Plantagen uudistaa viestinnän konseptinsa – Kasvavan elämän puolesta

Kasvavan elämän puolesta -käsitteellä Plantagen korostaa ihmisten ja kasvien välistä hienoa suhdetta ja luonnossa vallitsevaa voimaa sekä positiivista energiaa. Kasvava elämä on yhtä merkityksellistä niin vasta luonnon positiivisen voiman löytäneille kasvien ystäville kuin jo innokkaille harrastaja-asiantuntijoille. Se edustaa eteenpäin katsomista, energiaa ja intohimoa.

Plantagenin uusi viestinnän suunta näkyy viestien sävyissä ja visuaalisuudessa. Plantagen tarjoaa asiakkailleen matkan, joka on täynnä voimaa sekä energiaa luonnosta ja kasvien elämästä. Kasvava elämä on jotain aktiivista ja positiivista, jota Plantagen lataa kaikkeen viestintäänsä riippumatta siitä missä asiakastapaaminen tapahtuu; myymälässä, verkkosivustolla tai sosiaalisessa mediassa. Plantagenin viestinnän sävy pyrkii välittämään asiakkailleen kaikkea sitä positiivista energiaa, mitä kasvit antavat joka päivä. Plantagenin uusi viestinnän suunta näkyy kaikissa Plantagenin kanavissa keväällä 2021.

Kasveista ja luonnosta tulee valtava voima ja ilo. Haluamme olla Pohjoismaiden upein kaikkien yhteinen kasvihuone, joka vie meidät lähemmäksi positiivista energiaa. Haluamme kutsua asiakkaamme kohtaamiseen, joka on kuin inspiraation, tiedon ja työkalujen avulla Kasvavan elämän luonnollinen lähde, sanoo Plantagenin markkinointijohtaja Karolina Åhs.

Kasvavalla elämällä on käsitteenä tarttumapintaa niin yksittäisten ihmisten arkeen kuin laajempaan yhteiskunnalliseen vaikutukseen. Pienimmillään Kasvavan elämän puolesta oleva teko on yksinkertaisen pienen kukan ostaminen keittiön pöydälle arkea ilahduttamaan, tai pienen siemenen istuttaminen ja sen hitaan kasvun seuraaminen. Se voi olla myös isompia asioita, kuten unelmapuutarhan suunnittelua ja toteuttamista. Kasvien lähellä oleminen antaa erilaisia kokemuksia kaikille aisteillemme ja niillä on myös rauhoittava ja luovuutta herättävä vaikutus, sekä tärkeä merkitys hyvinvoinnillemme sekä henkisestä että fyysisestä näkökulmasta.

Suuremmassa mittakaavassa Kasvavan elämän puolesta pyrkii myös kiinnittämään huomiota koko planeettaa ja sen erilaisia ekosysteemejä kohtaan. Kestävän kehityksen kysymykset muuttuvat koko ajan tärkeämmiksi asioiksi. Monille kasvimaailma on elinikäinen intohimo ja tärkeä, vaalimisen arvoinen suhde.

Plantagenin ensimmäisen Kasvitrendiraportti 2021:n mukaan suomalaiset ovat kiinnostuneita kestävän kehityksen kysymyksistä ja ovat tietoisia niistä. Monille on jo tullut itsestään selvyydeksi pyrkiä tekemään luonnon näkökulmasta kestäviä valintoja. Tämä näkyy myös ostaessamme kasveja ja kukkia. Kuluttajien ohjaamisesta siten, että heidän on helpompi kuluttaa oikein, on tullut yhä tärkeämpi tehtävä kaupalle. Plantagen tekee aktiivisesti töitä sen eteen, että voisi olla edelläkävijä ja johtava toimija näissä asioissa.

Näistä asioista Plantagen haluaa kertoa ja siten edistää niitä yhdessä asiakkaidensa kanssa.

Videoita on ladattavissa täältä.

Kuvia löytyy tiedotteen liitteinä.

johanna.koroma@manifesto.fi

Plantagen Suomen aluemyyntipäällikkö

Elämä kasvien kanssa alkaa Plantagenista! Plantagenilla on Suomessa 15 myymälää Helsingistä Vaasaan. Plantagenin liikeideana on tuoda inspiraatiota elämään sekä laaja valikoima tuotteita ja tarvikkeita kasvien kasvattamiseen, niin kotona, parvekkeella kuin puutarhassakin.

Ruotsalainen trendiasiantuntija Stefan Nilsson suunnitteli oman aamuhuoneensa

Trendikäs aamuhuone – Kasveille, valolle ja harmonialle omistettu tila

Kasvit luovat rauhaa ja harmoniaa. Kasvihuone täynnä kauniita kukkia ja vehreitä kasveja on monen unelma, sillä huone täynnä kasveja merkitsee monelle rauhoittumisen paikkaa. Plantagen on nyt vienyt tämän unelman täysin uudelle tasolle ja antanut ruotsalaisen trendiasiantuntija Stefan Nilssonin tehdä oman versionsa viktoriaanisesta aamuhuoneesta. Tuloksena on rehevä sisäkeidas, joka on täynnä hyvi

Plantagen opettaa lapsille kasvien kasvattamisesta