Ohita
Tekoäly haltuun uudella Galaxy Book5 Pro 360 -tietokoneella: Ensimmäinen Samsungin tehokkaiden AI-kannettavien mallistossa

Tiedote -

Koe Intel® Core™ Ultra Series 2 -suorittimen tehokas suorituskyky ja koko päivän kestävä akku Samsungin uudella Copilot+ AI PC:llä.

ESPOO, Suomi – 4. syyskuuta 2024 – Samsung Electronics on julkistanut Galaxy Book5 Pro 360 -tietokoneen. Tämä Copilot+ PC[1] on täysin uuden Galaxy Book5 -laitesarjan ensimmäinen tietokone. Intel® Core™ Ultra (Series 2) -suorittimen mahdollistamat suorituskykyparannukset tuovat mukanaan seuraavan tason laskentatehon, mukaan lukien yhteensä jopa 47:n TOPS:in NPU-yksikkö. Kokonaisuuteen lukeutuu yli 300 tekoälyllä tehostettua ominaisuutta yli 100 sovelluksessa, jotka kattavat kaiken luovasta työskentelystä ja tuottavuuden parantamisesta pelaamiseen ja viihteeseen[2]. Microsoft Phone Link[3] tuo Samsung Galaxy -puhelimen näytön saataville suuremmalla ja immersiivisemmällä PC-näytöllä, mikä mahdollistaa suosittujen Galaxy AI[4] -ominaisuuksien käytön – kuten Circle to Search with Google, Chat Assist, Live Translate ja monet muut. Lisäksi Intel® ARC GPU:n avulla grafiikkasuorituskyky[5] on parantunut jopa 17 prosenttia[6]. Yhdistettynä upeisiin ominaisuuksiin, kuten Dynamic Vision Boosterilla varustettuun AMOLED 2X -näyttöön sekä 10-pisteiseen monikosketusnäyttöön, Galaxy Book5 Pro 360 mahdollistaa luomisen missä ja milloin tahansa.

“Galaxy Book5 -sarja tuo entistä enemmän innovatiivisia tekoälykokemuksia Galaxy-käyttäjille, jotka haluavat tehostaa ja yksinkertaistaa jokapäiväisiä tehtäviään. Tämän vision mahdollistaa jatkuva yhteistyö pitkäaikaisten yhteistyökumppaneidemme kanssa. Galaxy Book5 Pro 360 on eräs tehokkaimmista tietokoneistamme, jossa huippuluokan suorituskyky ja Samsung Galaxyn laaja mobiili-AI-ekosysteemi yhdistyvät muodostamaan parhaan mahdollisen AI PC -käyttökokemuksen”, Samsung Suomen maajohtaja Mika Engblom sanoo.

Tekoäly ja suorituskyky yhdistettynä ekosysteemin liitettävyyteen

Galaxy Book5 Pro 360 parantaa Copilot+ PC -käyttökokemusta usealla tavalla. Erittäin tehokkaasta tietojenkäsittelystä vastaavat Intel Core Ultra -suorittimet (Series 2), joissa on neljä kertaa enemmän NPU-tehoa kuin edeltäjissään. Samsungin uusin Galaxy Book parantaa myös tekoälyominaisuuksia yli 300:lla tekoälyn tehostamalla ominaisuudella yli 100:ssa luovuus-, tuottavuus-, peli- ja viihdesovelluksessa. Nämä tekoälykokemuksia varten suunnitellut sovellukset tuovat seuraavan tason suorituskyvyn käyttäjien ulottuville. Koko päivän kestävä akku[7]tukee jopa 25 tunnin videotoistoa, auttaen käyttäjiä saavuttamaan entistäkin enemmän. Lisäksi Galaxyn Super-Fast Charging[8]-lataus antaa lisäpotkua tehokkaaseen työskentelyyn.

“Viimeisimmät Intel Core Ultra -suorittimet (Series 2) luovat yhdessä Samsungin uusien PC-ratkaisujen kanssa huipputason käyttökokemuksen, joka on optimoitu tarjoamaan saumattomasti parasta, mikä tekoälyn avulla on tällä hetkellä mahdollista. Pitkä kumppanuutemme Samsungin kanssa on mahdollistanut tuottavuuden, luovan työskentelyn ja yhteyksien mullistamisen, minkä ansiosta käyttäjille voidaan tarjota tarvittavat työkalut omien tavoitteiden saavuttamiseen”, sanoo David Feng, Vice President & General Manager, Client Computing Group, Intel.

Copilot+ PC -ominaisuuksien lisäksi Samsung Galaxyn kehittynyt tekoälyekosysteemi on käytettävissä Microsoft Phone -toiminnon kautta, mikä mahdollistaa saumattoman yhteyden tiettyihin mobiililaitteisiin ja tuo Galaxy AI:n älykkäät ominaisuudet suuremmalle näytölle.

• Lopeta etsiminen ja aloita löytäminen tekoälyavusteisilla tuloksilla Circle to Search with Google[9] -hakuominaisuuden kanssa.
  • Säästä kirjoittamiseen ja korjaamiseen kuluvaa aikaa Chat Assist[10]-toiminnolla, joka parantaa keskusteluja ehdotettujen vastausten, reaaliaikaisten käännösten ja muiden ominaisuuksien kautta.
  • Hyödynnä Live Translate[11]-toiminnon reaaliaikaisia käännöksiä puheluissa, viesteissä ja kasvotusten käytävissä keskusteluissa.
  • Muunna nauhoitetut kokoukset nopeasti ja helposti kirjallisiksi muistiinpanoiksi tai tiivistelmiksi Transcript Assist -toiminnon avulla.

Galaxy Book5 -sarjan laitteilla voit lisätä tuottavuutta uusilla tavoilla ja Wi-Fi 7[12]-valmiuden tuella.

Samsung Galaxyn korkealuokkaisin PC-näyttö

Galaxy Book5 Pro 360 nostaa PC-näytöt uudelle tasolle. Intel Arc GPU:lla varustetussa laitteessa on Galaxy Book -mallien toistaiseksi paras grafiikkasuorituskyky. Vision Boosterilla varustettu Dynamic AMOLED 2X -näyttö parantaa näkyvyyttä ulkona ja vähentää heijastuksia, minkä ansiosta voit käyttää sitä missä ja milloin tahansa. Koe elokuvamainen katselukokemus jopa 3K-superresoluutiolla ja jopa 120 Hz:n mukautuvalla virkistystaajuudella. Täydennä PC-kokemusta 10 pisteen monikosketusnäytöllä, joka helpottaa sovellusten, ikkunoiden ja muun sisällön välillä navigointia, sekä Samsung Galaxyn omalla myyntipakkauksessa mukana tulevalla S Pen -kynällä, jonka avulla voit kirjoittaa, piirtää ja hienosäätää yksityiskohtia responsiivisilla monikosketuseleillä.

Päivitykset eivät lopu tähän, sillä myös viihteestä nauttiminen hittielokuvista pelaamiseen paranee merkittävästi. Galaxy Book5 Pro 360:ssä on Dolby Atmos® -viritetyt ja tehokkaat neloiskaiuttimet sekä parannettu bassokaiutin[13], joka mahdollistaa entistä täyteläisemmän ja syvemmän bassoäänen.

Ohut ja kevyt muotoilu

Tämä helposti kuljetettava tietokone asettaa ohuen ja kevyen rakenteensa ansiosta uudet raamit sille, mitä on mahdollista saada aikaiseksi tien päällä. Galaxy Book5 -laitteet ovat saatavilla harmaana ja hopeisena, ja mukana on myös ensimmäistä kertaa mukautuva, kämmenpainalluksia ehkäisevä kosketusalusta, joka lisää käyttömukavuutta ja tehokkuutta samalla estäen vahingossa tapahtuvat napsautukset laitetta käytettäessä.

Suojattu Samsungin ja Microsoft Securityn tietoturvalla

Kuten kaikki Samsung Galaxy -älypuhelimet ja -tabletit, myös Galaxy Book5 Pro 360 on suojattu Samsung Knoxilla, Samsungin monikerroksisella tietoturva-alustalla, joten käyttäjät voivat olla varmoja siitä, että heidän laitteensa on suojattu reaaliaikaisen uhkien havaitsemisen ja yhteissuojauksen avulla. Koska kyseessä on Copilot+ PC, laite on myös Windows 11:n suojaama kattaen muun muassa haittaohjelmien torjunnan, tunnistetietojen suojaamisen, luotettavammat sovellukset ja tietosuojan.

Saatavuus

Galaxy Book5 Pro 360 tulee saataville syyskuusta alkaen valikoiduilla markkinoilla, kuten Kanadassa, Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Yhdysvalloissa. Tietoa Pohjoismaiden saatavuudesta ei ole vielä julkaistu. Lisätietoja Galaxy Book5 -sarjasta löydät osoitteesta: https://www.samsung.com/galaxy-book/.

Lisätiedot: www.samsung.com
Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515
Samsungin mediakontakti: OSG Viestintä, samsungpr@osg.fi

Tekniset tiedot:

Galaxy Book5 Pro 360 (16'’)

Mitat*

355,4 x 252,2 x 12,8 mm

* Lukujen tarkkuus voi vaihdella käytettyjen mittausten mukaan.

Paino*

1,69 kg

* Paino voi vaihdella markkinoittain.

Käyttöjärjestelmä*

Windows 11 Home

*Versio ja saatavuusajankohta voivat vaihdella mallista ja/tai markkinoista riippuen.

Näyttö

16.0'’** 16:10 Touch AMOLED, WQXGA+ (2880x1800), 500 nitiä (HDR)*, Jopa 120Hz VRR, 120% DCI-P3 Color Volume, 10-Point Multi-Touch

* 400 nitiä (tyypillinen), 500 nitiä (vain HDR-sisältö)

**Mitattu diagonaalisesti täytenä suorakulmiona ottamatta huomioon pyöristettyjä kulmia. Todellinen näkyvä alue on pienempi pyöristettyjen kulmien vuoksi.

Suoritin*

Intel® Core™ Ultra 7/5 Processor (Intel EVO™)

*Tekniset tiedot voivat vaihdella mallista ja/tai markkinoista riippuen.

NPU

Intel® AI Boost

*NPU-suorituskyky voi vaihdella prosessoreittain.

Grafiikka*

Intel® Arc™ Graphics

*Tekniset tiedot voivat vaihdella mallista ja/tai markkinoista riippuen.

Yhteydet*

Bluetooth v5.4 / Wi-Fi 7

* Wi-Fi 7:n saatavuus voi vaihdella käyttöjärjestelmäversion, markkinoiden, sijainnin, verkko-olosuhteiden ja muiden tekijöiden mukaan. Todellinen nopeus voi vaihdella markkinoiden, operaattorin ja käyttöympäristön mukaan. Langattomat Wi-Fi 7 -verkkoreitittimet vaaditaan ja myydään erikseen.

Väri

Gray, Silver

Muisti*

16 / 32 Gt

*Saatavuus voi vaihdella malleittain.

Tallennustila

512 Gt / 1Tt

* Saatavuus voi vaihdella mallin ja/tai markkinoiden mukaan.

**Todellinen tallennustila voi vaihdella esiasennetun ohjelmiston, markkinoiden, tiedostokoon ja -muodon mukaan.

Kamera

2 MP (1080p FHD)

Mikrofoni / Kaiutin

Dual microphones / Quad Speakers (Woofer Max 5W x 2, Tweeter 3.3W x 2), Dolby Atmos®

Näppäimistö*

Pro keyboard with Numeric key (Taustavalaistu)

* Näppäimistön asettelu voi vaihdella markkinoittain.

Kynä

S Pen (Myyntipakkauksessa)

Akku*

76 Wh (Tyypillinen)

* Kolmannen osapuolen laboratorio-olosuhteissa testattu akun kapasiteetin tyypillinen arvo. Tyypillinen arvo on arvioitu keskiarvo, jossa otetaan huomioon IEC 61960 -standardin mukaisesti testattujen akkunäytteiden akkukapasiteetin poikkeama. Todellinen akun kesto voi vaihdella verkkoympäristön, käyttötapojen ja muiden tekijöiden mukaan.

Lataus*

65W USB Type-C Adapter

*Laturi ja datakaapeli ovat tyyppiä USB C.

Liitännät*

USB-A (3.2), HDMI 2.1 (Tukee 8K@60Hz, 5K@120Hz), 2 x ThunderboltTM 4, MicroSD, Headphone out/Microphone-in Combo

* USB:n todellinen nopeus voi vaihdella käyttöympäristöstä riippuen.

*Tekniset tiedot voivat vaihdella markkinoittain.

* Kaikki tässä asiakirjassa esitetyt toiminnot, ominaisuudet, tekniset tiedot ja muut tuotetiedot, mukaan lukien muun muassa tuotteen edut, muotoilu, hinnoittelu, komponentit, suorituskyky, saatavuus ja ominaisuudet, voivat muuttua ilman ennakkoilmoitusta.

[1] Copilot+ PC -kokemukset eivät ole saatavilla Galaxy Book5 360 Pro -mallissa julkaisun yhteydessä. Näiden odotetaan tulevan saataville tulevassa päivityksessä. Ajoitus voi vaihdella laitteen ja alueen mukaan. Saatavuus riippuu Microsoftin julkaisuaikataulusta. Lue lisää aka.ms/copilotpluspc.

[2] Saatavuus ja ajankohta vaihtelevat alueittain. Tehostettuja tekoälyominaisuuksia tarjoavat sovellukset voidaan myydä erikseen. Tarkemmat tiedot osoitteesta: https://www.intel.com/content/www/us/en/products/docs/processors/core-ultra/ai-pc-acceleration.html.

[3] Käyttäjien on yhdistettävä Samsung Galaxy -laitteensa (One UI 6.1 tai uudempi) Windows-tietokoneeseensa Microsoft Phone Linkin kautta ja noudatettava asetusten ohjeita, mukaan lukien kirjautumista samalle Microsoft-tilille. Microsoft Phone Link on esiasennettu tiettyihin Samsung Galaxy -laitteisiin. PC (Microsoft Phone Link -sovellus) edellyttää Windows 10:tä tai uudempaa. Microsoft Phone Link suosittelee, että Samsung Galaxy -laite on samassa Wi-Fi-verkossa kuin tietokone. Jotkin mobiilisovellukset saattavat rajoittaa sisällön jakamista muilla näytöillä. Jotkin asiaan liittyvät ominaisuudet voivat vaihdella malleittain.

[4] Samsung ei anna mitään lupauksia, vakuutuksia tai takuita tekoälyominaisuuksien tuottamien tulosten tarkkuudesta, täydellisyydestä tai luotettavuudesta. Samsung Galaxy -puhelin (One UI 6.1 tai uudempi) ja Link to Windows/Microsoft Phone Link -yhteys vaaditaan Galaxy AI -ominaisuuksia varten tietokoneella käytettäessä. Samsung- ja/tai Microsoft-tilin kirjautuminen voi olla tarpeen tiettyjen Samsungin tekoälyominaisuuksien käyttämiseksi/yhteyden muodostamiseksi PC:llä. Ominaisuuksien saatavuus voi vaihdella sovelluksen, markkinoiden, verkko-operaattorin, Android OS/One UI -version ja/tai mallin mukaan. Galaxy AI -ominaisuuksia tarjotaan ilmaiseksi vuoden 2025 loppuun asti tuetuissa Samsung Galaxy -laitteissa. Kolmansien osapuolten tarjoamiin AI-ominaisuuksiin voidaan soveltaa erilaisia ehtoja.

[5] Graafinen suorituskyky verrattuna Galaxy Book4 Pro 360:een.

[6] Perustuu sisäisten laboratoriotestien tuloksiin.

[7] Jopa 25 tunnin videotoisto. Todellinen akun kesto voi vaihdella mallista, verkkoympäristöstä, käyttötavoista ja muista tekijöistä riippuen.

[8] Laite latautuu jopa 35% 30 minuutissa. Akun kapasiteetti ja latauksen määrä 30 minuutin latauksen jälkeen voivat vaihdella kokoonpanon mukaan.

[9] Tulokset voivat vaihdella riippuen visuaalisesta vastaavuudesta. Vaatii internet-yhteyden. Käyttäjien on ehkä päivitettävä Android uusimpaan versioon. Tuotteen toimivuus voi riippua sovelluksesta ja laitteen asetuksista. Jotkin toiminnot eivät ehkä ole yhteensopivia tiettyjen sovellusten kanssa. Palvelun saatavuus vaihtelee markkinoiden ja kielen mukaan. Tulosten tarkkuutta ei taata.

[10] Samsung Galaxy -puhelin (One UI 6.1 tai uudempi) ja Microsoft Phone Link -yhteys vaaditaan, jotta Galaxy AI -ominaisuuksia voi käyttää tietokoneella. Chat Assist -palvelun äänensävyjen ehdotustoiminto edellyttää verkkoyhteyttä ja Samsung-tilin kirjautumista. Kestovaatimusten on täytyttävä ominaisuuden aktivoimiseksi. Palvelun saatavuus voi vaihdella kielen mukaan. Tulosten tarkkuutta ei taata. Chat Assistin kääntämisominaisuus saattaa vaatia Samsung-tilin kirjautumista. Jotkin chat-sovellukset eivät ehkä tue tätä ominaisuutta. Tietyt kielet saattavat vaatia kielipaketin lataamista. Palvelun saatavuus voi vaihdella kielen mukaan. Tämä toiminto aktivoituu, kun käännettävä kieli havaitaan. Tulosten tarkkuutta ei taata.

[11] Live Translate vaatii verkkoyhteyden ja Samsung-tilin kirjautumisen. Live Translate on käytettävissä vain esiasennetussa Samsung Phone -sovelluksessa. Tietyt kielet saattavat vaatia kielipaketin lataamista. Palvelun saatavuus voi vaihdella kielittäin. Tulosten tarkkuutta ei taata.

[12] Wi-Fi 7:n saatavuus voi vaihdella käyttöjärjestelmäversion, markkinoiden, sijainnin, verkko-olosuhteiden ja muiden tekijöiden mukaan. Todellinen nopeus voi vaihdella markkinoiden, operaattorin ja käyttöympäristön mukaan. Langattomat Wi-Fi 7 -verkkoreitittimet vaaditaan ja myydään erikseen.

[13] Galaxy Book5 Pro 360:ssä on 38 mm:n bassokaiutin, kun taas Galaxy Book4 Pro 360:ssä on 18 mm:n bassokaiutin.

Aiheet

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi