Tiedote -

Polestarin ja Plugsurfingin yhteistyö käsittää nyt erityisen IONITY-hinnoittelun Polestar 2 -auton omistajille

• Polestar ja Plugsurfing vahvistavat tarjoustaan Polestar 2 -auton omistajille uudella IONITY-hinnoittelulla
  • Johtavalla julkisella pikalatausverkostolla on Euroopassa yli 360 DC-latauspistettä, joita voi nyt käyttää helposti Polestar 2:n mukana toimitettavalla Plugsurfing-kortilla

Polestarin yhteistyö Plugsurfingin kanssa on ottanut merkittävän askeleen eteenpäin. Polestar 2 -auton omistajat voivat jatkossa ladata millä tahansa IONITYn julkisella pikalatauspisteellä alennettuun hintaan 0,35 euroa/min.

Polestar 2 -autoon sisältyvä Plugsurfing-sopimus tarjoaa jo valmiiksi enemmän julkisia latausmahdollisuuksia. Euroopassa on käytettävissä yli 200 000 julkista latauspistettä – mukaan lukien IONITY-laturit – yhdellä todennus- ja maksumenetelmällä latauspisteen operaattorista riippumatta.

Heinäkuun 1. päivästä 2021 alkaen Plugsurfing-kortin tai yhdistetyn päivitetyn Plugsurfing-sovelluksen käyttö IONITY-latauspisteessä antaa alennetun hinnan Polestar 2 -auton omistajille ilman lisävaatimuksia – ei ylimääräisiä tilauksia, sovelluksia, todennusmenetelmiä tai latauspoletteja.

“Tämä on erinomainen esimerkki siitä, kuinka yhteistyö julkisen latausinfrastruktuurin kasvavilla markkinoilla voi hyödyttää asiakkaitamme. Toimimme vastaavalla tavalla ChargePointin kanssa Pohjois-Amerikassa”, kertoo Polestarin pääjohtaja Thomas Ingenlath.

“Kun emme ole rajoitettuja omaan latausverkostoomme, voimme hyötyä infrastruktuurin laajentumisesta ja kehittymisestä samalla, kun teollisuudenalamme kasvaa ja siirtyminen kohti sähköistä liikkumista kiihtyy. Sitoudumme jatkossakin löytämään tämänkaltaisia ratkaisuja asiakkaillemme.”

Loppu.

Huomautuksia toimittajille

• Alennettu IONITY-hintasopimus koskee kaikkia nykyisiä Polestar 2 -auton omistajia, jotka käyttävät Polestar 2:n mukana toimitettua Plugsurfing-latauskorttia.
  • Tarjous koskee myös kaikkia uusia Polestar 2:n omistajia, jotka tilaavat autonsa 31. joulukuuta 2021 mennessä.
  • Sopimuksen voimassaolojakson jälkeisten hintaetujen mahdollisuutta tutkitaan.
  • Alennettu hinta on saatavilla myös Plugsurfing-sovelluksen kautta, joka on päivitettävä ja yhdistettävä samaan tiliin kuin auton mukana toimitettu Plugsurfing-kortti.
  • QR-koodien skannaaminen latausasemilla ei vahvista alennettua hintaa.

• Ympäristö, energia

Polestar on itsenäinen, ruotsalainen Volvo Carsin ja Geely Holdingin vuonna 2017 perustama urheilullisten premium-sähköautojen merkki. Polestarilla on erityisiä teknisiä synergioita ja mittakaavaetuja Volvo Cars -yhteistyön ansiosta. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Göteborgissa, Ruotsissa, ja se vastaa globaalisti ajoneuvojensa jälleenmyynnistä kymmenessä maassa Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Kiinassa. Vuonna 2021 Polestar laajentaa kahdeksalle uudelle markkinalle Euroopassa ja Aasian ja Tyynenmeren alueella.

Polestar valmistaa kahta urheilullista sähköautoa. Polestar 1 on pienemmän volyymin urheilullinen hiilikuiturakenteinen GT-hybridi, joka kehittää 609 hevosvoimaa tehoa ja 1,000 Nm vääntöä. Toimintamatka sähköllä ajettaessa on 124 kilometriä (WLTP), joka on enemmän kuin millään muulla hybridiautolla. Polestar 2, urheilullinen viistoperäinen malli, on yhtiön ensimmäinen suuremman volyymin täyssähköauto. Vuonna 2020 ensimmäisillä markkinoilla myyntiin tulleessa nelivetoisessa Polestar 2:ssa on 408 hevosvoimaa tehoa ja 660 Nm vääntöä. Sen toimintamatka yhdellä latauksella on 470 kilometriä (WLTP).

Tulevaisuudessa mallistoon liittyy tehokas täyssähköinen SUV-malli Polestar 3 sekä vuonna 2020 julkistettu konseptimalli Precept, jonka on suunniteltu tulevan tuotantoon. Precept esittelee brändin tulevaisuuden visioita, joihin kuuluvat kestävä kehitys, digitaalinen teknologia ja edistyksellinen muotoilu.

Johanna Laune

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications Finland