Rusta avasi Ouluun 41. tavaratalonsa Suomessa

Rusta avasi Ouluun 41. tavaratalonsa Suomessa

Rusta avasi uuden tavaratalon Oulun Ritaharjuun 25. lokakuuta. Avajaiset herättivät suurta kiinnostusta – pikku pakkasesta huolimatta tavarataloon jonotti runsaasti ihmisiä aamusta lähes sulkemisaikaan saakka.

”Olemme saaneet paljon viestejä asiakkailta, että Rustaa odotetaan Ouluun”, kertoo Rustan Suomen maajohtaja Tommy Dolivo. ”Moni asiakas oli käynyt ostoksilla tutustumassa Rustaan aiemmin Ruotsin puolella ja olemmekin erittäin iloisia, että Ritaharjun tavaratalomme pääsee vihdoin palvelemaan oululaisia asiakkaita.”

Oulun Ritaharjun Rustan asiakkaat toivotettiin tervetulleiksi tavarataloon perinteiseen tapaan punaisella matolla ja kahvitarjoilulla. Lisäksi avajaispäivän sadalle ensimmäiselle 18 vuotta täyttäneelle asiakkaalle jaettiin 100 euron lahjakortti. Ensimmäiset asiakkaat saapuivatkin jonottamaan raikkaaseen pakkassäähän puoli kuuden aikaan aamulla, ja juuri ennen ovien avautumista jono kiemurteli jo rakennuksen ympäri. Innokkaimmat jonottivat tavarataloon ulkona vielä hieman ennen sulkemisaikaa iltaseitsemältä.

”On ollut ilahduttavaa huomata, miten paljon kiinnostusta uusi tavaratalo on herättänyt ja kuinka paljon sitä on odotettu tänne – jo avajaispäivä oli suuri menestys”, kertoo Ritaharjun myymäläpäällikkö Marko Minkkinen.

Ritaharjun myymälä avautui sopivasti joulukauden alla, joten asiakkaat pääsevät tekemään löytöjä markkinoiden laajimmasta jouluvalikoimasta. Myös Rustan aitojen joulukuusien valikoima kuuluu Suomen laajimpiin. Luonnonkuusien myynti alkaa marraskuun lopulla ja jatkuu aina jouluaattoon asti.

”Rustan upea joulumaailma ja näyttävät jouluhuoneet herättivät jo avajaispäivänä suurta kiinnostusta”, Dolivo kommentoi.

Ritaharjun tavaratalo noudattaa Rustan konseptia sekä valikoiman että myymälän koon suhteen, mutta Suomessa Rustan asiakkaat pääsevät nauttimaan lisäksi 800 neliön ulkopuutarhaosastosta, joka palvelee myös Oulussa pitkän kesäkauden huhtikuulta lokakuulle.

”Haimme pitkään oikeaa ratkaisua Oulusta, ja olemme erittäin tyytyväisiä tavaratalon toteutumiseen ja sijaintiin. Oulussa on meille suuri potentiaali ja tärkeä markkina. Ritaharjun lisäksi avaammekin Oulun seudulla keväällä 2024 Kaakkuriin myös toisen tavaratalon”, Dolivo kertoo.

Tommy Dolivo

Lehdistön yhteyshenkilö Maajohtaja Rusta Finland, Corporate PR +358 9 3 154 5261/ +358(0)75-325 5000

Virve Hellbom

Lehdistön yhteyshenkilö +358 (0)40 830 9394

Niin paljon niin vähällä

Rusta haluaa asiakkaidensa tuntevan itsensä tervetulleiksi, saavan uusia ideoita ja viihtyvän myymälöissä. Myymäläympäristön pitää toimia niin, että laajan asiakaskunnan on helppo ostaa laadukkaita kodin ja vapaa-ajan tuotteita markkinoiden edullisimpaan hintaan.