Polestar julkaisee päivitetyn Android-emulaattorin Polestar 2:lle

• Polestarin Android-emulaattori on päivitetty Android Automotive OS 10 -järjestelmällä ja uusimmilla mallipohjilla
  • Sovelluskehittäjiä rohkaistaan luomaan sovelluksia Polestar 2 -autolle, houkuttimena nopea markkinoille pääsy

Polestar 2:sta tuli vuonna 2019 maailman ensimmäinen auto, jonka tieto- ja viihdejärjestelmä käytti Android Automotive -käyttöjärjestelmää. Tämä mullistava integroitu järjestelmä toi Googlen Android-alustan joustavat ja monipuoliset ominaisuudet ensimmäistä kertaa henkilöautoon.

Androidin avoin luonne antaa sovelluskehittäjille mahdollisuuden tuottaa sovelluksia älypuhelimin ja tablet-laitteisiin – ja nyt myös autoihin. Beta-versiona vuonna 2019 Google I/O -tapahtumassa julkaistu Polestarin oma Android-emulaattori tarjoaa sovelluskehittäjien käyttöön suunnittelumalleja ja sovellusintegraatioita, joiden avulla he voivat kehittää sovelluksia erityisesti Polestar 2 -autoa varten.

Järjestelmä on nyt päivitetty Android Automotive OS 10 -mallipohjilla ja -integraatioilla Polestar 2:n uusimpia ratkaisuja mukaillen.

“Android-järjestelmällä on valtavasti potentiaalia autokäytössä. Olemme nähneet monia hauskoja ja fiksuja ehdotuksia sisäisiltä ja ulkoisilta kehittäjiltä, ja nopea markkinoille pääsy tarkoittaa, että sovellukset etenevät ajatustasolta tuotantoon suhteellisen ripeästi. Tämä on yksi Androidin tärkeimmistä eduista. Voimme luottaa koko Android-kehitysyhteisön luovuuteen ja tehokkuuteen”, sanoo Polestarin pääjohtaja Thomas Ingenlath.

Android-emulaattori on julkaisunsa jälkeen johtanut monien Polestar 2 -sovellusten, kuten EasyPark, ABRP, ChargePoint, Video Player ja TV2 Sumo, kehitykseen ja julkaisuun. Sitä on käytetty myös kahdessa hackathon-koodaustapahtumassa, joissa kehittäjät pystyivät hyödyntämään emulaattoria fyysisten autojen sijaan, mikä vähensi merkittävästi potentiaalisia kustannuksia ja vapautti kehittäjät autoissa tehtävään testaukseen liittyvistä rajoituksista.

Loppu.

• Ympäristö, energia

• android

Polestar on itsenäinen, ruotsalainen Volvo Carsin ja Geely Holdingin vuonna 2017 perustama urheilullisten premium-sähköautojen merkki. Polestarilla on erityisiä teknisiä synergioita ja mittakaavaetuja Volvo Cars -yhteistyön ansiosta. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Göteborgissa, Ruotsissa, ja se vastaa globaalisti ajoneuvojensa jälleenmyynnistä kymmenessä maassa Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Kiinassa. Vuonna 2021 Polestar laajentaa kahdeksalle uudelle markkinalle Euroopassa ja Aasian ja Tyynenmeren alueella.

Polestar valmistaa kahta urheilullista sähköautoa. Polestar 1 on pienemmän volyymin urheilullinen hiilikuiturakenteinen GT-hybridi, joka kehittää 609 hevosvoimaa tehoa ja 1,000 Nm vääntöä. Toimintamatka sähköllä ajettaessa on 124 kilometriä (WLTP), joka on enemmän kuin millään muulla hybridiautolla. Polestar 2, urheilullinen viistoperäinen malli, on yhtiön ensimmäinen suuremman volyymin täyssähköauto. Vuonna 2020 ensimmäisillä markkinoilla myyntiin tulleessa nelivetoisessa Polestar 2:ssa on 408 hevosvoimaa tehoa ja 660 Nm vääntöä. Sen toimintamatka yhdellä latauksella on 470 kilometriä (WLTP).

Tulevaisuudessa mallistoon liittyy tehokas täyssähköinen SUV-malli Polestar 3 sekä vuonna 2020 julkistettu konseptimalli Precept, jonka on suunniteltu tulevan tuotantoon. Precept esittelee brändin tulevaisuuden visioita, joihin kuuluvat kestävä kehitys, digitaalinen teknologia ja edistyksellinen muotoilu.

Johanna Laune

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications Finland