Suomen uusimman automerkin Polestarin edustus Tampereella Käyttöautolle

• Suomen uusin automerkki Polestar saapuu Tampereelle
  • Sähköautoihin keskittyvä ruotsalaismerkki aloittaa alueella yhteistyön Käyttöauton kanssa
  • Käyttöauto vastaa verkkokaupasta ostettavien Polestarien koeajoista, asiakasluovutuksista sekä huoltotoiminnoista

Syyskuun alussa myyntiin tullut, Suomen uusin automerkki Polestar saapuu Tampereelle. Polestaria maahantuova Polestar Automotive Finland ja Käyttöauto ovat solmineet juuri sopimuksen, jonka mukaan Polestarin toiminnoista Tampereen seudulla vastaa Käyttöauto.

Polestarin globaalin strategian mukaisesti autot ostetaan aina verkkokaupasta, mutta asiakkaat voivat käydä Käyttöautossa koeajamassa malleja marraskuun puolivälistä alkaen, minkä lisäksi Tampereen seudulle myydyt Polestarit luovutetaan Käyttöautosta. Lisäksi Käyttöauto vastaa Polestarien huoltotoiminnoista niin Tampereella kuin Seinäjoellakin.

Kiinnostus Tampereella erityisen suurta

Polestar Automotive Finlandin toimitusjohtaja Tommi Luopajärvi kertoo, että Tampere lähiseutuineen on merkin kannalta tärkeä alue. ”Huomasimme jo kesän aikana tulleista ennakkokyselyistä, että Tampereen seudulla korostuu erityisen voimakas kiinnostus sähköautoja kohtaan. Elokuun ajan Kauppakeskus Ratinassa sijainneessa koeajopisteessä kysyntä oli suurempaa kuin missään muussa kaupungissa, jossa olemme koeajoja järjestäneet”, Luopajärvi kertoo.

Luopajärvi on iloinen siitä, että yhteistyö käynnistyy Käyttöauton kaltaisen vahvan toimijan kanssa. ”Kun lanseerataan kokonaan uutta merkkiä ja pitkälti uudenlaista toimintatapaa, on äärimmäisen tärkeää, että jokainen linkki toimii. Käyttöauto on maineikas toimija, joka jakaa arvomme korkealaatuisesta asiakaspalvelusta ja asiakkaasta huolehtimisesta.”

Koeajot käynnistyvät pian

Myös Käyttöautossa odotetaan pian käynnistyvää yhteistyötä odottavin mielin. ”Polestar on erittäin mielenkiintoinen automerkki nopealla aikataululla sähköistyvillä automarkkinoilla”, kommentoi Käyttöauton aluejohtaja Harri Mylläri.

”Pääsemme pian aloittamaan Polestar 2 -malliston koeajot ja luovuttamaan autoja ensimmäisille asiakkaille. Tampereen seudulla on itse asiassa jo liikenteessä muutama Polestar 2. Näidenkin autojen omistajat ilahtuvat varmasti siitä, että huoltotoiminnot ovat nyt saatavilla myös Pirkanmaalla”, Mylläri kertoo.

Lisätietoja:
Johanna Laune, PR ja viestintä, Polestar Automotive Finland
+358 400 440 301, johanna.laune@polestar.com

Harri Mylläri, aluejohtaja, Käyttöauto
+358 400 616 200, harri.myllari@kayttoauto.fi

• Ympäristö, energia

Tietoja Polestarista

Polestar on uusi, itsenäinen ruotsalainen premium-sähköautojen valmistaja, joka on perustettu vuonna 2017. Volvo Carsin ja Geely Holdingin perustama Polestar hyötyy teknisistä synergioista Volvo Carsin kanssa ja merkittävistä mittakaavaeduista Volvo-yhteytensä ansiosta.

Yhtiön pääkonttori sijaitsee Göteborgissa, Ruotsissa, ja se vastaa tällä hetkellä globaalisti ajoneuvojensa jälleenmyynnistä neljällätoista markkinalla Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Kiinassa. Vuonna 2021 Polestar laajentaa tarjontaansa kahdeksalle uudelle markkinalle Euroopassa, Lähi-idässä ja Aasian ja Tyynenmeren alueella. Polestarit valmistetaan tällä hetkellä kahdella tuotantolaitoksella Kiinassa, minkä lisäksi tuotanto on tarkoitus aloittaa tulevaisuudessa myös Yhdysvalloissa.

Syyskuussa 2021 Polestar ilmoitti aikomuksestaan listautua julkisena yhtiönä Nasdaqiin Gores Guggenheim, Inc:n kanssa tehdyn liiketoimintojen yhdistymissopimuksen myötä. Kaikki informaatio sopimuksesta löytyy täältä.

Polestar tuottaa kahta urheilullista sähköautoa. Polestar 1 on pienemmän volyymin urheilullinen hiilikuiturakenteinen GT-sähköhybridi, joka kehittää 609 hevosvoimaa tehoa ja 1,000 Nm vääntöä. Toimintamatka pelkällä sähköllä ajettaessa on 124 kilometriä (WLTP), mikä on enemmän kuin millään muulla hybridiautolla. Mallin tuotanto päättyy vuoden 2021 lopussa, ja Polestar 1 on jo ottanut paikkansa todella ekslusiivisena mallina.

Polestar 2, urheilullinen viistoperäinen malli, on yhtiön ensimmäinen suuremman volyymin täyssähköauto. Polestar 2 -mallistossa on kaksi vaihtoehtoa. Sekä kaksi- että yksimoottorisessa mallissa on 78 kWh:n akku, ja tehoa jopa 300 kW / 408 hv ja vääntöä 660 Nm.

Tulevaisuudessa mallistoon odotetaan liittyvän tehokkaan täyssähköisen SUV-mallin Polestar 3:n, kuten myös Preceptin – vuonna 2020 julkistettu konsepti, joka on tuotekehityksessä tulevaa tuotantoa varten. Precept esittelee brändin tulevaisuuden visioita, joihin kuuluvat kiinteänä osana kestävä kehitys, digitaalinen teknologia ja edistynyt muotoilu. Huhtikuussa 2021 Polestar ilmoitti tärkeäksi tavoitteekseen valmistaa täysin ilmastoneutraali auto vuoteen 2030 mennessä.

Johanna Laune

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications Finland