Ohita
Samsung Electronics esittelee uudet Odyssey OLED, Smart Monitor ja ViewFinity -mallistonsa vuoden 2024 yhteisjulkistuksessa

Tiedote -

Uusimman Odyssey OLED-sarjan patentoitu teknologia ennaltaehkäisee kiinnipalamista ja tarjoaa edistyneitä OLED-kokemuksia.

Älykkäät AI-ominaisuudet parantavat viihde-elämyksiä Smart Monitor M8 ja Odyssey OLED G8 -malleissa, kun taas uudet ViewFinity-mallit mahdollistavat entistäkin tehokkaammat työympäristöt.

SEOUL, Korea – 4. kesäkuuta 2024 – Samsung Electronics esitteli tänään maailmanlaajuisesti vuoden 2024 Odyssey OLED-pelinäyttö-, Smart Monitor- ja ViewFinity -näyttömallistonsa.

Uudet ja päivitetyt mallit tuovat mukanaan sekä toivottuja että yllättäviä ominaisuuksia, jotka mahdollistavat uusia kokemuksia kaikenlaisissa käyttötilanteissa. Odyssey-mallisto tuo edistyneen OLED-kokemuksen ja uudet AI-ominaisuudet[1] Odyssey OLED G8 -malliin, Smart Monitor -mallisto lisää iloa entistäkin paremmilla viihdeominaisuuksilla ja tekoälyllä toimivalla Smart Monitor M8-mallilla, kun taas ViewFinity-mallisto parantaa liitettävyyttä täydellisen työpisteen luomiseksi.

“Uusin näyttömallisto tarjoaa käyttäjille monipuolisia vaihtoehtoja sekä luo parempia käyttökokemuksia ympäri maailman riippumatta siitä, kuinka ihmiset laitteita käyttävät. Samsung on edelleen sitoutunut määrittelemään markkinoita uudelleen ja toimittamaan huipputeknologiaa käyttäjille kaikkialla maailmassa, aina uraauurtavasta tekoläyllä toimivasta Odyssey OLED -pelimonitorista usean laitteen käyttökokemuksiin Smart Monitor ja ViewFinity –mallistoissa", sanoi Hoon Chung, Samsung Electronicsin Executive Vice President of Visual Display Business.

Odyssey OLED -sarja: Visuaalista ylivertaisuutta uusilla kiinnipalamista ehkäisevillä ominaisuuksilla

Vuoden 2024 Odyssey OLED -mallit laajentavat Samsungin tarjontaa seuraavan sukupolven OLED-suorituskyvyssä uusilla Odyssey OLED G8 (G80SD-malli) ja Odyssey OLED G6 (G60SD-malli) -malleilla.

Odyssey OLED G8 on ensimmäinen tasainen 32-tuumainen Samsung OLED -pelimonitori 4K UHD (3840 x 2160) -resoluutiolla ja 16:9-kuvasuhteella. Siinä on jopa 240 Hz:n virkistystaajuus ja 0,03 ms:n gray-to-gray (GtG) -vasteaika erittäin sulavaa ja responsiivista pelaamista varten. Odyssey OLED G6 -malli on 27-tuumainen QHD (2560 x 1440) -resoluution monitori, joka tukee 16:9-kuvasuhdetta. Sen jopa 360 Hz:n virkistystaajuus ja 0,03ms:n GtG-vasteaika takaavat, että pelaajien on helppo pysyä mukana nopeastikin etenevässä pelissä.

Uusi Odyssey OLED G8 -malli on Samsungin ensimmäinen tekoälyn avulla toimiva OLED-pelimonitori. NQ8 AI Gen3 -prosessori, eli sama jota Samsung käyttää vuoden 2024 8K TV-malleissaan, skaalaa sisällön lähes 4K-tasolle käytettäessä monitorin alkuperäisiä Smart TV -sovelluksia suuremman resoluution pelaamista ja viihdettä varten.[2]

