Scania uusi vaihteisto G33CM

Scania esittelee huipputekniset vaihteistouutuutensa

Vaihteistot seuraavalle vuosikymmenelle: Scania esittelee huipputekniset vaihteistouutuutensa

• Uusi automatisoitujen manuaalivaihteistojen valikoima on kehitetty ajettavuuden ja kestävyyden ehdoilla
  • Laajempi välitysalue, 1 % alhaisempi polttoaineenkulutus ja vähemmän melua
  • Kevyempi, parantunut vaihtamistapahtuma, suurin vääntömomentti jopa 3700 Nm
  • Alumiinikotelo, pienemmät sisäiset häviöt ja taloudelliset välityssuhteet
  • Tehokkaampi hidastin, useita valinnaisia älykkäitä voimanottoja
  • Varmistaa että polttomoottoriratkaisut edelleen tukevat kestävää

kuljetustoimintaa

Scania esittelee uuden vaihteisto-ohjelman, joka vähitellen korvaa kaikki nykyiset automatisoidut Opticruise-ratkaisut. Uuden sukupolven ensimmäinen jäsen – G33CM – on yhdistetty päivitettyihin V8-moottoreihin sekä Scanian suurtehoisin 13-litraisiin moottoreihin, teholtaan 500 ja 540 hevosvoimaa. Scania on investoinut yli 400 miljoonaa euroa uuteen vaihteisto-ohjelmaansa ja siten myös johtavaan asemaansa markkinoilla. Ylivertaisine ominaisuuksineen uusi automatisoitujen vaihteistojen valikoima varmistaa, että Scanian alhaisilla kierrosnopeuksilla toimivat ja energiatehokkaat voimalinjat pysyvät kärjessä nyt ja tulevaisuudessa.

”Nyt Scania esittelee jälleen tärkeän komponentin, joka varmistaa, että polttomoottoriperustaiset voimalinjamme säilyvät kilpailukykyisinä seuraavan vuosikymmenen”, sanoo Scania Suomi Oy:n tuotepäällikkö Mika Jukkara. ”Uusi vaihteisto-ohjelma, joka tuo asiakkaille entistäkin energiatehokkaamman ja kestävämmän kuljetusratkaisun, on erinomainen esimerkki Scanian teknisestä osaamisesta.”

Scania on jo 1990-luvun alkuvuosista lähtien tarjonnut edistyneitä Scania Opticruise automatisoituja manuaalivaihteistoja. Mutta miksi investoida uuteen vaihteisto- ohjelmaan, kun Scanian nykyisetkin vaihteistot luetaan yleisesti markkinoiden parhaimmistoon?

”Se on aivan välttämätöntä”, sanoo Scania Suomi Oy:n markkinointipäällikkö Olli Heikkinen. ”Uudet vaihteistomme tarjoavat parannuksia, joita tarvitaan seuraavalla vuosikymmenellä pyrittäessä tehokkaampiin ja ympäristöystävällisempiin maantiekuljetuksiin. Uusien vaihteistojen nopeusalue on entistä laajempi, minkä ansiosta ne hyödyntävät moottoreidemme alhaisia käyntinopeuksia vähentäen siten polttoaineen kulutusta.”

Uusien vaihteistojen ensimmäinen versio tulee myyntiin lokakuussa. Sen voi yhdistää kolmeen Scanian neljästä V8-moottorista ja kahteen rivimoottoriin. Ensimmäiset asiakkaille luovutettavat autot, joissa on G33CM-vaihteiston sisältävä voimalinja, valmistuvat loppuvuodesta.

Mika Jukkara

Tuotepäällikkö +358 400 900 170