Vastuullisilla vesitehokkuuspalveluilla kokonaisvaltaisia säästöjä

Vastuullisilla vesitehokkuuspalveluilla kokonaisvaltaisia säästöjä

Smartvatten tarjoaa digitaalisia vesitehokkuuspalveluja, joiden avulla on mahdollista paitsi säästää vettä myös ehkäistä kuluja kasvattavia kiinteistövahinkoja. Yrityksen palvelut auttavat asiakkaita ESG-tavoitteiden saavuttamisessa vähentämällä turhaa vedenkulutusta.

Moni kiinteistömanageri ja isännöitsijä on tottunut seuraamaan kiinteistöjen vedenkulutusta kynän ja paperin kanssa. Manuaalinen seuranta on usein aikaa vievää ja kertoo poikkeamista viiveellä. Liian myöhään havaituista vesivuodoista saattaa seurata mittavat kustannukset ja vahingot, ja vesikustannukset ovatkin tavallisesti taloyhtiöiden suurin kiinteistönhoidon kuluerä. Laskua voivat kerryttää myös väliin jääneet vesikalusteiden huolto- ja modernisointitoimenpiteet.

Vuonna 2013 toimintansa aloittanut suomalainen teknologia- ja asiantuntijayritys Smartvatten helpottaa kiinteistömanagerien, isännöitsijöiden ja kiinteistönomistajien arkea modernisoiduilla versioillaan perinteisistä vedenmittaustavoista ja vesitehokkuspalveluista.

“Olemme täyden palvelun vesitehokkuustalo, jonka palvelut auttavat säästämään aikaa, rahaa, hermoja ja luonnonvaroja” tiivistää Smartvattenin myyntijohtaja ja Suomen myyntitiimin vetäjä Kari Haahtela.

Mielenrauhaa ja selviä säästöjä vedenkulutuksen etäseurantapalvelulla

Smartvatten on alallaan pioneerin asemassa. Idea yrityksen päätuotteesta, kiinteistöjen päävesimittareiden digitalisoimisesta, syntyi Haahtelan mukaan ajatuksesta helpottaa kiinteistönomistajien, isännöitsijöiden ja kiinteistömanagerien arkea.

Vedenkulutuksen etäseurantapalvelu analysoi vedenkulutuksen muutoksia reaaliajassa ja ilmoittaa poikkeamista välittömästi, mikä nopeuttaa seurantaa huomattavasti. Palvelu tuo myös mielenrauhaa, sillä digitaalisuus poistaa inhimilliset virheet, ja reaaliaikaisen seurannan takia mahdollisiin vuotoihin on mahdollista reagoida heti.

“Kun vuodot saadaan kiinni, vettä ei valu väärään paikkaan – eli vedestä ei makseta turhaan. Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että jos vettä on päässyt valumaan rakenteisiin, pystymme minimoimaan ja jopa estämään kiinteistövahingot”, Haahtela sanoo.

Yritys modernisoi seurantapalveluiden lisäksi myös vesikalustoja vettä säästäviksi. Smartvattenin asiantuntijat tekevät asiakkaidensa kiinteistöissä vedensäästökartoituksia, joiden aikana paikannetaan vedenkulutusta lisäävät, huoltoa tai päivittämistä kaipaavat hanat, suihkut ja wc-istuimet sekä tarkistetaan kiinteistön käyttövesiverkoston paine. Kartoituksen jälkeen vesikalustoon tehdään vedensäästöä lisäävät asennustyöt. Palvelu sisältää asennustöiden jälkeisen säästöjen seurannan ja raportoinnin.

Sekä vedenkulutuksen etäseurantapalvelu että vedensäästökartoitukset tuovat mukanaan selvää säästöä.

“Etäseurantapalvelun avulla voidaan pienentää vedenkulutusta keskimäärin 4 %. Veden säästämisen huomioivilla kalusteasennuksilla, kuten virtaamien asettamisella oikealla tasolle ja wc-istuimien huoltamisilla, on saavutettu keskimäärin 20 %:n säästö vesikustannuksissa”, Haahtela kertoo.

Yli 10 000 kiinteistössä mitataan vedenkulutusta Smartvattenilla.

Tarjoamme kiinteistöjen omistajille ja kestävästä kehityksestä vastaaville johtajille erinomaista käyttömukavuutta tehokkaaseen datan mittaamiseen ja analysoimiseen.

Kari Haahtela

Myyntijohtaja Suomi

Lehdistön yhteyshenkilö Growth Marketing Manager

Vesitehokkuuden asiantuntija

Yli 10 000 kiinteistössä mitataan vedenkulutusta Smartvattenilla.

Lars Sonckin kaari 10