Ohita

Tiedote -

Pohjoismaiden TIMBERSPORTS®-mestari kruunataan: pohjoismaiset urheilijat valmiina kilpailemaan

Pohjoismaiden parhaat TIMBERSPORTS®-urheilijat kokoontuvat kilpailemaan Pohjoismaiden mestaruudesta Ruotsin Malungiin 19.–20. heinäkuuta. Tanskalaiset, norjalaiset ja ruotsalaiset urheilijat ovat valmiina vastaamaan haasteeseen edustamissaan kilpailuluokissa.

Pohjoismaiset urheilijat ovat osoittaneet vahvaa kehitystä kauden 2024 aikana sekä kansainvälisissä että pohjoismaisissa kilpailuissa. Malungissa järjestettävän Dansbandsveckan-musiikkifestivaalin aikana kaikkiaan 24 urheilijaa kokoontuu kilpailemaan yksilöllisesti vähintään neljässä ja enintään kuudessa lajissa luokkansa ja suorituskykynsä mukaan.

Viime vuonna Emil Hansson varmisti toisen peräkkäisen voittonsa Pro-luokassa Ferry Svanin seuratessa kintereillä. Tänä vuonna näiden kahden urheilijan odotetaan taas kilpailevan kiivaasti kärkipaikasta, jatkaen viime vuosina nähtyä tiukkaa kilpailua.

– Tavoittelen ehdottomasti Pohjoismaiden mestaruutta – kaikki muu kuin kulta olisi tappio. Olen keskittynyt valmistautumiseen enemmän kuin koskaan, ja näin tiukassa kilpailussa voittaja on se, joka tekee vähiten virheitä, sanoo Ferry Svan.

– Kolmas peräkkäinen voitto olisi hienoa, mutta se tulee olemaan vaikeaa. Minulla on ollut hyvä kausi ja tunnen olevani hyvässä kunnossa. Laaja-alainen harjoittelu ja kilpailut ovat antaneet minulle alemman vähimmäistason, ja nyt on kyse tasaisen suorituskyvyn tuottamisesta koko Pohjoismaiden mestaruuskilpailujen ajan, sanoo Emil Hansson.

Tove Njåstad voitti kultaa Women-luokassa viime vuonna, ja Rookie-luokassa voiton vei ruotsalainen Edvin Karlsson. Tänä vuonna Pro-luokkaan on noussut useita urheilijoita, mukaan lukien tanskalainen Esben Pedersen ja ruotsalainen Edvin Karlsson. Tanskalainen Bo Andersen on osoittanut vahvaa kehitystä Rookie-luokassa. Andersen sijoittui neljänneksi viime vuonna, mutta voitti kultaa viimeisimmässä Nordic Cup -kilpailussa, ja on innokas kilpailemaan uudelleen.

– Olen 100 % keskittynyt Pohjoismaiden mestaruuteen. Se on käden ulottuvilla ja todennäköisesti vuoden 2024 kohokohtani, sanoo Bo Andersen.

Pohjoismaiden mestaruuskilpailujen jälkeen Nordic Cup 2024 -kilpailun viimeinen osakilpailu järjestetään Elverumissa, Norjassa 9.–11. elokuuta. Sen jälkeen on International Women's Cup Saksassa ja European Trophy Sveitsissä, jotka johtavat kauden kohokohtaan: MM-kilpailuihin Toulousessa, 8.–9. marraskuuta.

Pohjoismaiden mestaruuskilpailujen 2024 päivämäärät ja ajat
Perjantai, 19. heinäkuuta
– 14.00 – Rookie (livelähetys Facebookin, Instagramin ja TikTokin kautta)

Lauantai, 20. heinäkuuta
– 12.30 – Women (livelähetys Facebookin, Instagramin ja TikTokin kautta)
– 14.00 – Pro (livelähetys Facebookin, Instagramin ja TikTokin kautta)

Aiheet

STIHL TIMBERSPORTS® on kansainvälinen puunkaadon kilpasarja, joka vaatii voimaa, tekniikkaa ja rohkeutta. Laji on peräisin Kanadasta, Yhdysvalloista ja Uudesta-Seelannista. Nykyään urheilulaji on kehittynyt korkean tason ammattilaiskilpailuksi, jolla on innostunut yleisö. Laji on kasvussa Ruotsissa, ja maailmanlaajuisesti TIMBERSPORTS® kiinnostaa jo yli 20 miljoonaa fania. TIMBERSPORTS® sisältää kuusi lajia: kolme kirveslajia, kaksi moottorisahalajia ja yhden sahalajin. Lue lisää stihltimbersports.is. TIMBERSPORTS® on ANDREAS STIHL AG & Co. KG:n rekisteröity tuotemerkki.

Lehdistön yhteyshenkilö Pressikontakt +46706221708

Koivupuistontie 10 B