Ohita
STIHL jatkaa akkusegmentin tuotekehitystä uusilla MSA 160 C-B-, MSA 200 C-B - ja MSA 220 C-B -moottorisahoilla.

Kolme uutta akkukäyttöistä STIHL moottorisahaa

STIHL lanseeraa kolme uutta akkukäyttöistä moottorisahaa kevättä ja huippusesonkia varten. MSA 160 C-B-, MSA 200 C-B- ja MSA 220 C-B -moottorisahojen toiminnot tehostavat työskentelyä ja ovat luonnollinen osa STIHL yrityksen panostusta akkukäyttöisiin tuotteisiin.

STIHL jatkaa akkusegmentin tuotekehitystä MSA 160 C-B-, MSA 200 C-B - ja MSA 220 C-B -moottorisahoilla. Kaikissa kolmessa akkukäyttöisessä moottorisahassa on uusi turvaliipaisin, joka helpottaa oksien karsimista. Tuotteissa on lisäksi käyttöä helpottavia yksityiskohtia, kuten läpinäkyvällä ikkunalla varustettu öljysäiliö, teräketjun kiristys ilman työkaluja sekä integroitu kaatosuunnan näyttäjä tuuletinkotelossa. Moottorisahoja on helppo käyttää puutarha-, metsä- ja maisemointityössä, ja ne sopivat kaikkiin sääolosuhteisiin.

Tehokkaimmassa STIHL MSA 220 C-B -moottorisahassa on uusi L04-terälevy ja PS3 PRO -teräketju. Tämä parantaa leikkaustehoa ja energiatehokkuutta. Uuden PS3 PRO -teräketjun ansiosta käyttäjä voi työskennellä pidempään yhdellä latauksella, eikä teräketju ole niin herkkä syöttöpaineen muutoksille.

–Julkaisemme uuden terälevyn ja teräketjun, jotka ovat vakiona MSA 220 C-B -moottorisahassa. Uusi terälevy ja teräketju leikkaavat jopa 20 prosenttia nopeammin, sanoo pohjoismainen tuotepäällikkö Mats Gustafsson, STIHL, ja jatkaa:
–Uudet moottorisahat osoittavat, kuinka tuotevalikoimamme kehittyy alan tarpeiden mukaan ja on linjassa luonnollisessa siirtymässä akkukäyttöisiin tuotteisiin.

Moottorisahat lanseerataan STIHL jälleenmyyjille helmikuussa 2023. Maksimaalisen suorituskyvyn ja käyttöajan saavuttamiseksi suositellaan AP 300 S -akkua.

Tekniset tiedot STIHL MSA 160 C STIHL MSA 200 C STIHL MSA 220 C

AP 300 S

Käyttöaika AP 300 S -akulla

*Ilman akkua

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
    Mari Kilpiö, lehdistökontakti STIHL Finland,
    09 7596 9304, mari.kilpio@stihl.fi

STIHL yrityksenä
    STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä digitaalisia ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 000 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,06 miljardia euroa vuonna 2021. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii myös Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy

Koivupuistontie 10