Plantagen kehitti entistä kauniimman ja säänkestävämmän luksuspelargonin

Plantagen kehitti entistä kauniimman ja säänkestävämmän luksuspelargonin

Suomalaisten suosituimpiin kesäkukkiin lukeutuva pelargoni saa tänä kesänä uuden lajiketulokkaan, kun Plantagen tuo markkinoille kehittämänsä täysin uuden Calliope-pelargonin. Calliope-pelargoni on helppohoitoinen ja kestävä uutuuslajike, joka kukkii voimakkaissa väreissä alkukesästä syksyn ensimmäisiin halloihin asti.

Plantagen lanseeraa täysin uuden Calliope-pelargonilajikkeen, joka on muihin pelargoneihin verrattuna entistä helppohoitoisempi, nopeakasvuisempi ja säänkestävämpi. Sen kukat kukkivat kauniina entistä voimakkaimmissa väreissä alkukesästä syksyn ensimmäisiin halloihin asti, minkä lisäksi uutuuskasvi sietää entistä paremmin myös sadetta ja suoraa auringonpaistetta. Calliope-pelargonin värivaihtoehtoja ovat punainen, roosa, oranssi, liila ja valkoinen sekä kaksivärinen valkopunainen.

Pelargoni on suomalaisten rakastama kesäkukka ja yksi Plantagenin myydyimpiä kesäkukkia niin pihalle kuin parvekkeelle. Pelargoneja on montaa eri tyyppiä, ja niiden kukkien ja lehtien ulkonäkö vaihtelee lajikkeesta riippuen.

Calliope-pelargonit on kehitetty yhteistyössä kukkalajikkeiden jalostukseen erikoistuneen Syngenta Flowersin kanssa. Calliope-pelargonit ovat saatavilla kaikista Plantagenin myymälöistä viikosta 17 alkaen ja niiden hinta on 4,99 euroa.

Vinkkejä pelargonien hoitoon ja kasvatukseen

Inspiraatiota ja vinkkejä pelargonien istutukseen, kasvatukseen ja hoitoon löydät osoitteesta www.plantagen.fi/pelargoni.html ja www.plantagen.fi/pelargonit-nain-onnistut.html.

Lisätiedot ja kuvapyynnöt:

Markus Hilden
markus.hilden@manifesto.fi

Plantagenin aluemyyntipäällikkö

Plantasjen on Pohjoismaiden johtava brändi kasvien ja puutarhatuotteiden alalla. Yli 140 erityyppisen myymälän sekä alati kasvavan pienempien ja paikallisten kauppojen avulla Plantasjen pyrkii jatkuvasti parantamaan ihmisten elämänlaatua kasvien avulla Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Plantasjenin liikevaihto on yli 3,5 miljardia Norjan kruunua, ja se työllistää 1000 kasveista innostunutta työntekijää. Vuonna 2016 me autoimme noin 13 miljoonaa asiakasta parantamaan elämäänsä kasvien avulla. Vuodesta 2016 lähtien Plantasjenin on omistanut Tukholman pörssiin noteerattu sijoitusyhtiö Ratos.