Schneider Electriciltä uusi energiatehokas TeSys D Green -kontaktorisarja

Uudet TeSys D Green -kontaktorit auttavat teollisuuslaitoksia tehostamaan toimintaansa, pääsemään kestävän kehityksen tavoitteisiinsa ja parantamaan automaation sekä hallinnan luotettavuutta.

• Luokkansa energiatehokkaimmat kulutusarvot vähentävät energiakustannuksia
  • Elektroninen kelarakenne ja Everlink -liitäntätekniikka parantavat prosessin luotettavuutta
  • Liitettävyys suoraan PLC-ohjaukseen
  • Oikea tuote on helppo valita, asentaa ja käyttää

Schneider Electric tuo markkinoille energiatehokkaan, ohjaus- ja kytkentäsovelluksiin suunnitellun TeSys D Green -kontaktorisarjan. Uudet TeSys D Green -kontaktorit on varustettu innovatiivisilla elektronisilla keloilla, jotka käyttävät 80 % vähemmän energiaa ja tuottavat jopa 50 % vähemmän lämpöä sähkömekaanisiin kontaktoreihin verrattuna. Tämä auttaa vähentämään energiankulutusta merkittävästi sekä saavuttamaan kestävän kehityksen tavoitteet prosesseissa ja tuotantolaitoksissa.

”Energiatehokkaiden TeSys D Green -kontaktoreiden elektroniikka mahdollistaa entistä laajemmat ohjausjännitealueet, mikä helpottaa OEM-valmistajan laitevalintoja ja kunnossapidon työtä. Elektroninen kelarakenne kestää paremmin verkon jännitevaihteluita, mikä turvaa tuotannon jatkuvuuden prosesseissa. TeSys D Green sopii hyvin PLC:n kautta suoraan moottoreita ohjaaville teollisille laitevalmistajille, mikä tarkoittaa, että Green -kontaktori voi ohjata jopa 30 kW:n moottoritehoja ilman välireleitä”, kertoo Jyrki Grönholm, Schneider Electricin Partner-liiketoiminnan Offer Manager.

”Asennus keskuksessa yksinkertaistuu, koska releiden, riviliittimien ja johdinten määrä vähenee ja piirikaaviot yksinkertaistuvat. Lisäksi huoltomies pystyy käytännössä hoitamaan nyt neljän tuotteen avulla aiempaa suurempaa laitemäärää. Huoltotilanteissa hänellä on heti käytettävissään tarvittavat varaosat, mikä säästää aikaa. Myös varastointikustannukset laskevat pienemmän tuotenimikemäärän myötä”, Grönholm jatkaa.

Suunniteltu pitämään prosessit luotettavasti käynnissä

TeSys D Green -kontaktorit on suunniteltu pitämään prosessit käynnissä SEMI F47 -standardin mukaisesti laajan kelarakenteen avulla, joka on kestää paremmin sähköverkon jännitevaihteluita. Tuotesarjan ominaisuuksiin kuuluu myös hyvä mekaanisten iskujen ja tärinästä johtuvien kosketinvärähtelyiden kestoisuus.

Helppo tilata, varastoida ja kytkeä

Tilaaminen ja varastonhallinta on nyt helpompaa, koska tarvitaan vain neljä tuotetta, joiden ohjausjännite on 24 V ja 500 V välillä (AC/DC). Uudet TeSys D Green -tuotteet ovat myös yhteensopivia nykyisten TeSys-laitteiden ja lisävarusteiden kanssa.

TeSys D Green tuo helpon integroitavuuden automaatioratkaisuihin. Pienen kokonsa ansiosta laite vie vähemmän tilaa ohjauskeskuksissa. Kontaktorisarja tulee laajenemaan jopa 80A/37kW moottoritehoihin saakka, mahdollistaen suoran PLC-ohjauksen 24 V DC / 500 mA lähdöltä ilman liitäntärelettä, mikä yksinkertaistaa sovelluksen rakennetta ja vähentää kytkentä- ja materiaalikuluja. Yli 40 A:n kontaktorit sisältävät myös EverLink -liitäntätekniikan, joka takaa nopean ja turvallisen kaapeliliitynnän, ilman jälkikiristystarpeita.

TeSys D Green on osa ympäristöystävällisten tuotteiden valikoimaa

TeSys D Green on osa kokonaista ympäristöystävällisten teollisuuskoneille ja prosesseille suunnattujen tuotteiden ja palvelujen valikoimaa. Se on suunniteltu auttamaan yrityksiä saavuttamaan ympäristötavoitteensa. TeSys D Green -valikoimalla on Schneider Electricin Green Premium-ympäristömerkki ja se noudattaa myös RoHS-, REACH-, PEP- ja EoLI -ympäristöstandardeja ja -vaatimuksia. TeSys D Green -tuotteet myös noudattavat kansainväliseen vientiin liittyviä turvallisuusstandardeja.

Esittelemme Tesys D Green -kontaktoreita Teknologia 2017 -messuilla Helsingin Messukeskuksessa 10–12.10.2017.

Jyrki Grönholm
Offer Manager, Power Breakers, Switching and Control
jyrki.gronholm@schneider-electric.com

Taustamateriaalia