Tiedote -

Polestar Precept esittelee ruotsalaista sähköistä suorituskykyä Goodwood Festival of Speed -tapahtumassa

Polestar Precept suuntaa ensimmäistä kertaa vuonna 2020 nähdyn julkistuksensa jälkeen Iso-Britanniaan odotettuun 2021 Goodwood Festival of Speed -tapahtumaan. Precept on Polestarin keihäänkärki suositussa tapahtumassa, jossa mukana ovat myös Polestar 1 -sähköhybridi sekä Polestar 2 -täyssähköauto.

Precept julkistettiin vuoden 2020 maaliskuussa, ja se esittelee Polestarin tulevia muotoilu-, teknologia- ja ympäristövisioita. Polestar vahvisti myöhemmin samana vuonna, että Precept siirtyy tulevaisuudessa tuotantoon. Projekti on nyt hyvässä vauhdissa, ja kehitystyön päätteeksi markkinoille saadaan uusi upea sähköauto.

“Olemme innoissamme voidessamme esitellä Preceptin brittiläiselle yleisölle Goodwoodin kuuluisassa tapahtumassa. On aina hienoa tuoda auto uuden yleisön eteen, ja kannattaa muistaa, että projektin kehitystä johtaa Iso-Britannian Coventryssa sijaitseva tutkimus- ja kehitystyötiimi”, sanoo Polestarin pääjohtaja Thomas Ingenlath.

Preceptin lisäksi Polestarin osastolla esitellään Polestar 1:n Sun-erikoisversio sekä palkittu Polestar 2 -malli. Ensimmäistä kertaa festivaalin historiassa tapahtuma-alueen viereen Molecombissa pystytetään erityinen koeajoalue. Kiinnostuneet vierailijat voivat koeajaa Polestar 2 -auton suljetulla reitillä.

“Goodwood on meille erityinen tapahtuma. Polestar 1 -prototyyppi esitteli itsensä täällä ajamalla näytösluontoisesti mäkeä ylös vuonna 2018. Tänä vuonna juhlistamme ensimmäisen mallimme tuotannon päättymistä uudella kullansävyisellä versiolla. Eikä syytä huoleen, meillä on yllätyksiä myös Polestar 2 -malliin liittyen”, Thomas Ingenlath jatkaa.

Polestarin osasto sijaitsee päälähtöruudukossa varikkoalueen takana.

Loppu.

• Ympäristö, energia

• precept

Polestar on itsenäinen, ruotsalainen Volvo Carsin ja Geely Holdingin vuonna 2017 perustama urheilullisten premium-sähköautojen merkki. Polestarilla on erityisiä teknisiä synergioita ja mittakaavaetuja Volvo Cars -yhteistyön ansiosta. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Göteborgissa, Ruotsissa, ja se vastaa globaalisti ajoneuvojensa jälleenmyynnistä kymmenessä maassa Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Kiinassa. Vuonna 2021 Polestar laajentaa kahdeksalle uudelle markkinalle Euroopassa ja Aasian ja Tyynenmeren alueella.

Polestar valmistaa kahta urheilullista sähköautoa. Polestar 1 on pienemmän volyymin urheilullinen hiilikuiturakenteinen GT-hybridi, joka kehittää 609 hevosvoimaa tehoa ja 1,000 Nm vääntöä. Toimintamatka sähköllä ajettaessa on 124 kilometriä (WLTP), joka on enemmän kuin millään muulla hybridiautolla. Polestar 2, urheilullinen viistoperäinen malli, on yhtiön ensimmäinen suuremman volyymin täyssähköauto. Vuonna 2020 ensimmäisillä markkinoilla myyntiin tulleessa nelivetoisessa Polestar 2:ssa on 408 hevosvoimaa tehoa ja 660 Nm vääntöä. Sen toimintamatka yhdellä latauksella on 470 kilometriä (WLTP).

Tulevaisuudessa mallistoon liittyy tehokas täyssähköinen SUV-malli Polestar 3 sekä vuonna 2020 julkistettu konseptimalli Precept, jonka on suunniteltu tulevan tuotantoon. Precept esittelee brändin tulevaisuuden visioita, joihin kuuluvat kestävä kehitys, digitaalinen teknologia ja edistyksellinen muotoilu.

Johanna Laune

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications Finland