentää huoltovälejä, ja sähkölämmitteiset kahvat (VW) tarjoavat mukavuutta ja suorituskykyä myös kylmissä olosuhteissa.

STIHL MS 400 lanseerataan keväällä 2025.

Tekniset tiedot

MS 400

Energialähde:

Bensiini

Moottori:

2-Mix

Kuutiot:

62,6 cc

Moottorin teho:

3,9 kW

Paino:

5,5 kg

Äänenpaine:

107 dB(A)

Ääniteho:

120 dB(A)

Tärinätaso vasen/oikea (m/s²):

4,3 / 4,2

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
Johanna Hedström, lehdistökontakti, +46 706 22 17 08, johanna.hedstrom@morepr.se

Kategoriat

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Johanna Hedström

Lehdistökontakti +46706221708