Molemmissa uusissa OLED-malleissa on Samsung OLED Safeguard+, uusi patentoitu tekniikka, joka suojaa kiinnipalamiselta. Kyseessä on maailman ensimmäinen tekniikka, joka ehkäisee kiinnipalamista lämpöputken avulla. Lisäksi Dynamic Cooling System -jäähdytysjärjestelmä hajaannuttaa lämpöä. Näyttö myös havaitsee staattiset kuvat, kuten logot ja tehtäväpalkit, ja vähentää automaattisesti niiden kirkkautta ehkäistäkseen kiinnipalamista.[3]

Odyssey OLED G8 ja OLED G6 tuottavat molemmat vertaansa vailla olevan OLED-kuvanlaadun 250 nitin kirkkaudella (tyypillinen). Samalla FreeSync Premium Pro -teknologia pitää GPU:n ja näyttöpaneelin synkronoituina, jotta pätkintää, viiveitä ja kuvan repeilyä saataisiin vähennettyä.

Samsungin uusi OLED Glare Free -teknologia[4] säilyttää väritarkkuuden sekä kuvan terävyyden ja vähentää samalla heijastuksia, mikä varmistaa mukaansatempaavan katselukokemuksen jopa päivänvalossa. OLED-optimoitu, heijastuksia ehkäisevä pinnoite päihittää perinteiset kiiltävyyden ja heijastusten tasapainottelun ongelmat uuden kovapinnoitekerroksen ja pintakerroskuvioinnin avulla.

Molemmissa näytöissä on erittäin ohut muotoilu ja metallipinnat, mikä antaa niille persoonallisen identiteetin. Core Lighting+ taas viimeistelee viihde- ja pelikokemukset näytön kanssa synkronoituvien tunnelmavalojen avulla. Jalustan kätevät korkeus-, kallistus- ja kiertosäädöt tekevät pitkistä pelihetkistä entistä mukavampia.

Uudet Odyssey OLED -näytöt laajentavat Samsungin OLED-näyttövalikoimaa. Ennen viimeisimpiä julkaisuja Samsung saavutti OLED-näyttömarkkinan kärkipaikan maailmanlaajuisissa myynneissä mitattuna vain yhden vuoden sisällä yhtiön ensimmäisen OLED-mallin julkaisusta.[5] Tämä saavutus alleviivaa Samsungin nopeaa nousua OLED-näyttöjen kilpaillulla kentällä. Samalla yhtiö vahvistaa sitoutumistaan entistä monipuolisempaan pelinäyttövalikoimaan.

Smart Monitor M8: AI-prosessointi selkeää videota ja ääntä varten

Päivitetty Smart Monitor -mallisto yhdistää täydellisen monilaitekokemuksen yhdeksi keskukseksi älykkäämpää viihdettä ja parempaa tuottavuutta varten. Vuoden 2024 päivitettyihin malleihin kuuluvat M8 (M80D-malli), M7 (M70D-malli) ja M5 (M50D-malli).

Päivitetty 32-tuumainen 4K UHD Smart Monitor M8 esittelee NQM AI -prosessorin avulla uusia tekoälyyn pohjautuvia ominaisuuksia, jotka vievät viihdekokemukset uudelle tasolle. AI-skaalaus tuo matalamman resoluution sisällön lähelle 4K-resoluutiota[6], ja Active Voice Amplifier Pro hyödyntää tekoälyä käyttöympäristön taustahälyn analysoinnissa optimoidakseen dialogia sisällöissä.[7] 360 Audio Mode[8] on saatavilla M8-mallissa, joka on yhdistettävissä Galaxy Buds -kuulokkeisiin mukaansatempaavan ääniympäristön luomiseksi. Lisäksi sisäänrakennettu SlimFit-kamera helpottaa videopuheluiden soittamista mobiilisovellusten kautta Samsung Dexillä.[9]

Uutta koko Smart Monitor -sarjassa on Galaxy Watchiin yhdistettävissä oleva Workout Tracker[10], joka mahdollistaa reaaliaikaisen terveysdatan heijastamisen näytölle jopa sisällön striimaamisen aikana. Tämä tekee treenitavoitteiden seuraamisesta helpompaa ja miellyttävämpää.

Uudet ominaisuudet parantavat entisestään Smart Monitorin vaikuttavia toiminnallisuuksia. Smart TV -sovellukset ja Samsung TV Plus[11] tarjoavat välittömän pääsyn laajaan valikoimaan striimauspalveluita sekä livesisältöä ilman tietokoneen käynnistämistä tai yhdistämistä toisiin laitteisiin.[12]

M7 on saatavilla 32- ja 43-tuumaisena 4K UHD (3840 x 2160) -resoluutiolla, 300 nitin (tyypillinen) kirkkaudella ja 4 ms:n gray to gray -vasteajalla (GtG). M5 on saatavilla 27- ja 32-tuumaisena, FHD-resoluutiolla (1920 x 1080), 250 nitin (tyypillinen) kirkkaudella ja 4 ms:n GtG-vasteajalla.

ViewFinity-sarja: Maksimoi luovuuden ja helppokäyttöisyyden

Luovan työn tekijöille ja ammattilaisille optimoituun sekä vastuullisten käytäntöjen mukaisesti rakennettuun tuoreeseen ViewFinity-mallistoon kuuluvat ViewFinity S8 (S80UD- ja S80D -mallit), ViewFinity S7 (S70D-malli) ja ViewFinity S6 (S60UD ja S60D-mallit).

Vuoden 2024 päivitetyt ViewFinity-näytöt[13] edistävät kierrätyspyrkimyksiä.Tuotteessa käytetystä muovista 10 prosenttia on kierrätettyä muovia ja muoviosiin ei ole lisätty kemiallisia suihkeita.[14] Lisäksi pakkauksessa on käytetty niittien sijasta liimaa, mikä helpottaa sen purkamista.

Easy Setup Stand -jalusta on kasattavissa yhdellä nopealla naksautuksella ilman ruuveja tai työkaluja, mikä tekee ViewFinityn eläväisen näytön käyttöönotosta nopeaa ja helppoa. Jokainen vuoden 2024 ViewFinity -näyttö tukee HDR10-muotoa ja jopa 1 miljardin värin näyttöä, mikä parantaa värintoistoa entisestään.

ViewFinity S8 tarjoaa 27- ja 32-tuumaiset näyttövaihtoehdot, jotka molemmat on saatavilla 4K UHD (3840 x 2160) -resoluutiolla, jopa 60 Hz:n virkistystaajuudella ja 350 nitin (tyypillinen) kirkkaudella. Niissä on myös USB-liitin helppoa yhdistettävyyttä varten ja korkeussäädettävä jalusta. S80UD-malli sisältää uuden KVM-kytkimen, joka helpottaa yhdistettävyyttä sekä vaihtamista kahden eri syöttölaitteen välillä sekä USB-C-liitännän, jonka avulla käyttäjät voivat ladata laitteita jopa 90 W:n teholla.

ViewFinity S7 on saatavilla 27- ja 32-tuumaisina vaihtoehtoina, kumpikin UHD 4K (3840 x 2160) -resoluutiolla, 350 nitin (tyypillinen) kirkkaudella ja jopa 60 Hz:n virkistystaajuudella. The ViewFinity S6 on saatavilla 24-, 27- ja 32-tuumaisina vaihtoehtoina, kukin QHD (2560 x 1440) resoluutiolla, jopa 100 Hz:n virkistystaajuudella ja 350 nitin (tyypillinen) kirkkaudella, sisältäen USB-keskuksen ja korkeuussäädettävän jalustan. S60UD-malli sisältää myös sisäänrakennetun KVM-kytkimen ja USB-C-liitännän (jopa 90 W:n lataukseen).

Hintatiedot:

Odyssey OLED G6 27” suositushinta 999€, G8 32” 1499€. Smart Monitor M8 32” suositushinta 699€, M7 43” 519€, M7 32” 399€. ViewFinity S7 27” suositushinta 349€, 32” 389€.

Lisätietoja Samsungin vuoden 2024 näyttömallistoista löydät osoitteesta www.samsung.com.

Lisätiedot: www.samsung.com

Sync Tech

AMD FreeSync Premium Pro

Burn-in-suojaus

Kyllä (Samsung OLED Safeguard+)

Jalustan tyyppi

4K Upscaling

Active Voice Amplifier Pro

Smart

VOD (Netflix, YouTube, jne.)

IoT Hub

Kyllä (Sisäänrakennettu)

Kyllä (Dongle-tuki)

Ääniavustaja

Kyllä (Far Field Voice)

Workspace

Multi View

2 screens (Full Screen)

2 Screens

MDE-ominaisuudet

Multi Control

360 Audio Mode

Workout Tracker

Käyttöliittymä ja liitännät

Hiiri- & näppäimistöhallinta (ESB:llä)

Liitännät

1 HDMI (2.0), 2 USB-A, 1 USB-C (65W)

2 HDMI (2.0), 3 USB-A, 1 USB-C (65W)

2 HDMI (1.4), 2 USB-A

1 DP out (1.4)

USB Hub (1Up/3Dn)

1 DP (1.4)

HDMI, DP, USB Hub (1Up/3Dn)

Ominaisuudet

LAN

Daisy Chain

KVM Switch

Intelligent Eye Care

Jalustan tyyppi

Simple

VESA

100 x 100

[1] Tekoälyominaisuudet saatavilla vain G80SD- ja M80D-malleissa.
[2] AI-skaalaus toimii vain käytettäessä sisäänrakennettuja Smart TV -sovelluksia.
[3] Logon tunnistus on aktiivinen vain AV-tilassa.
[4] UL:n todentaminen vahvistaa OLED Glare Free -väitteen arvioimalla tuotteet kansainvälisen valaistuskomission (CIE) asettaman Unified Glare Rating (UGR) -testausstandardin ja kansainvälisen standardisoimisjärjestön (International Organization for Standardization) asettaman testausstandardin mukaisesti.
[5] IDC Q4 2023 Worldwide Quarterly Gaming Tracker
[6] AI-skaalaus toimii vain käytettäessä sisäänrakennettua Smart TV:tä.
[7] Active Voice Amplifier Pro on käytettävissä vain sisäänrakennetuissa Smart TV -sovelluksissa.
[8] 360-äänen ja päänseurannan tuki voi vaihdella sovelluksesta ja sisällöstä riippuen. Tuettuihin laitteisiin kuuluvat Galaxy Buds 2 Pro / 2 / Pro / Live ja niitä voidaan päivittää ilman ennakkoilmoitusta
[9] SlimFit-kameran yhteensopivuus Samsung DeX:n kanssa edellyttää USB-C-liitäntää Galaxy S23:een tai uudempaan, Fold 5:een tai Tab S9:ään, jossa on One UI 6.1.1 tai sitä uudempi käyttöjärjestelmä.
[10] Tuettuja laitteita ovat Galaxy Watch 4 tai uudempi Galaxy Mobile (One UI 4.1.1 tai uudempi), jossa on uusin ohjelmistoversio. Laitteiden on oltava kirjautuneena samalle Samsung-tilille. Aseta kello ja mobiililaite lähelle näyttöä käyttääksesi Workout Trackeria.
[11] Samsung-tili vaaditaan Samsung TV Plus -palvelua varten. Tuetut Samsung-laitteet ja kanavat voivat vaihdella alueittain, ja ne voivat muuttua ilman ennakkoilmoitusta. Näiden toimintojen käyttäminen saattaa edellyttää lisäasetuksia. Samsung TV Plus -palvelussa saattaa näkyä mainoksia.
[12] Internet-yhteys vaaditaan.
[13] Kierrätysmateriaalin prosenttiosuus, joka voi vaihdella komponenteittain, lasketaan tuotteessa käytetyn muovin kokonaispainon perusteella (kierrätysmateriaalin paino / muovin kokonaispaino).
[14] Kierrätysmateriaalin prosenttiosuus, joka voi vaihdella komponenteittain, lasketaan tuotteessa käytetyn muovin kokonaispainon perusteella (kierrätysmateriaalin paino / muovin kokonaispaino).

Kategoriat

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi