Ohita
Samsung tuo Carl Larssonin taiteen The Frame -televisioon juhlistaakseen pohjoismaista kulttuuriperintöä

Tiedote -

Lisäys kasvattaa pohjoismaista edustusta Samsungin globaalissa taidekokoelmassa.

Samsung julkisti tänään Carl Larsson-gården -museon kanssa tekemänsä yhteistyön, joka tuo kuuluisan ruotsalaisen taiteilijan teokset The Frame -televisioon. Yhteistyön myötä 14 Carl Larssonin maalausta tulee saataville maailmanlaajuisesti Samsung Art Storeen, joka tarjoaa käyttäjille valikoiman taideteoksia maailman johtavilta taiteilijoilta, museoilta ja gallerioilta.

"Carl levitti taidettaan laajalle yleisölle kirjojen kautta, joita myytiin ympäri Eurooppaa. Yhteistyö Samsungin kanssa antaa meille loistavan mahdollisuuden jatkaa tätä työtä ja tehdä taide digitaalisesti saataville ympäri maailman," sanoo Chia Jonsson, Sundbornin Carl Larsson-gårdenin johtaja.

Carl Larsson on akvarellimaalauksistaan tunnettu ruotsalainen kuvataiteilija, jonka teokset kuvaavat usein idyllisiä kohtauksia pohjoismaisesta perhe-elämästä ja maaseudusta. Hänen taidettaan arvostetaan erityisesti sen lämpimästä ja yksityiskohtaisesta arkielämän kuvauksesta. Larssonin ja hänen vaimonsa Sundbornissa sijaitsevaan kartanoon (Lilla Hyttnäs) liittyvistä teoksista on tullut osa kulttuuriperintöä ja romanttinen synonyymi menneen ajan ruotsalaiselle idyllille.

Larssonin taideteokset ovat nyt miljoonien The Frame -käyttäjien saatavilla Samsung Art Storen kautta. Kokoelmasta löytyvät muun muassa teokset Blomsterfönstret (suom. Kukkaikkuna) (1894), Kräftfångst (1898), ja Våren (1907). Lanseeraus tukee Samsung Art Storen visiota lisätä Pohjoismaiden edustusta ja monipuolistaa kokoelmaa.

”Olemme innoissamme voidessamme tuoda Carl Larssonin rakastetut taideteokset Samsung Art Storen tilaajille. Tämän yhteistyön avulla tarjoamme käyttäjillemme mahdollisuuden kokea elintärkeä osa pohjoismaista kulttuuriperintöä omassa kodissaan”, sanoo Markus Nummisalo, Samsung Suomen TV- ja audiotuotteiden myyntipäällikkö.

Tästä päivästä alkaen taideteokset ovat saatavilla Samsung Art Storessa, The Frame -televisioiden yksinoikeudella tarjoamassa tilauspalvelussa. Art Storessa käyttäjät voivat selata ja valita mieleisensä taideteoksen yli 2 500 teoksen katalogista, joka sisältää taidetta maailman arvostetuimmilta museoilta, gallerioilta ja suunnittelijoilta. Täysi pääsy galleriaan Art Store -tilauksella maksaa 4,99 € kuukaudessa.

The Frame 2024 ja Art Store Streams

Samsungin Art Store on saatavana ainoastaan suositussa The Frame -televisiossa, joka tarjoaa immersiivisen katselukokemuksen ollessaan päällä ja voi toimia muuna aikana taideteoksena. Vuoden 2024 The Frame -mallit ovat ensimmäistä kertaa Pantone Validated -sertifioituja, joten jokainen taideteos on koettavissa entistä realistisempana tarkemman värintoiston ansiosta.

Tänä vuonna taidekokemusta parantaa myös uusi taiteen suoratoisto-ominaisuus, Samsung Art Store – Streams. Päivityksen ansiosta Samsung esittelee nyt joka kuukausi 20 käsin valittua teosta, jotka voidaan näyttää diaesityksenä The Framen näytöllä – ilman lisämaksua. Näin käyttäjät saavat esimakua Art Storen monipuolisesta kokoelmasta.

Kategoriat

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi