Uusi lamellilaikka vaativaan hiontaan

Uusi lamellilaikka vaativaan hiontaan

Norton lanseeraa uuden Quantum lamellilaikan, joka parannetuilla ominaisuuksillaan sopii erityisesti vaativaan hiontaan ja korkean hiomapaineen kulmien pyöristykseen.

Uudessa Norton Quantum lamellilaikassa käytetään erittäin vahvaa polyesteritaustaa ja uudelleen kehitettyä keraamista hioma-ainetta. Vahva selkäaine tekee lamellilaikasta vastustuskykyisen kulutusta ja särkymistä vastaan, mikä takaa valmistajan mukaan pidemmän eliniän. Käytettävä hioma-aine takaa nopean aineenpoiston ja viimeistelyn.

Hiomakankaassa on erityinen, nk. supersize pintakäsittely, jonka ansiosta Norton Quantum hioo kylmemmin kuin tavalliset lamellilaikat. Tämä ominaisuus vähentää lämmöntuotantoa hionnan aikana ja pienentää työkappaleen palamisriskiä. Laikka sopii lämpöherkkien materiaalien kuten ruostumattoman teräksen, kromin, koboltin, titaanin ja muiden vaikeasti hiottavien metallien hiontaan, purseenpoistoon ja kulmien pyöristykseen.

Norton Quantum on erityisesti tarkoitettu korkean hiomapaineen koneiden vaativaan hiontaan ja kulmien pyöristykseen. Se soveltuu vaikeasti hiottaville materiaaleille ja hitsien muotoiluun sekä esim. ruostumattomien, kobolttisten tai kromisten valukappaleiden yksityiskohtien hiontaan.

”Näiden uusien lamellilaikkojen avulla lämpöherkkien materiaalien hionnasta tulee yksinkertaisempaa ja nopeampaa, mikä lisää tehokkuutta ja vähentää hävikkiä”, toteaa Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasives AB:n myyntijohtaja.

Katso myös www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.